Tables in HTML webbased updaten

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik ben bezig aan een website voor iemand maar ik zit met een probleemstelling. De site is volledig opgebouwd in frontpage 2003 (Plain HTML dus !!).
Dit op vraag van de site-owner. MySQL en PHP waren taboe omdat MySQL niet actief was bij de host. (jaja ik weet het :( ).
iig wens ik die site toch een klein beetje automatisch te laten werken dmv allerlei script. Dit lukt mij vrij aardig maar ik zit met een tabellen probleem.

Heel de website is opgebouwd uit "Tables" en in veel tables staan foto's en/of tekst. Dit is makkelijk te updaten dankzij een simpel regeltje in de html te voegen die ik gehaald heb van deze site.

Nu is er een gedeelte met verschillende tables waar maar 1 of 2 woorden in voorkomen en waarvan ik echt niet weet hoe ik dit het best (webbased) kan updaten. om de week moet er een update gebeuren.

Volgende tekening is een screenshot genomen in Frontpage 2003 waar je de tables ziet.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skeleton/u1.jpg

En de screenshot hieronder is een snel in elkaar geflanst voorbeeld in FP2003 hoe ik het graag zou hebben als ik een update moet doen. Deze zou webbased moeten zijn zodat ook anderen het kunnen updaten zonder dat ze zich in html of Frontpage moeten storten.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skeleton/u2.jpg

Ik ben al een paar dagen op zoek naar 1 of andere script hiervoor (dit mag eventueel PHP zijn !), maar vind nergens iets wat ik zoek.

ps : Een CMS komt niet aan de orde :X ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Skeleton353 op 02-05-2004 01:05 ]

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

een mogelijkheid (wel brakke oplossing imho)
1 directory maken die volledig writeable is (ja lekker veilig :P)
daar tekst bestandjes in zetten met de data, die laten uitlezen door php
en doormiddel van een php scriptje de bestandjes laten editten als het nodig is

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:04

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Volgens mij maak je het jezelf enorm moeilijk.

Ik denk dat je gewoon beter helemaal opnieuw kunt beginnen bij een andere host, en direct met PHP, MySQL en een CMS aan de gang kunt gaan, dan ben je waarschijnlijk sneller klaar en heb je een systeem dat beter (goedkoper) te onderhouden is en dat meer functionaliteit heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Misschien hebben ze wel Frontpage Extensions geinstalleerd? Dan kun je eenvoudig via Frontpage de site updaten.