Toon posts:

MSn online game schokt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het spelen van MSN online games (zoals big money) loopt het beeld alles behalve soepel. De internet verbinding is zeker snel genoeg maar ik begin zo langzamerhand te twijfelen aan de snelheid van de PC (zie specs onderaan) omdat het cpu gebruik tijdens het spelen continu 100% is

Dit probleem is van de ene op de andere dag gekomen. Ik heb Java opnieuw geinstaleerd zonder resultaat. Omdat er toch ook een berg rommel op zat heb ik XP opnieuw geinstaleerd met alle updates. Nog hetzelfde. Toen dacht ik dat het misschien wel aan een update kon liggen omdat het mis ging van de ene op de andere dag, dus weer alles eraf en opnieuw begonnen. XP kaal met Java uiteraard. Nog geen verbetering |:(

Op een andere pc (2,4 Ghz) werkt het wel goed.

Als laatste redmiddel heb ik de PC opgeschroeft van 450Mhz naar 500 Mhz en ook hier helemaal geen verbetering

Het rare is dat als ik het spel download en dan speel gaat het wel als een trein.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Java is gewoon erg brak van Sun, dat merk ik hier ook maar al te vaak. Zelf maak ik gebruik van de Microsoft Java Virtual Machine en dat werkt een stuk soepeler.

Maar daarbij moet ik wel vermelden dat je CPU toch wel aan het randje van de minimumspecs zit, is het niet voor Windows XP, dan is het wel voor Java-based spellen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed gezien heb wordt ik op de site van microsoft doorverwezen naar de site van sun om hem daar te downloaden.

En waarom gaat het wel goed als ik het spel eerst download?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Microsoft verwijst inderdaad naar Sun, maar dat betekend niet dat de oude versies van MS Virtual Machine niet meer werken. Sterker nog, alles werkt er bij mij gewoon mee en nog beter ook.

En als het wel goed werkt als je 'm eerst downloadt dan kan het toch zijn dat je verbinding niet snel genoeg is. Kijk anders eens met een snelheidsmeter (bijvoorbeeld DU Meter of ISP Monitor) hoeveel bandbreedte zo'n spelletje nou trekt.

The devil is in the details.