Bestandsdeling nagaan met netstat

Pagina: 1
Acties:

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Net gelezen dat als je netstat -na uitvoert, en dan volgende regels krijgt in je dos-venster, je niet veilig zit qua bestandsdeling:
deze drie TCP .... :139 ... LISTENING,
UDP .... :137 *:*,
and UDP .... :138 *:*)
zijn kritisch, zo staat er.

Als je de bovenstaande lijnen niet ziet staan in de lijst dan ben je veilig, maar ze staan er dus wel. Dit terwijl bij de eigenschappen van mijn verbinding alleen maar TCP/IP staat aangeduid, en niet bestands-en printerdeling voor Microsoft netwerken oid.
Iemand een oplossing?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En op welk IP luisteren ze?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb je meerdere netwerk adapters ( ook op moederbord bijvoorbeeld ), kijk dan bij de instellingen daar!

There is no place like ::1

Verwijderd

Dit is (neem ik aan) op jouw lokale host. Waarschijnlijk zit je achter een router met portfilter en NAT en maakt dat dus helemaal niets uit :)

• BizonKid
@swampy;
Ik heb inderdaad meerdere netwerk adapters, maar die zijn uitgeschakeld met jumpers of in de bios.
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 13:06:
Dit is (neem ik aan) op jouw lokale host. Waarschijnlijk zit je achter een router met portfilter en NAT en maakt dat dus helemaal niets uit :)
euhm, dat kan ik niet goed volgen :P
Ik heb gewoon een netwerkkaartje, geen router oid.

Verwijderd

Je zit dus direct aan het internet zonder firewall?

• BizonKid
right, niet verstandig, ik weet het.

edit: Intussen bij een 1394-verbinding ook die bestandsdeling afgeklikt, dat helpt ook niet, die regels staan er nog altijd tussen.

[ Voor 66% gewijzigd door BizonKid op 02-05-2004 13:14 ]

Verwijderd

Mja, dan kun je er donder op zeggen dat er een keer iets mis gaat. Ga achter een router zitten of installeer een firewall.

En denk alsjeblieft ook eens aan andere mensen. Je hebt er lang niet alleen jezelf mee als je door slechte/geen beveiliging rotzooi op je bak krijgt; jouw computer kan gebruikt worden door spy-/malware/trojans/etc. om bijv. dDoS-attacks uit te voeren. Het is gewoon onverantwoordelijk om zo met je internetverbinding om te gaan.

Doe er dus wat aan voordat het mis gaat :)

• BizonKid
Dat wil ik dus proberen om er iets aan te doen, ik was dit aan het lezen: http://www.telenet.be/kla...iguratiewindows/index.php

Voor ik een firewall installeer, moet ik toch ook die bestandsdeling kunnen wijzigen, maar dat lukt niet op de aangegeven manier.
wat is een goede firewall bvb. ? Zonealarm, is dat nog wat?

Ik begrijp het echt niet, alleen tcp/ip is aangeduid bij netwerkeigenschappen, toch zou er volgens netstat nog iets openstaan, wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 28% gewijzigd door BizonKid op 02-05-2004 13:30 ]

Verwijderd

Installeer een firewall en stop geen energie in het aanpakken van die paar poorten op een moeilijke manier ;)
Pagina: 1