Beeldproblemen Geforce Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een XFX Geforce Ti4200 128mb aangeschaft.
De rest van mijn systeem is:
P3 1000 Mhz
384 Sd-ram pc133
Mobo met intel 815 Chipset met onboard vga 4mb
Harde schijf 20G 5400rpm
CD-rom speler
Diskettedrive
Windows 2000pro
voeding 145 Max. output
Het hele systeem is van het merk compaq |:(

Nadat ik de videokaart in het AGP-slot had gestoken en de pc opstartte kreeg ik gewoon beeld. De pc detecteerde de videokaart en startte daarna gewoon op (onbaord vga automatisch uitgeschakeld). Het beeld was echter extreem lelijk. resolutie 800x600, 16 kleuren en een heel blokkerig beeld met allemaal verticale strepen erdoor. Nadat ik de driver van de bijbehorende cd had geinstalleerd, bleef het beeld hetzelfde. Het was niet mogelijk om de kleuren of de resolutie hoger in te stellen. Toen heb ik van de website van XFX de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd. Toen ik de pc opnieuw opstartte kwam er weer beeld maar zodra hij naar het windows opstartschem ging werd het beeld zwart en gebeurde er niks meer, de monitor bleef echter wel aan. Ik kan de pc nog wel opstartten in de vga modus. Daar kan ik nu wel de kleuren en de resolutie hoger instellen. Als ik de pc dan normaal opstart wordt het beeld echter weer zwart.
Nu heb ik te horen gekregen dat de voeding het probleem zou kunnen zijn. Wat denken jullie? Ik heb namelijk wel een probleem als het de voeding is. Ik heb namelijk een compaq deskpro en daar past geen een normale voeding in.
Mijn vragen zijn nu:
-Weten jullie waarom mijn systeem niet werkt? (eerst wel maar lelijk, en na installatie van de nieuwste driver helemaal niet meer, als ik de videokaart uit het systeem verwijder werkt alles weer prima met de onboard vga).
-Weten jullie hoe ik mijn systeem weer aan de praat kan krijgen?
-Weten jullie, als het probleem idd de voeding is, waar ik dan een voeding vandaan kan halen die in mijn deskpro past? (Het mobo is gewoon ATX).

Ik had ook nog het idee om eventueel een hele nieuwe kast met voeding te kopen. Maar ik weet niet of mijn compaq systeem :r daar wel in past. (compaq is echt vreselijk vervelend. ik heb ook het idee dat het mobo een stukkie kleiner is dan andere mobo's)

Alvast hartelijk bedankt.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je de videokaart wel in een ander systeem geprobeert? Dat met die strepen ed lijkt me meer een probleem van de videokaart zelf dan van de rest van het systeem :)

C:\>_

• UltraR-pc
Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 12:31:
Heb je de videokaart wel in een ander systeem geprobeert? Dat met die strepen ed lijkt me meer een probleem van de videokaart zelf dan van de rest van het systeem :)
Nee, k heb geen beter systeem voorhanden. Het grootste probleem is echter dat hij na de installatie van de nieuwste driver, helemaal geen beeld meer geeft.

Verwijderd

145Watt max output? :? Ben je daar zeker van??

Dan is inderdaad je voeding het probleem

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je wel eerst netjes de drivers van de onboard videochip gedeïnstalleerd? Anders zou het een driverconflict kunnen zijn.

En 145Watt is een beetje weinig ja...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 12:35:
145Watt max output? :? Ben je daar zeker van??

Dan is inderdaad je voeding het probleem
Ja, daar ben ik zeker van :'( . Goed dan is mijn voeding het probleem (zeker weten?) Maar dan? Waar haal ik een passende voeding vandaan? Of zou mijn systeem ook passen in een nieuwe kast? (bijv. de Antec Sonata 380 Watt?)
En waarom geeft hij dan eerst wel beeld en na installatie van de nieuwste driver opeens niet meer?

[ Voor 12% gewijzigd door UltraR-pc op 02-05-2004 12:38 ]

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-08 22:54
yo, ik heb dezelfde pc hier staan.
Voeding zou het toch moeten trekken omdat ik er al een GF2,GF3,GF4 en als laatste aanwinst een Ati Radeon 9100 in heb gehad.

ff gechecked, mijn voeding is maar 120 Watt????

Misschien toch eerst maar eens de kaart in een andere pc hangen dan?

[ Voor 15% gewijzigd door twitt op 02-05-2004 12:39 ]

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

• Vinnie
  • Niet online
Wat zegt de device manager dan van de Ti4200? En staat er iets in je eventlog?
Het installeren van chipset drivers en kijken of het IRQ van videokaart geshared is met iets anders (niet handig) is ook altijd wel aan te raden.

edit: 145Watt is idd aan de lage kant, maar kant en klare PC's zoals Compaq en IBM hebben altijd zulke lage waardes. vaagjes :?

Check dan even de spanningslijnen op je voeding voor de zekerheid :)

[ Voor 32% gewijzigd door Vinnie op 02-05-2004 12:39 ]

• UltraR-pc
Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 12:38:
Het installeren van chipset drivers en kijken of het IRQ van videokaart geshared is met iets anders (niet handig) is ook altijd wel aan te raden.

edit: 145Watt is idd aan de lage kant, maar kant en klare PC's zoals Compaq en IBM hebben altijd zulke lage waardes. vaagjes :?

Sorry, zo veel weet ik er ook weer niet van af ;) Hoe doe je dit allemaal?

• UltraR-pc
Ik heb nu ontdekt dat het systeem hem alleen bij het opstarten herkend. Bij beeld instellingen staat bij alles wat met de Videokaart te maken heeft: onbekend, onbekend, onbekend, etc.
Ook staat er dit:
Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
Intel(R) 82815 Processor to AGP Controller - 1131
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:

Bij apparaatbeheer staat het volgende:
Apparaat type: Beeldschermadapter
Fabrikant: NVIDIA
Dit apparaat kan niet starten. (Code 10)

* Pci bus !!!?????!!!???? Ik heb m toch echt in mn AGP-slot zitten??!!!???

• Vinnie
  • Niet online
Device manager:
My computer -> Properties -> Hardware -> Device Manager

Eventlog:
Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Eventlog

IRQ's:
Start -> Programs -> Accessories -> System Tools -> System Information -> Hardware Resources -> IRQs

edit: dat wordt dus je chipset drivers installeren :)

[ Voor 21% gewijzigd door Vinnie op 02-05-2004 12:46 ]

• UltraR-pc
Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 12:46:

edit: dat wordt dus je chipset drivers installeren :)
Hoezo dat dan, wat is die intel 815 processor die de plaats van de vga gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door UltraR-pc op 02-05-2004 12:49 ]

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

dat is je onboard vga. Maar hoe weet je dat die automatisch uitgeshakeld is? Ik zou toch even in je bios het zelf uitschakelen bij integrated peripherals

• UltraR-pc
K heb de geforce er nu niet in zitten. Ik ga dat vanmiddag ff doen. Dan zet ik in dit topic gelijk neer wat er in de device manager, etc. staat.
Kunnen jullie dan please vanmiddag (3 uur ofzo) weer ff in dit topic langskomen? _/-\o_

• UltraR-pc
Brainless-NL schreef op 02 mei 2004 @ 12:53:
dat is je onboard vga. Maar hoe weet je dat die automatisch uitgeshakeld is? Ik zou toch even in je bios het zelf uitschakelen bij integrated peripherals
Ja, in mn bios staat gewoon dat de onboard vga al is uitgeschakeld. k kan dat niet nog een keer doen.
Kan ik die processor dan niet gewoon daar in systeembeheer uitzetten (is wel mogelijk)

[ Voor 11% gewijzigd door UltraR-pc op 02-05-2004 12:54 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oops laat maar, sorry O+

[ Voor 128% gewijzigd door Frietsaus op 02-05-2004 12:56 ]

• UltraR-pc
K ben nu alles aan t uitvoeren wat jullie aanraden, k laat nog wel weer wat van me horen over 2 uur ofzo

• UltraR-pc
Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 12:38:

Device manager zegt dat de Geforce prima in orde is.
Staat niks in de eventlog.
IRQ is ok.
Chipset drivers halen niks uit.

Ook nu was het beeld weer erg lelijk. Alleen nu verscheen nog wel het windows laadscherm, maar toen verscheen er heel even een blauw scherm waarop iets met default stond (te snel weer weg om te kunnen lezen). Dan start de pc weer opnieuw op en verschijnt het scherm weer, en zo gaat het heel de tijd door. Alleen in de vga modus kan ik m opstartten.

Op m'n voeding staat t volgende:
+5v 15A
+3.3v 10A
+12v 10A
-12v 0.3A
+5vaux 2A

Tja, wat nu?

• Vinnie
  • Niet online
Maar is het IRQ van de videokaart geshared met een ander device?
Voor dat blauw scherm moet je even het automatisch rebooten uitschakelen, dan kan je rustig het blauwe scherm bestuderen :)

Je moet niet op je voeding zelf kijken maar in de BIOS of dmv een multimeter de spanningen 'meten' van je voeding :+

edit: ik heb wel even de waardes van je voeding vergelijken met een AOpen 300Watt ATX en dat scheelt iig aanzienlijk (goh ;)), nogal bij de 5V lijnen. Daarom moet je eigelijk de hardware in andere systemen testen om een duidelijk uitsluitsel te krijgen, zonder dat je onnodig spul hoeft te kopen :)

Als dus een van je voedingslijnen teveel wordt belast kan je voeding de spanning niet meer leveren (meer stroom -> inzakking van spanning).

[ Voor 53% gewijzigd door Vinnie op 02-05-2004 14:56 ]

• UltraR-pc
Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 14:49:
Maar is het IRQ van de videokaart geshared met een ander device?
Voor dat blauw scherm moet je even het automatisch rebooten uitschakelen, dan kan je rustig het blauwe scherm bestuderen :)

Je moet niet op je voeding zelf kijken maar in de BIOS of dmv een multimeter de spanningen 'meten' van je voeding :+

edit: ik heb wel even de waardes van je voeding vergelijken met een AOpen 300Watt ATX en dat scheelt iig aanzienlijk (goh ;)), nogal bij de 5V lijnen. Daarom moet je eigelijk de hardware in andere systemen testen om een duidelijk uitsluitsel te krijgen, zonder dat je onnodig spul hoeft te kopen :)

Als dus een van je voedingslijnen teveel wordt belast kan je voeding de spanning niet meer leveren (meer stroom -> inzakking van spanning).
In mn bios staat helemaal niks over de voeding, alleen of je stroom wilt besparen en dat staat uit.
Het IRQ van de videokaart is niet geshared.
Hoe schakel je automatisch rebooten uit?
waar haal je een multimeter vandaan?
Alvast bedankt maar weer voor de moeite.

• Vinnie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://support.erdas.com/images/faq/startup_and_recovery.gif
Advanced in System Properties

Een multimeter kun je zo onderhand overal vandaan halen, elke electroboer zal er wel eentje hebben (ding kost nog geen 15 euro ofzo).

• UltraR-pc
Vinnie schreef op 02 mei 2004 @ 15:16:
[afbeelding]
Advanced in System Properties

Een multimeter kun je zo onderhand overal vandaan halen, elke electroboer zal er wel eentje hebben (ding kost nog geen 15 euro ofzo).
thnx, k heb de kaart weer uit mn pc gehaald en heb nu ff geen zin meer om t weer uit te gaan proberen :Z
Dat doe ik denk ik morgen maar. In ieder geval bedankt tot zover.
Morgen om iets van 13.00 uur post ik wel weer iets. Als je dan weer ff zou willen kijken als je zin hebt :)
Alvast bedankt maar weer

Verwijderd

waar heb je die kaart gekocht :D zoek er namelijk 1

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 16:56:
waar heb je die kaart gekocht :D zoek er namelijk 1
2e hands. Dus het is ook heel goed mogelijk dat de kaart gewoon kaduuk is. Je kan het echter wel vergeten een nieuwe ergens te vinden. Zal ook wel 10 x zo duur zijn. Gewoon een 2e handsje kopen. Dit is de eerste keer dat ik een slechte ervaring heb met 2e hands spul.

Verwijderd

misschien moot je ff kijken of in bios agp wel als first view adapter (of zoiets) ingesteld staat.... en niet bijv. pci of onboard....
Pagina: 1