Toon posts:

[Cyberhome 402] warmte problemen :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal en iedereen :D

ik heb al maanden een Cyberhome 402 DVD speler (silver) en ook al maanden de firmware update 20DD er op zitten.

Maar steeds vaker begint het apparaat te soteren en het beeld te bevriesen als ie een uurtje speelt.

Ik heb er al een coolertje in geplaats een Coolermaster 8CM case fan.
Die blaast lucht naar buiten via het roostertje aan de onderkant.

Maar dit mag niet baten hellaas.... :|

Aan de binnen kant zit een gewone Cyberdrive DVD speler uit een pc, frontje er af en aan geloten op het frontje van de behuizing. dat is ook het element wat zijn warmte niet kwijt kan, de rest van het apparaat is vrij leeg op een printplaat met een grote spoel na.

Help.... _/-\o_

is er wat aan te doen?
Iemand al wat anders geprobeerd??
Iemand dat ding al eens defect gemeld bij Cyberhome???

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 23:08
Mijn vader heeft de zelfde CH-DVD 402. Niks mee aan de hand.. Komt het niet door die fireware update ? Ik zeg maar wat.. Die heeft me vader er niet op zitte.. Enne misschien nog een casefan.. Dat er geen lucht blijft hange.. Warme lucht gaat naar bove :)

Edit: Schroef hem is open. En kijk dan ofie langer aan blijft :) Dan weet je zeker dat het aan de warmte ligt!

[ Voor 21% gewijzigd door GleNnoS_ op 02-05-2004 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de kap er af, zelfde effect.

Problemen deden zich maanden na de update pas voor.

Ik heb het apparaat nu als bovenste component gezet, hij houd het nu een stuk langer uit, maar na een uurtje of 2 a 2 en een half stoterd hij weer.

:|

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43
Mijn hele set heeft ook enorm last van hitte, versterker staat onderop.

Een dvd is, als ie net uit de speler komt, ruim 40 graden...

Net bovenop de versterker haal ik de 55 wel denk ik ;)
Ik ga nog wel even een fannetje erbij bouwen, ten behoud van mn apparatuur. Problemen geeft het echter niet, dvds spelen prima af. Ik heb dan wel een iets betere DVDspeler dan een Cyberhome (heb een Onkyo), maar dat moet niet uitmaken. Ook een goedkoop ding hoort het te doen, mn oude deed het ook prima.

Zet je dvdspeler eens los naast je apparatuur neer, dus in de vrije ruimte. Speelt ie dan wel goed?

Anders moet je proberen uit te vinden WAT warm wordt: De drive zelf? (hang er indien mogelijk ff een losse pc drive aan) of een van de chips op de printplaat?

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 03-05-2004 00:36 ]

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 23:08
Ja kijk ff wat er warm word...
Maar je hebt zeker geen garantie meer :X Omdat je er een casefan bij geplaatst hebt ? Anders kon je hem misschien ruilen.. Want het hoord niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 03-05-2004 15:57 ]

Verwijderd

ik heb er ook een en nergens problemen mee en dqn staat hij bij in een krap meubel onder de videorecoder die erg heet word. nergens problemen mee ook niet nq de update ik denk dat jij gewoon een gaar exemplaar hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit in het apparaat een Cyberdrive DVD speler van 5.25"
Die wordt erg heet, waardoor de storing/stoteren van de DVD's op treed.

links naast die drive zit een case fan die ik er ook zo weer uit zou kunnen halen zonder er sporen van na te laten.

maar die cyberdrive die er in zit verzamelt gewoon veel hitte.

Mischien zou een kleinere cooler die recht op zou kunen staan en lucht blaats over de drive shelen, maar dan moet het er wel een zijn die niet zoveel toeren draait, anders resoneert dat zo in dat ding, en dat is ook niet echt prettig bij het kijken van een film :P

Op het moment staat het aparaat boven op de Video recorder die overigens uit staat, daar onder staat weer mijn versterker. zo dus:

DVD Cyberhome
VHS recorder
DTS/DD versterker/tuner

En dit alles in een mooie ruime kast met aardige kieren tussen het deurtje waar een glazen plaat in zit.

sins hij boven op staat doet ie het een stuk langer uithouden.... bij LOTR3 pas bij de laatste 25 minuten last gehad, en na 1 min afkoelen ook weer veilloos de rest afgespeeld.

ik hoop eigenlijk op een nieuwe update van Cyberhome ook voor dit ding.. in de hoop dit probleem opgelost te hebben, met mogelijk ook Divx 3.11 ondersteuining :D

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 10:32
ik heb dezelfde dvd speler, maar heb het stotteren alleen als ik een (s)VCD afspeel. Geen idee hoe dit kan, en een firmware update verhelpt het probleem ook niet....

Verder staat hij in een afgesloten kast, dus kan de warmte niet kwijt, maar toch geeft hij als hij dvd's afspeelt geen fouten weer...(geen warmte probleem lijkt me dus)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een cyberhome gehad en die heb ik gewoon weg gedaan na dat dit soort problemen speelden (ongeveer 1,5 jaar) mijn collega heeft precies hetzelfde gehad en ook gewoon weg gedaan, sorry maar dat lijkt mij echt de makkelijkste oplossing, wat kost een Cyberhome DVD speler nou? (E 49,=)
Pagina: 1