metamodbot niet helemaal lekker ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 13:53
Kom ik vandaag (net als alle andere dagen ongeveer) op tweakers.net; lees ik het volgende
Je hebt nog 38 moderator punten in je broekzak liggen. Het metamodbotje heeft misbruik geconstateerd. Het is daarom niet mogelijk om de opties '-1 flamebait' en '-1 troll' te gebruiken
Ik heb geloof ik in de jaren dat ik "lid" van tweakers.net ben, ongeveer 5 keer iets gemod heb. De laatste keer is zeker vorig jaar geweest.

Lig er niet wakker van oid maar vraag me toch wel af waarom de modbot vind dat ik iets heb misbruikt :( ?

/edit typo

[ Voor 6% gewijzigd door rfoppen op 02-05-2004 13:04 ]

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Well, als ik je moderaties nakijk dan klopt het werk van de metamod weldegelijk. Je hebt in totaal 12 moderaties gedaan en daarvan heb jij er vijf (of zes) met -1 troll/-1 flame beoordeeld terwijl de post uiteindelijk op een ander waarde/tag is terechtgekomen. Het klopt dus weldegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
:?

Kan ik zelf ook nog ergens zien waar en vooral wanneer ik dat dan gedaan zou hebben ? (Modpoint overzicht gaat maar een week terug)

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nee, dat kun je niet. Het waren overigens moderaties tussen oktober 2002 en oktober 2003 met een 'piekje' aan het eind van de zomervakantie in 2003. Maar gewone gebruikers kunnen dit niet nakijken en je hebt er ook bar weinig aan. Het is gewoon de bedoeling dat er goed gemodereerd wordt en als je dat consequent doet, dan zal je penaltyratio vanzelf gaan dalen naar een niveau waarop je wel weer alle modopties kunt gebruiken.

In je modpointoverzich staat overigens niet _wat_ je hebt genoemd, er worden alleen aantallen genoemd van de modpunten die je hebt en die je hebt uitgegeven. Daar houdt het op.

[edit]
Hoe je goed mod is terug te vinden in de TMF-FAQ: TMF FAQ en op de FP: Tweakers.net moderatie FAQ.

[ Voor 15% gewijzigd door Harm op 02-05-2004 14:34 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfoppen
Duidelijk; thnx.

Wil met alle respect nog wel het volgende kwijt;

Ik kom hier letterlijk bijna dagelijks sinds eind 2000 ofzo en zal dat ook met veel plezier blijven doen. Ik vind dit echter wat kinderachtig. Anderhalf jaar na dato een "straf" krijgen voor incorrect of ongepast modden 8)7 En dan niet eens kunnen zien wat je fout hebt gedaan. Beetje jammer (/edit voor de duidelijkheid; het is het anderhalf jaar wat me dwars zit; niet zozeer een penalty voor fout modden)

Snap dat correct modden belangrijk is; vooral als users zelf kunnen bepalen hoe of wat. Dat "straffen" hier bij hoort is ook prima, laat echter mensen wel weten wat ze fout hebben gedaan.

Bij deze feature request ;)

In "modpoint overzicht" een historie van minimaal de periode die een metamodbot gebruikt in berekenen van misbruik. Tevens links naar die gemodde topics.

Kort de tijd die een metamodbot kan gebruiken drastisch in; historie van drie maanden ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door rfoppen op 02-05-2004 15:45 ]

Appels zijn geen peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

rfoppen, de metabot is imo zowiezo een beetje een achterhaald systeem, maar over het algemeen dient het wel een redelijk nut n.l. de users goed laten overwegen of een post wel een flame of troll is.

Tot nu toe ben je bij mijn weten de eerste die werkelijk tegen de beperking van de metabot aanloopt, ik zal eens proberen of ik er achter kan komen hoe je 'foute' moderaties in elkaar steken, vaak betekent 'fout' slechts dat de eindscore anders is, en beslist niet dat die eindscore de juiste is.

* botoo komt er nog op terug in dit topic :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het probleem zit hem er in dat je nog maar zo weinig moderaties hebt gedaan. De paar die fout waren (volgens dat botje dan) tellen hierdoor relatief erg zwaar. Kortom, doe gewoon nog ergens een stuk of 20 moderaties en je bent weer van de "straf" af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Het voordeel van weinig info is dat je er wel zo doorheen bent :+.

Een aantal van de door jou uitgedeelde flame/trollen zijn verdedigbaar, maar wel erg 'zwart' uitgedeeld (worse scenario effect), het is evenzogoed verdedigbaar _geen_ flame/troll.

De reacties zijn, zoals Harm al aangaf, erg oud, en het is imho niet reeel om daar nu nog een discussie voor op te starten.

Ik zou je willen adviseren om een aantal reacties positief te modden (dwz degene die dat waard zijn natuurlijk), waarschijnlijk loopt het aantal als 'fout' geregistreerde dan relatief terug zodat je penalty-ratio ook weer beter word (het is een workaround, maar ik hoop een werkende).

Structureel lijkt het me dat je beter iets meer kan modden, dan slechts die reacties die volgens jou een flame/troll waard zijn. Op die manier ontloop je het onevenredige grote aandeel troll/flame moderaties en daarmee de metabot.

edit:

polaris, wil je van mijn tekst afblijven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 02-05-2004 18:34 . Reden: polaris! ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Wel erg gek is dat ik nu opeens op 0,000 sta, terwijl ik afgelopen woensdag nog op 0,012 stond...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Alex de Groot schreef op 03 mei 2004 @ 08:53:
Wel erg gek is dat ik nu opeens op 0,000 sta, terwijl ik afgelopen woensdag nog op 0,012 stond...
En al helemaal knap dat mijn penalty verdubbeld is (weliswaar van 0.003 naar 0.006, maar ok) terwijl ik in de hele afgelopen welgeteld één (!) moderatie heb gedaan en dat dat volgens mij geen troll/flamebait was :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Inmiddels is mijn penalty naar 0,024 gegaan. Niet schokkend, maar ik denk dat het botje eens nagekeken moet worden...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
botoo schreef op 02 mei 2004 @ 18:18:
rfoppen, de metabot is imo zowiezo een beetje een achterhaald systeem, maar over het algemeen dient het wel een redelijk nut n.l. de users goed laten overwegen of een post wel een flame of troll is.

Tot nu toe ben je bij mijn weten de eerste die werkelijk tegen de beperking van de metabot aanloopt, ik zal eens proberen of ik er achter kan komen hoe je 'foute' moderaties in elkaar steken, vaak betekent 'fout' slechts dat de eindscore anders is, en beslist niet dat die eindscore de juiste is.

* botoo komt er nog op terug in dit topic :).
Uhm, hier is er nog zo een. Ook ik heb plots een "negatief" saldo. Ook ik zou graag willen zien waarom ik die heb gekregen. Dit ruikt eerder naar het juist tegenover gestelde dan waar het voor opgericht is. Jammer dat je je dus niet kan verweren, als dat al nodig zou zijn.

Word er een eindje verder op geschreven dat je dan maar snel ergens een paar reakties moet neerzetten, maar dat is natuurlijk belachelijk. Ik ga dus niet voor de flauwe kul ergens maar wat neer schrijven om zo in een goed blaadje te komen :?

[ Voor 14% gewijzigd door johoo op 03-05-2004 21:24 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1