Toon posts:

webcam en messenger 6.2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Ik gebruik messenger 6.2 en een webcam, de Philips pcvc 740K. De bijgeleverde cdrom geinstalleerd en daarna ook nog de driverupdate van de Philipssite geinstalleerd.. Webcam getest en voila.. alles werkt naar behoren...
So far so good..
En dan nu de webcam ff proberen bij Messneger 6.2... La luna.. niet dus he... Al even gekeken hoe dit probleem opgelost moest worden... heeeeeeel simple via " Extra, daarna wizard beeld en geluid afstemmen" en dan moet ie het doen..
Haha... niet dus... want als ik deze wizard wil draaien komt er de foutmelding: "Het is niet mogelijk om nu de Wizard Beeld en Geluid afstemmen uit te voeren" In alle andere posts stond deze wirzard als het unike middel om de webcam draaiende te krijgen... maar hier houdt het bij mij dus op.
In de configuratie van Windows XP staat de webcam keurig geinstalleerd. Alle opties qua beeld en geluid werken prima, alles is getest, de audio werkt prima en de video werkt prima. In het programma van de webcam zelf ( die van Philips bijgeleverd op de CDrom) werkt alles ook prima.
En nu de grote hamvraag: WAAROM WERKT HET DAN NIET MET MSN MESSENGER, WAAR KOMT DIE FOUTMELDING TOCH TELKENS VANDAAN ?

Wie van jullie heeft een dusdanig inzicht in dit probleem dat ie mij kan uitleggen hoe dit in elkaar zit ?? En aub.. niet de flauwe opmerkingen van: pech gehad, nieuwe webcam kopen enz enz... dat schiet niet op.

Bij voorbaat hartelijk dank voor de eventuele medewerking

Verwijderd

Heb je bij extra>opties: "Mijn webcammogelijkheden delen met anderen" aangevinkt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik aangevinkt staan. Ik wist dat dat sowieso moest om met de webcam te kunnen werken, dat had ik dus van te voren al gecontroleerd. Maar... helaas.. nog steeds werkt het niet.\

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
hey apart, ik heb bijna dezelfde cam, de 675 dan. en ik heb sinds vandaag ook ineens problemen met msn en mijn webcam, tenminste ik heb tijdje al niet gecammed, maar hij heeft het altijd gedaan, en nu sinds vandaag krijg ik in msn een zwart beeld.

start ik de webcam via my computer gewoon beeld geven! sterker nog, ik run de wizard en krijg ook gewoon prima beeld, maar als ik dan een webcamsessie met iemand start, a aaaaa dat doet ie dus niet.... ben al terug gegaan naar msn 6.1 maar dat helpt ook niet echt. zal zo mijn systeem eens restoren, kijken of dat helpt...

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
een restore hielp bij mij iig. misschien heeft et gelegen aan een update van windows ofzo... erg apart gedoe in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
OK.... voor wat het waard is... Misschien dat anderen er baat bij hebben...

Een oplossing is eht volgende:

Ga naar de Windows update site. Download daar Service pack 1 ( SP 1 ). Duurt wel ff , is ongeveer 40 mb, bij mij althans.
Daarna Windows ff zijn werk laten doen ( Tip: Maak een pot koffie klaar voor jezelf ) en daarna het systeem opnieuw opstarten.

Windows vindt natuurlijk Messenger en geeft meteen de melding: Messenger hersteld van fout . Daarna doet de wizard het prima, het cammetje doet ook prima en het probleem is opgelost.
Kan zijn dat er wellicht nog andere mogelijkheden zijn, deze werkte bij mij goed. De andere aangedragen oplossingen werkten dus geen van alle. Maar wel bedankt voor de aangeboden hulp.
Pagina: 1