Audio stekkers

Pagina: 1
Acties:

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 17:36
Deze set heeft een aantal specifieke stekkers met kleurcodering. Ik zou graag een eigen kabelsetje aanmaken, specifiek gericht op mijn huis en betere kabel, maar wil de originele kabes niet aantasten. Is er een mogelijkheid om dezelfde stekkers los te gebruiken of zijn de stekkers makkelijk te demonteren? Heeft iemand ervaring hiermee?

ALvast bedankt

Oja..de search gaf geen resultaten. :'(

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Welke set?
Welke kleurcodering?
Hoe zien de orginele stekkers eruit?
Welke stekkers los gebruiken?
Welke stekkers demonteren?
Op welke keywords heb je gezocht?

Het is hier geen forum van helderzienden, je moet eens beginnen met een minimum aan informatie te geven. Jij hebt niet eens weinig, maar echt gewoon _geen_ info gegeven.
Duidelijke uitleg en het liefst plaatjes is toch echt het allerminste.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• JayBigfoot
Atgast schreef op 02 mei 2004 @ 10:01:
Welke set?
Welke kleurcodering?
Hoe zien de orginele stekkers eruit?
Welke stekkers los gebruiken?
Welke stekkers demonteren?
Op welke keywords heb je gezocht?

Het is hier geen forum van helderzienden, je moet eens beginnen met een minimum aan informatie te geven. Jij hebt niet eens weinig, maar echt gewoon _geen_ info gegeven.
Duidelijke uitleg en het liefst plaatjes is toch echt het allerminste.
Sorry...Het is een Sony DAV-S550
De stekkers zijn een soort achtjes. Lijkt op een 220v stekker in sommige apparaten alleen is deze doorzichtig en van hard plastic. Dus geen tulp of scart
De kleuren zijn varierend van rood, bluaw, groen , grijs, geel etc. Iedere box (totaal 6) heeft zijn eigen kleur. en dus ook kabel(lengte)
En juist deze stekkers wil ik nieuw kopen of deze hergebruiken.
Is dit misschien duidelijker

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

JayBigfoot schreef op 02 mei 2004 @ 10:13:
[...]

Sorry...Het is een Sony DAV-S550
De stekkers zijn een soort achtjes. Lijkt op een 220v stekker in sommige apparaten alleen is deze doorzichtig en van hard plastic. Dus geen tulp of scart
De kleuren zijn varierend van rood, bluaw, groen , grijs, geel etc. Iedere box (totaal 6) heeft zijn eigen kleur. en dus ook kabel(lengte)
En juist deze stekkers wil ik nieuw kopen of deze hergebruiken.
Is dit misschien duidelijker
Kun je eens een plaatje schieten en ff posten want de stekker die jij opnoemt komt mij niet bekend voor, of het is weer zo'n typische custom stekker die nergens voorkomt.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 16:37

Virgil

We're not alone

We volgen het nog niet helemaal.
Wat ik uit jouw 2 posts kan maken is dat jij een huis hebt, een groot huis waarschijnlijk. Waarschijnlijk zo groot dat je je kabels moet verlengen. Oftewel dus andere kabels nodig hebt. Natuurlijk kan je dit vervangen. Je moet alleen goed zoeken! En natuurlijk ook weten hoe je kabels 'maakt'. Dus ik zou zeggen: Pak de conrad gids (staan de stekkertjes vast wel in). Bestel het benodigde spul en knutsel jezelf wat draadjes!

Of kijk eigenlijk liever voor vaste kabels, waar de stekkers al aan zitten. Eerlijk gezegd is de eerste indruk die ik van ts heb, dat hij het er moeilijk mee zal krijgen met het maken van kabeltjes.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

ik ken de stekkertjes tvallig die je bdoelt, prijzig als je ze origineel/langer moet kopen.
wat ik gdaan heb is ze verlengen door er een langer stuk aan te zetten dmv van platte stekkertjes.
als volgt: mantel strippen vd. kabel en en die bevestigen aan het newe/lange stuk..
beetje jammer dak nie op de naam kom van die dingen, maar ze zijn heel erg handig in dit soort gevallen...

bovenstaande was ff een om een kort verhaal lang te maken, heb ff een pic 4 je gemaakt. :p

Afbeeldingslocatie: http://www.v1ncent.nl/DSC01553.JPG

die moet je hebben dus, reuze handig, verkrijgbaar bij je local bouwmarkt.
kdenk nie dat je ze bij Conrad zult vinden( de originele Sony stekkertjes) heb ze ook al s gezocht voor iemand dus vergeet dat maar...:s

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 10:42 ]

• JayBigfoot
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 10:35:
ik ken de stekkertjes tvallig die je bdoelt, prijzig als je ze origineel/langer moet kopen.
wat ik gdaan heb is ze verlengen door er een langer stuk aan te zetten dmv van platte stekkertjes.
als volgt: mantel strippen vd. kabel en en die bevestigen aan het newe/lange stuk..
beetje jammer dak nie op de naam kom van die dingen, maar ze zijn heel erg handig in dit soort gevallen...

bovenstaande was ff een om een kort verhaal lang te maken, heb ff een pic 4 je gemaakt. :p

[afbeelding]

die moet je hebben dus, reuze handig, verkrijgbaar bij je local bouwmarkt.
kdenk nie dat je ze bij Conrad zult vinden( de originele Sony stekkertjes) heb ze ook al s gezocht voor iemand dus vergeet dat maar...:s
Jammer!!! Denk dat ik Sony maar eens moet gaan bellen of toch maar de kabels moet gaan verknippen....in ieder geval bedankt....

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Stekkers zijn volgens mij niet te demonteren.
Ik zou ze vrij kort afknippen en aan een nieuwe betere kabel solderen (geen AMP dus)
Let er wel op dat je de kabels van de linker en rechter front speakers op gelijke lengte houdt en hetzelfde met de surround speakers.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1