Toon posts:

hard disk recorder: twee zenders tegelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog niemand over gehoord, maar ik vraag me dus af of het een "standard feature" is voor hard disk recorders (ter vervanging van de aloude videorecorder) om meerdere zenders tegelijk op te kunnen nemen.

Ik heb het over zo'n geval waarin gewoon een tuner zit en waarbij je tijd en zender instelt om op te nemen. Zijn er een beperkt aantal modellen waarbij dit kan, of is het helemaal niet mogelijk i.v.m. limitaties van de tuner ofzo :?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

de tuner kan naar mijn weten maar op 1 zender worden gezet, in de nieuwste plasma/lcd tv's kan je 2 programma's tegelijk kijke toch? die zullen dan wel 2 tuners hebben

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Dan moet je er een hebben met een dubbele tuner: Die heb ik nog nooit gezien...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

2 tuners in 1: Picture-In-Picture
Dat is dan wel TV afhankelijk, met VCR's nog niet gezien overigens.
Denk niet dat dat bestaat, helaas....

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Naja zeg, bouwen ze iets nieuwerwets, moet je er nog twee hebben als twee op te nemen programma's tegelijkertijd uitgezonden worden :P

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
Dubbele tuners zijn er wel (of komen eraan). Meen dat JVC een model heeft.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

Topicstarter
matthijst schreef op 02 mei 2004 @ 00:23:
Dubbele tuners zijn er wel (of komen eraan). Meen dat JVC een model heeft.
Hrm, kan het niet vinden in de specs van de twee modellen die op www.jvc.nl staan. Weet iemand anders hier meer van?

Update: er komen 5 nieuwe JVC modellen uit in mei en juni, geënt op de Japanse markt. Deze hebben idd 2 tuners.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 08:56 ]

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een DVD / HDD recorder met 2 tuners.
Maar kan het ook niet vinden..
Is er iemand die me een gouden tip geeft?>
Of bestaan ze (nog steeds ?) niet?

dank!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:40:
Ik ben ook op zoek naar een DVD / HDD recorder met 2 tuners.
Maar kan het ook niet vinden..
Is er iemand die me een gouden tip geeft?>
Of bestaan ze (nog steeds ?) niet?

dank!
Hou het redelijk in de gaten maar ben ze ook nog steeds niet tegen gekomen...
Ik hoorde pas dat UPC zo'n ding gaat weggeven bij het uitgebreide digital pakket, maar weet nog niet 100% zeker dat die een dual/twin tuner heeft....

Van Chello.com:
"Ik verwacht volgend jaar bij UPC een PVR vergelijkbaar met de 8450DVB HD PVR van SFA welke wordt uitgerold bij NTL in de UK. Deze bevat de volgende features
- MPEG-4 part 10/H.264 Decoding – Will support compression technology that benefits advanced high-definition and standard-definition services.
- Three Video Tuners – Will record three standard- or high- definition MPEG-4/H.264 programs at the same time.
- Internal SATA 160GB Hard Drive – Latest, future-friendly hard drive technology will support extremely high data throughputs.
- IP Multi-Room™ PVR Capability via second Ethernet port – Watch programs recorded on the hard drive in multiple rooms."

Haters everywhere but I don’t really care

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of gewoon een MediaCenter PC nemen met een Hauppauge PVR500 TV kaart, deze heeft 2 tuners aan boord.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan moet je er een hebben met verschillende tuners. Mijn pa heeft een sattelietreciever met harddisk die vier programma's tegelijk op kan nemen. Hij blijft alleen volhouden dat er twee tuners inzitten en geen vier, maar het zullen wel dubbel uitgevoerde tuners zijn dan ofzo :)

Ik blijf het jammer vinden dat de gewone hd-recorders trouw blijven aan analoge tuners. Als ze echt met iets vernieuwends willen komen zouden ze er twee digitale tuners in moeten stoppen.
matthijst schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:50:
[...]

Hou het redelijk in de gaten maar ben ze ook nog steeds niet tegen gekomen...
Ik hoorde pas dat UPC zo'n ding gaat weggeven bij het uitgebreide digital pakket, maar weet nog niet 100% zeker dat die een dual/twin tuner heeft...
Ik hoop dat Casema ook met zoiets gaat komen, maar dat zal wel. De kabelaars houden elkaar best in de gaten wat dat betrefd.

[ Voor 62% gewijzigd door Marzman op 18-12-2005 19:58 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:54:
Dan moet je er een hebben met verschillende tuners. Mijn pa heeft een sattelietreciever met harddisk die vier programma's tegelijk op kan nemen. Hij blijft alleen volhouden dat er twee tuners inzitten en geen vier, maar het zullen wel dubbel uitgevoerde tuners zijn dan ofzo :)
Nou, dan heeft hij helemaal gelijk! Bij digitale tv (Digitenne of Satelliet) worden er meerdere kanalen doorgegeven over één frequentie. Bij Digitenne zijn dit ongeveer 4 á 5 kanalen (bij sat weet ik het niet). Je kunt dus twee van de zenders opnemen die in hetzelfde frequentie zitten met één tuner. Je hebt dus wel een limitering. Als je twee zenders uit twee verschillende frequenties opneemt dan kun je alleen nog maar de kanalen kiezen die in deze twee frequenties liggen.

Verwijderd

Volgens mij wijken we een beetje af richting'off topic', ;)
Het gaat om een Stand Alone HDD recorder met DVD Brander. Dus geen satelliet ontvanger en ook geen PC.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 20:57 ]

Verwijderd

Bijna elke fatsoenlijke dvd-recorder heeft 2 tuners. De Pioneer van mijn ouders ook.
Het probleem is dat dit bedoeld is om 1 zender op te nemen en de andere te kijken.
2 tegelijk opnemen is niet mogelijk en ik heb eigenlijk nog nooit een stand-alone dvd-recorder gezien die dit had.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:00:
Bijna elke fatsoenlijke dvd-recorder heeft 2 tuners. De Pioneer van mijn ouders ook.
Het probleem is dat dit bedoeld is om 1 zender op te nemen en de andere te kijken.
2 tegelijk opnemen is niet mogelijk en ik heb eigenlijk nog nooit een stand-alone dvd-recorder gezien die dit had.
Dit vraag ik me af? Als dit waar was zou het toch gemakkelijk zijn twee elkaar overlappende programmas tegelijk op te nemen (een op HD en de andere op DVD) Kijken kun je dan met de tuner in de TV. Waarom melden de fabrikanten deze mogelijkheid dan niet?
Recorders met zeker twee tuners heeft oa JVC (JVC DR MX I SE en DR MV5 S), met dien verstande dat de tweede tuner (uitsluitend?) voor VHS opnamen wordt gebruikt
(combi HD?/DVD/VHS)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:47:
[...]

Dit vraag ik me af? Als dit waar was zou het toch gemakkelijk zijn twee elkaar overlappende programmas tegelijk op te nemen (een op HD en de andere op DVD) Kijken kun je dan met de tuner in de TV. Waarom melden de fabrikanten deze mogelijkheid dan niet?
Recorders met zeker twee tuners heeft oa JVC (JVC DR MX I SE en DR MV5 S), met dien verstande dat de tweede tuner (uitsluitend?) voor VHS opnamen wordt gebruikt
(combi HD?/DVD/VHS)
Twee op hd moet ook makkelijk kunnen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:57
Ik heb een philips dvd rec met harddisk.
Je kunt alleen op de dvd opnemen vanaf de harde schijf en dus nooit "live"met dit apparaat.
Wel gaat het kopieren van hd op dvd op 8 voudige snelheid en kun je van te voren dus voor het kopieren de reclame verwijderen.
Dus je neemt eerst op de hd op en als je wenst kun je dat kopieren naar dvd.
Wel kun je afspelen van de hd en tegelijk een ander prog opnemen op de hd.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 13:08
Is er al wat meer bekend over PVR's (Personal VideoRecorder) of HD/DVD Recorders die van twee kanalen tegelijk kunnen opnemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Jemboy op 25-02-2006 01:03 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
bij PVR satellietontvangers is dat vrij normaal. Heb hier nu ruim een jaar een Topfield 5000PVR die 2 zenders tegelijk op kan nemen en dan kun ik tegelijk een opname bekijken.

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Willen de meeste van jullie hier met 2 tuners nou 2 tv-programma's tegelijk opnemen of bedoelen jullie én tv kijken én tegelijk een tv-programma kunnen opnemen?

Want dat is namelijk óók mijn vraag: zit er in de huidige dvd-recorders (al dan niet met harde schijf) 1 of 2 tv-tuners? Indien 1, ben je dan gedwongen om naar dezelfde tv-zender te kijken als vanwaar je op dat moment van opneemt? En indien 2 tv-tuners, betekent dan dat je van de ene tv-zender kunt opnemen terwijl je naar een andere zender kunt kijken of kun je met 2 tv-tuners dan juist 2 tv-programma's tegelijk opnemen? (en hoe kijk je dan verder tv? via de tv zelf?)

En dan nog twee andere vraagjes:

a) In hoeverre ondersteunen dvd-recorders ook standaard zaken als divx/xvid en mp3 en/of andere audio/videoformaten?

b) Wanneer een dvd-recorder over 'n harde schijf beschikt, is die harde schijf ook 'bereikbaar' voor een pc? M.a.w., kun je een pc aan een dvd-recorder met harde schijf hangen en de 'dvd - harde schijf' gebruiken als een externe harde schijf voor de pc?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:43
Een harddisk recorder is een apart apparaat. Je kunt dus met een HD recorder met 1 tuner 1 programma opnemen, en met de tuner in je tv iets anders kijken. Met 2 tuners kun je dus 2 opnemen en via tv een 3e kijken.
Pagina: 1