Toon posts:

modem geeft problemen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe pc gekocht, maar ondervind plots het volgende probleem.

Als ik de pc opstart met het E tech USB Modem aangesloten dan weigert de pc op te starten. Hij blijft hangen in het opstartscherm en de windows opstartsessie gaat niet van start.

Haal ik de kabel eruit dan start ie wel gewoon op. Het valt me ook op dat het Ready lampje ook blijft branden als de pc uit is. Dat was met mijn vorige pc niet het geval.

Ik draai XP Home op een Fujitsu Siemens 3 Ghz, 1024 DDRAM.

Iemand misschien een oplossing? Alvast bedankt.

Verwijderd

Heeft dat modem een eigen voeding?

Als je de stekker er in stopt, nadat de PC opgestart is, wat doet hij dan?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43

UTM

Heb je mischien een ander USB apparaat liggen om mee te testen? Zo kan je uitsluiten dat het niet aan je USBpoort ligt :) Mischien moet je in bios eens iets instellen, kijk eens bij "enable USB" ofzo. USB modems trekken ook erg veel stroom, dus mischien is het raadzaam om de modem even op een andere computer te testen met een zwaardere voeding? Het kan dus zo zijn dat je voeding het niet trekt :o. Sowieso is het slim om de modem even te testen in een andere computer, zo kan je zien of je modem überhaubt werkt. Kijk ook eens idd wat je computer doet als je je modem inplugt als windows helemaal klaar is met laden

[ Voor 38% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 00:35 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
USB 2.0 en USB 1.0/1.1 compatibiliteits probleem lijkt me. Misschien nieuwere (of soms juist oudere) stuurprogramma's voor het modem? Of voor je USB hardware?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 00:26:
Heeft dat modem een eigen voeding?

Als je de stekker er in stopt, nadat de PC opgestart is, wat doet hij dan?
Dat had ik inderdaad even moeten melden. Als de stekker er in gaat na opstarten dan lukt het meestal wel om gewoon verbinding te maken met internet. Soms moet het modem wel lang zoeken naar een signaal.

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 02 mei 2004 @ 00:32:
Heb je mischien een ander USB apparaat liggen om mee te testen? Zo kan je uitsluiten dat het niet aan je USBpoort ligt :) Mischien moet je in bios eens iets instellen, kijk eens bij "enable USB" ofzo. USB modems trekken ook erg veel stroom, dus mischien is het raadzaam om de modem even op een andere computer te testen met een zwaardere voeding? Het kan dus zo zijn dat je voeding het niet trekt :o. Sowieso is het slim om de modem even te testen in een andere computer, zo kan je zien of je modem überhaubt werkt. Kijk ook eens idd wat je computer doet als je je modem inplugt als windows helemaal klaar is met laden
Ik heb pas een nieuwe pc. Bij mijn oude pc deed dit probleem zich niet voor. Dat was een pc van drie jaar oud. Deze pc is spiksplinternieuw. Zou het dan niet zo moeten zijn dat de voeding van deze pc voldoende is?

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 02 mei 2004 @ 01:21:
USB 2.0 en USB 1.0/1.1 compatibiliteits probleem lijkt me. Misschien nieuwere (of soms juist oudere) stuurprogramma's voor het modem? Of voor je USB hardware?
Mijn vorige pc had USB 1.0. De nieuwe heeft 2.0. Ik heb het nieuwste stuurprogramma inmiddels erop gezet, dat geeft geen verschil.

Als ik opstart zonder modem en daarna de stekker aansluit werkt het wel. Ik heb geprobeerd om het modem rechtstreeks aan te sluiten en via een hub, dat geeft echter hetzelfde resultaat.

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 08:28:
[...]

Ik heb pas een nieuwe pc. Bij mijn oude pc deed dit probleem zich niet voor. Dat was een pc van drie jaar oud. Deze pc is spiksplinternieuw. Zou het dan niet zo moeten zijn dat de voeding van deze pc voldoende is?
Dat hoeft niet perse, mischien heb je wel een zwaardere voeding maar ook in je nieuwe computer zit zwaardere hardware :)
Als ik opstart zonder modem en daarna de stekker aansluit werkt het wel. Ik heb geprobeerd om het modem rechtstreeks aan te sluiten en via een hub, dat geeft echter hetzelfde resultaat.
Hij doet het dan dus wel. Qua voeding moet het dan wel zijn dat je voeding met USB eraan de piek (om te booten) eventueel niet haalt, maar dit lijkt me sterk omdat die bijna in windows komt. Probeer je modem dus eens op een andere computer, doet die het daar ook niet dan zou ik terug gaan ;)

[ Voor 36% gewijzigd door UTM op 02-05-2004 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
[ Probeer je modem dus eens op een andere computer, doet die het daar ook niet dan zou ik terug gaan ;)
Het werkte perfect op mijn oude pc.

• UTM

UTM

Knal anders eens SP1 van Windows erover heen. Hierop zit een USB2.0 Fix.
Mijn vorige pc had USB 1.0. De nieuwe heeft 2.0. Ik heb het nieuwste stuurprogramma inmiddels erop gezet, dat geeft geen verschil.
Die fix is voor USB2.0 echt nodig :)

Verwijderd

Heb exact zelfde probleem gehad met HP fileserver. Eerst geen problemen gehad, later start server niet meer op. HP er bij gehaald heeft MB vervangen etc. probleem bleef. Blijkt dat modem de problemen veroorzaakt. Modem geeft echter geen problemen op andere PC's. We laten het modem maar voor wat het is... :)

Verwijderd

w03f schreef op 02 mei 2004 @ 14:11:

[...]

Die fix is voor USB2.0 echt nodig :)
Dit hele probleem heeft met USB 2 of 1 NIETS te maken, aangezien zijn modem wel werkt als hij het inplugged NADAT de computer is opgestart.

Hij moet gewoon een USB-hubje met eigen stroomvoorziening kopen, dan is het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 16:14:
[...]

Dit hele probleem heeft met USB 2 of 1 NIETS te maken, aangezien zijn modem wel werkt als hij het inplugged NADAT de computer is opgestart.

Hij moet gewoon een USB-hubje met eigen stroomvoorziening kopen, dan is het probleem opgelost.
Helaas heb ik dat al geprobeerd, maar is het resultaat hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter

[...]

Die fix is voor USB2.0 echt nodig
SP1 zit al standaard op de pc geïnstalleerd.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 20:22 ]

Pagina: 1