Toon posts:

[XP] Gast account restricties opleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in de search liggen zoeken op XP users restricties ed
Heb in GPedit.msc en msconfig gekeken maar kom er niet helemaal uit
Ik wil dus een gast account op een winxp pc maken waarbij de user die onder het profiel inlogt gebruik kan maken van die pc, maar dan wel met de beperking dat ie geen dingen kan installeren, omdat het tot nu alleen maar virussen en exploits heeft geleid.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En de tot nu toe gevonden zaken - welke zijn dat zoal, en waar in voldeden ze niet aan wat jij zocht? :)

Verwijderd

Topicstarter
XP software restrictie beleid uitschakelen
hier had ik wat kunnen van leren maar in mijn NL versie van XP Pro geraak ik op een bepaald moment het spoor bijster want ik vind niks over software install restricties

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-04 19:27
Waarom moet het speciaal een guest account zijn? Je kunt toch ook een gewoon account aanmaken, en daarvoor beperkingen instellen? Lijkt me makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad een andere user aanmaken bv user: mijzelf en dan beperkte mogelijkheden geven ... maar waar kan ik dan aangeven dat die user niks kan installeren, van P2P proggies ed

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 12:07:de user die onder het profiel inlogt gebruik kan maken van die pc, maar dan wel met de beperking dat ie geen dingen kan installeren, omdat het tot nu alleen maar virussen en exploits heeft geleid.
Als je een beetje had geexperimenteerd met Guest accounts en de info op Microsoft.com had doorgelezen had je geweten dat een Gast zo goed als niks kan en al helemaal geen progjes installeren ;)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
oja dan heb ik hier het tegendeel
elke keer als ik mijn rug draai is er hier op de gast account mozilla firefox geinstalleerd

Verwijderd

firefox hoef je ook niet echt te installeren, er zijn iig geen register wijzigingen nodig. (gewoon mapje met bestanden erin is genoeg) Anders zou je op een of andere manier het uitvoeren van onbekende exe bestanden moeten blokkeren ofzo.
Pagina: 1