[XP] Weergave & driver problemen *

Pagina: 1
Acties:

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Ik heb sinds kort een aantal rare problemen met Windows XP.

Ik heb namelijk 2 weken geleden mijn HD geformatteerd (Maxtor 120 GB, NTFS) en WinXP Pro geïnstalleerd. Nu heb ik dit wel eerder gedaan, dus de installatie verliep probleemloos.
Daarna meteen SP1 en alle andere updates geïnstalleerd, maar nu heb ik een aantal problemen die ik voorheen nooit had. Ik kan moeilijk alle updates handmatig gaan verwijderen, bovendien lijkt het me sterk dat updates juist problemen veroorzaken.
Detail: SP1 kan ik niet verwijderen omdat ik niet ge-archiveerd heb bij de installatie 8)7

Maar goed, probleemomschrijvingen:
-Na het spelen van een spel verdwijnt mn achtergrond
-Bij het weergeven van mappen in detail-weergave, krijg ik in plaats van de normale eigenschappen, eigenschappen te zien als artiest, album, nummer, etc.
-Ik kan uxtheme.dll niet meer hacken, waardoor ik geen themes meer kan instellen.
-Ik kan bepaalde software, zoals Logitech-drivers voor mijn webcams niet meer installeren. Als ik het installatiebestand wil openen, gaat de HD ff ratelen en krijg ik een foutenrapport-melding.
-Windows Messenger meldt zich bij het opstarten automatisch aan op mijn e-mailadres, terwijl ik geen icoontje in de tray zie.
Voorheen had ik Windows Messenger al verwijderd via configuratiescherm, maar kreeg vervolgens bij elke boot een scherm te zien met de melding dat er een nieuwe versie van Windows Messenger beschikbaar was en of ik die nu wilde installeren. Steeds nee geklikt, maar goed dat hielp niet, dus op een dag maar 'ja' gedaan. Nu krijg ik dus steeds bovenstaand fenomeen.
Oja: bij opties staat 'automatisch opstarten bij windows boot' (ofzo :p ) uiteraard uit, evenals 'op achtergrond uitvoeren'.

Dit soort dingetjes werken na verloop van tijd behoorlijk storend, ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Thanatos op 02-05-2004 12:54 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt mij niet zo heel sterk dat dit door 1 van de updates veroorzaakt wordt hoor :) In ieder geval kun je probleem twee ('detail weergave') kun je toch zelf oplossen bij de instellingen van de verkenner? En wat is de foutmelding bij probleem drie ('uxtheme.dll')? Wat staat er verder in het foutenrapport van probleem 4 ('Logitech-drivers') :?

[XP] Probleempjes... > [XP] Weergave & driver problemen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Thanatos
Spider.007 schreef op 02 mei 2004 @ 12:56:
In ieder geval kun je probleem twee ('detail weergave') kun je toch zelf oplossen bij de instellingen van de verkenner?
Inderdaad, ik had de 'details kiezen'-knop nog nooit gezien :p In elk geval 1 probleem opgelost.
En wat is de foutmelding bij probleem drie ('uxtheme.dll')?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/javrolijk/got/uxtheme.jpg
Voorheen deed dit het wel foutloos.
Wat staat er verder in het foutenrapport van probleem 4 ('Logitech-drivers') :?
Niet in gekeken ( :x ), zal ik nu ff onderzoeken. Ik heb het trouwens niet alleen bij dit programma. Laatst wou ik ook iets installeren en toen lukte het ook niet (zelfde probleem).

[ Voor 24% gewijzigd door Thanatos op 02-05-2004 13:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens even in je de properties van 'uxtheme.dll' naar de fileversion? :)

• Thanatos
elevator schreef op 02 mei 2004 @ 13:03:
Kijk eens even in je de properties van 'uxtheme.dll' naar de fileversion? :)
klik

Edit: hm, het lijkt erop dat met de installatie van SP1 het bestand is overschreven, maar als opnieuw patchen niet werkt, wat dan wel? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Thanatos op 02-05-2004 13:08 ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

Memendo

V4-power/Team BSD

Dat met uxtheme.dll heb ik laatst ook gehad, nadat ik een reinstall had gedaan (SP1 geslipstreamt). Hij wou op geen enkele manier weer goed werken wel de juiste patcher voor SP1 gebruikt maar mocht niet helpen. Heb toen de laatste multipatcher gedownload en die deed het wel goed

klik

Hoop dat het bij jou ook werkt

edit remote linken werkt niet, even dit in je browser copy pasten:
code:
1
 http://www.belchfire.net/downloads/thememul.zip

[ Voor 27% gewijzigd door Memendo op 02-05-2004 13:29 ]

• Thanatos
memendo schreef op 02 mei 2004 @ 13:19:
Dat met uxtheme.dll heb ik laatst ook gehad, nadat ik een reinstall had gedaan (SP1 geslipstreamt). Hij wou op geen enkele manier weer goed werken wel de juiste patcher voor SP1 gebruikt maar mocht niet helpen. Heb toen de laatste multipatcher gedownload en die deed het wel goed

klik

Hoop dat het bij jou ook werkt

edit remote linken werkt niet, even dit in je browser copy pasten:
code:
1
 http://www.belchfire.net/downloads/thememul.zip
Hmmm, hij doet nog steeds hetzelfde als voorheen, d.w.z.: als ik een theme in de recources map zet, en erop dubbelklik, krijg ik dat venster. Normaal gesproken stond daar dan al het thema en kon ik door op toepassen te klikken het thema activeren...

Het bestand uxtheme.dll is dus ongewijzigd gebleven.
Pagina: 1