Toon posts:

Casema internet, upload OF download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken doet mijn casema verbinding erg vervelend. Een speedtest wijst uit dat mijn download snelheid op 120 KB/s ligt en upload op 12 KB/s.

Maar, als ik een bestand upload via FTP dan is mijn download snelheid helemaal verdwenen. 4 KB/s max en een internet pagina openen duurt soms een minuut.

Dit hoort toch niet? Hebben meer mensen hier last van?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

als jij met volle snelheid aan het uploaden gaat, slipt je download helemaal dicht, dat is behoorlijk normaal te noemen... :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet waarom dat normaal is. Ik weet dat er ook pakketten heen moeten om te kunnen downloaden. Maar zelfs als ik met maximaal 8 KB/s upload is downloaden in zijn geheel niet meer mogelijk.

Verwijderd

Check of je netwerkkaart op full-duplex staat. Dat helpt een beetje.
Ik had dit probleem trouwens ook en heb het opgelost door over te stappen naar Demon ADSL. Dat was een geweldig goede keuze.

Vergeleken met ADSL zuigt kabel internet (Casema)
Traag (ping) en de upload verneukt de download.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is een heel normaal verschijnsel. Is het TCP protocol wat dit veroorzaakt. Hetzelfde heb je ook op een ADSL lijn. Is net als op een autosnelweg ongeveer. Staat er file aan kant A krijg je vertraging op kant B.

TCP protocol heeft controle pakketen. Als je upload vol staat lopen controle pakketen van je download vertraging op. En dus vertraagt het helemaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.