Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Speciale 'aquarium' casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Na bekijken van sommige werken hier krijg ik ineens een nieuwe casemod plan in mijn kop.
Met 3D programma ben ik mijn plan gaan uitwerken. Het belooft een heel bijzondere kast te worden.
Hier een eerste ruwe versie, maar globaal genoeg hoe het gaat worden.
Omdat het om een totale mod gaat (volledig nieuwe kastbouw & afwerking) zet ik dus hier nieuwe topic neer.
Het word heel stijlvolle en moderne kast, waar je trotse moederbord + insteekkaarten helemaal zichtbaar is.

De plaatje is hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.mine.nu/zooi/tn_casemod-idee.jpg
De grotere versie is hier http://mrdummy.mine.nu/zooi/casemod-idee.jpg

Het is bedoeling dat bijna alles weggewerkt wordt in de bovenste deel.
Alleen hiervoor moet moederbord kwartslag gedraaid worden naar beneden. Zo kan de middendeel ook aan achterkant transparant gemaakt worden.
Dit is echt anders dan traditionele transparante kasten waar drives wel te zien zijn.
De voeding zit ook bovenin.
De voetstuk zelf is hol, daar kan ik kabels gewoon insteken voor monitor, muis, keyb, usb, etc.

De mogelijkheden zijn groot. Ik kan verlichting erin zetten om moederbord te verlichten. En ik kan transparant deel dubbelwandig maken zodat water erin kan. Indien mogelijk wordt dat onderdeel van waterkoeling.

De waterkoeling ga ik ook even in 3D namaken, evenals verlichting.
Ik weet niet of mijn casemod ontwerp uniek is.
Er zijn wel veel kasten die op lijken, maar ik heb nog geen eentje gezien die exact zelfde kenmerken heeft als mijn ontwerp.

De schematische verdeling kast komt straks.
De bouw aan casemod zal echter niet gauw gebeuren door mijn beperkte tijd ivm full-time stage. Pas in vakantietijden kan ik wel proberen.
Tot nu toe kan ik alleen mijn plannen laten zien en steeds uitwerken tot final ontwerp.

Je mag gerust reageren op mijn idee.

[ Voor 67% gewijzigd door MrDummy op 02-05-2004 01:12 ]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
en....wat hebben we aan een nieuw topic als jij een idee in je hoofd hebt?

hoe ziet het idee eruit? laat de tekeningen eens zien? wat is het idee uberhaupt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Lijkt me dat TS vergeten is zijn plaatje erbij te zetten.

Overigens is er voor een 'CiP' wel toestemming nodig, volgens de policy

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 01:08 ]

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
En word het geen CIP ?? als je toestemming hebt

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

UTM

Mooi, binnenkort weer een CiP (Casemod In Progress) :). Verder zou je toch met wat meer info moeten komen wil dit topic überhaubt open blijven. Heb je soms een schets gemaakt? Laat hem dan even zien :P Door welke casemods ben je geinterreseerd geraakt? Mischien kan je al wat specs geven? Verder moet je ook even mailen met een C&E Mod voor toestemming voor je CiP :+

[ Voor 25% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 01:11 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Sorry voor ongemak in tussentijd... want ik ram per ongeluk op Enter.
Tikken kost tijd, en dus verschijnen er verontruste verichten hier al O-) Niks aan te doen....
Nu lees ik dat forumtitel deels fout is... Fix dat ff voor me :X CM naar CiP dus.

[ Voor 30% gewijzigd door MrDummy op 02-05-2004 01:14 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

UTM

MrDummy schreef op 02 mei 2004 @ 01:13:
Sorry voor ongemak in tussentijd... want ik ram nogal snel op Enter.
Nu lees ik dat forumtitel deels fout is... Fix dat ff voor me ;) CM naar CiP dus.
Vraag (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) dat zelf even aan een modje jah :+.
Wij als normale users hebben daar geen rechten voor nl :9

[ Voor 9% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 01:15 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Aquarium is even tijdelijk gekozen omdat het beetje op lijkt. Toch hoeft er geen water in te zitten, maar wordt een mogelijke extraatje in mijn ontwerp.
Eerst moet ik alles nameten en berekenen hoe het in elkaar gezet wordt.

De luchtkoeling en waterkoeling versies zal ik ontwerpen en de schema's laten zien. Maar nu moet ik slapen.... morgen verder :Z

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

echt prima ontwerp, het zou mooi zijn als je nog een extra laag maakt waar vissen in kunnen zwemmen, het water waar de vissen in zitten, kun je gebruiken voor de water koeling en ipv van een "pompje" dat je gebruikt bij een normaal aquarium, kun je de pomp van de waterkoeling gebruiken...

iedergeval succes

btw: op het 3d ontwerp heb je de verkeerde kant v/h moederbord op de achterste glasplaat gespiegeld, boeit verder niet uiteraard

[ Voor 20% gewijzigd door airliner op 02-05-2004 01:39 ]

Verwijderd

airliner schreef op 02 mei 2004 @ 01:36:
echt prima ontwerp, het zou mooi zijn als je nog een extra laag maakt waar vissen in kunnen zwemmen, het water waar de vissen in zitten, kun je gebruiken voor de water koeling en ipv van een "pompje" dat je gebruikt bij een normaal aquarium, kun je de pomp van de waterkoeling gebruiken...

iedergeval succes

btw: op het 3d ontwerp heb je de verkeerde kant v/h moederbord op de achterste glasplaat gespiegeld, boeit verder niet uiteraard
ik denk niet echt dat dat gaat lukken, want vissen hebben meestal een hele contstante temperatuur nodig, en als je in dit geval je pc zou uitzetten zou het water opeens heel koud worden, en dan heb je waarschijnlijk een heleboel dode visjes...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.