[Linux] Opengl werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik heb daarnet kernel 2.6.6-rc3-bk3 (ja de snapshot :P) met succes gecompileerd, draait als een tiet... ik reboot mn pc en ik wordt uit runlevel 5 gegooid omdat mn drivers niet werken... ik doe ff die nvidia installer en k maak nieuwe drivers, ga opnieuw runlevel 5 in en gaan... werkt nog steeds perfect, ikz ie ook het nvidia splash screen voor 0,5 sec bij het starten van X, allemaal geen probleem

nu heb ik toch een probleem gevonden, geen enkele opengl iets werkt meer... mn comp schiet op screensaver en ik zie niks dan een zwart scherm, dus ik check ff mn settings... staat mn screensaver gewoon op Euphoria (GL) en in de preview is ie ook zwart.. test doet niks, configure doet ook helemaal NIKS.
gamepjes gestart, Armagetron e.d., start allemaal niet...

weet iemand waar dit aan ligt / hoe ik het op kan lossen (plz kom niet met van die lamme dingen dat het aan mn kernel ligt omdat het een snapshot is, nvidia drivers werken gewoon op opengl na)

specs staan in mn sig (Workstation specs) alleen draait ie dan Mandrake 10 Community met alle Mandrake 10 Official pakjes en upgrades, en kernel 2.6.6-rc3-bk3

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 11:33
Heb je wel Load "glx" toegevoegd (of ge'uncomment) aan /etc/X11/XF86Config(-4)?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• DataGhost
ja, dat stond er al in... met mn vorige kernel werkte wel alles

Verwijderd

Had je een speciale reden om je systeemkern op te waarderen? Anders zou ik de oude gelijk terugzetten als ik jou was.

• DataGhost
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 10:11:
Had je een speciale reden om je systeemkern op te waarderen? Anders zou ik de oude gelijk terugzetten als ik jou was.
ja, ik wil die nieuwe kernel testen... en waarom moet ik mn ouwe kernel terugzetten als het verder stabiel loopt... ik wil gewoon weten waarom opengl ermee gekapt is

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 09:30

Blaasvis

Cidora \o/

probeer eens glxinfo...
Dat wil nog wel eens helpen om je probleem op te lossen ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Snapshots are images from the developers repository trees. They are created automatically without any human consideration, and thus they may not work, and may not even compile at any particular time.
Daarom zou ik de oude terugzetten. Tenzij je mee wilt helpen aan de ontwikkeling van Linux natuurlijk. Maar hoe groot is de kans daarop? ;)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
wat zit er dan zo speciaal in deze rc-kernel dat je 'm wil testen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• DataGhost
nou... een reboot wil nog wel ns helpen 8)7
dus niks kernel terug zetten, deze werkt als een tiet, nvidia drivers compileren en (ik denk omdat ik in runlevel 5 boot maar dat ff niet wilde zegmaar moest ik ook ff) rebooten
het werkt allemaal weer 8)7
Pagina: 1