Toon posts:

Cross-link op 100Mbit??

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 realtek 10/100 mbit netwerkkaartjes,
nu wil ik deze met een crosslink kabel (UTP 5) op 100 mbit krijgen, alleen werkt het geheel nauwelijks op deze snelheid.
De computers herkennen elkaar wel, maar als ik een bestand wil overzenden gaat dit ontzettend traag :( . Als ik hem op 10 mbit zet werkt het wel.

Nu is mijn vraag, kan je met een crosslink kabel op 100mbit draaien, of is dit alleen maar mogelijk op 10mbit???

Wie helpt mij uit dit probleem???

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb dit laatst ook geprobeerd (een netwerkkaart bleek achteraf niet helemaal jofel te zijn) en ze zagen elkaar geeneens ... zelfs de lampjes bleven uit (ondanks dat de kabel goed was en de crosslink meeeeerdere keren gecheckt was!!! Nu ben ik helemaal over op 3com ... het is bij het aanschaffen wel even slikken ... maar je hebt dan ook perfecte kaarten!! Realtek heeft voor mij een beetje afgedaan!! (op een switch konden ze bijvoorbeeld ook niet omgaan met verschillende snelheden, tewijl dat nu wel prima lukt)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn Realtek kaartjes werken perfect op full-duplex 100Mbit en met een crosslink kabel. Dus het is mogelijk... :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi ;)

Maar wat zit er bij mij fout???
Of anders gezegt, waarom werkt hij wel goed op 10mbit maar niet goed op 100mbit??

• Onno
  • Niet online
Tja, het zou natuurlijk aan de (slechte) kabel kunnen liggen. Verder zou ik zo 1-2-3 geen oplossing kunnen verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand anders waar het nog meer aan kan liggen.???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de kabel door gemeten en nieuwe drivers geinstalleerd. Maar het probleem blijft. :(

Waar kunnen er nog meer problemen optreden bij het installeren van een netwerk.
(Op 10 mbit werkt hij goed, maar op 100 mbit moet hij natuurlijk ook kunnen werken)

Wie helpt mij

• Onno
  • Niet online
Als je in DOS de packetdriver (RTSPKT.COM) laadt, wat zegt ie dan over de snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem getest.
De snelheid is op 100mbit perfect onder dos :). (aan de kabel ligt het dan niet denk ik)
Echter onder windows doet hij het niet op 100mbit. Ligt dit dan aan drivers of aan de instellingen.
(Heb ook nieuwe drivers geprobeerd maar ook zonder resultaat) :(
Waaraan zou het nu kunnen liggen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19
Het zal dan toch aan de software liggen, want als ie het onder DOS wel goed doet...(alles doet het goed onder DOS daarnietvan).

Maybe ander pci slot?
Hielp bij mijn modem.

• Onno
  • Niet online
Je kunt bij geavanceerde instellingen (o.i.d.) instellen welke snelheid ie moet gebruiken. Staat dat op AUTO of op 100FULL? (of op nog iets anders?)

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu op auto, heb een van de kaarten nu ook in een ander pci slot gedaan. Dit heeft wel voor verbetering gezorgd maar nog niet het gewenste resultaat.
Hij blijft nu hangen op ongeveer 30mbit onder windows.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem... 2 budget kaartjes van 40 piek... (10/100 MBIT) gaan niet harder dan 0,5 mb sec...

Toch geeft ie aan dat ze op 100 MBIT werken... vreemd!

Verwijderd

Hallo?

Wel eens gehoord van:

MAXIMUM HD DOORVOERSNELHEID??

Goedzo :)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Crusader

Arc Nature

Om te beginnen: Pollie33, de doorvoersnelheden van hedendaagse hd's liggen hoog genoeg voor die 100Mbit. En jouw opmerking verklaart ook nog niet waarom ie op 10Mbit wel goed werkt...

Als ik dit zo lees, lijkt het mij aan de setting Full Duplex/Half Duplex te liggen. Experimenteer eens met deze settings, om met Half Duplex te beginnen, meeste kans van slagen. Sommige kaartjes kunnen onderling niet goed overweg met Full Duplex.

GrtZ

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1