Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

coolermaster YET7 met earogate 2

Pagina: 1
Acties:

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
ik heb een coolermaster YET7 gekocht en ben er vrij tevreden mee vooral met die regelaar toppie voor games en windows mode :) lekker stil of brulle :)

maar ok mijn vraag luid zo op de cpu connector zijn 3 pins van me earogate (die ik 2 dage geleden heb gekocht).
Nou kan ik wel die YET7 cpu connecter erop gooien maar daar zit maar 1 draadje in :( dus kan hem niet regelen met me earogat 2 wat ik eigelijk wel wil en van die bijgeleverde YET7 regelaar af wil zijn :)

nou heb ik die 2 warte draaden los gesoldeert (van de oude regelaaren) erbij geplakt op de cpu connecter van me YET7 op de earogate aangesloten maar....
helaas hij deed het wel full 3500 rmp maar kon nog steeds nix regelen via de earogate (dus heb nu ff die 2 zwarte draadje in elkaar gedraaid tot ik weet hoe ik dit probleemje kan oplosen :) want nu blijft ie gewoon standaart hoogste toeren draaien

NOU zie ik wel een zwarte en een rode draad lopen vanuit me cooler, maar die gaan naar de voeding toe (molex connecter.. Hier wil ik niet zo maar in gaan knipen want straks werkt dat ook niet :) hehe zou zonde zijn.
Maar als iemand toevallig weet dat dit de juiste draaden zijn om hem op de earogate regelbaar zou kunnen krijgen moet het maar he :)

Weet toevallig iemand dit? (aangezien het niet zoals een normaale cpu cooler is aangesloten)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
zwart en door die naar de molex lopen ;)
zwart is de ground..

aerogate regeld de snelheid van de koeler door hem meer of minder spanning te geven door die draaden.. de reden dat het niet lukt is omdat je hem nu zo hebt aangesloten dat de koeler nog altijd stroom krijgt van de molex je kan alleen de rpm uitlezen nu..

iig zo zit het denk ik :) ( heb ook een aerogate :x vandaar dat ik een koeler ga kopen die er zo op kan hehe )

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
jah lullig he :) ik vet bl;ij met me YET7 en regelaar tof... eerst cooler met regelaar .. tja en toen kocht ik een earogate daarna nooit aan ged8 :)

maar waarom werkt die andere 2 draaden dan neit waarmee je normaal regelt :(

geel: zit op cpu cooler connector
rood zit op molex connector
zwart: zit op molex connector

2 aparte zwarten zitten op de standaar regelaar (heb geprobeerd die aan te sluiten (omgedraait en al)) lukt jammer genoeg niet.

dus ik moet eigelijk:
die zwarten en die rode van de molex connector door knippen daar een 3 las maken zodat die zwarten naar de earogate gaat en naar de molex ?
zelfde geld voor rood.

zie ik dat zo goed?

Verwijderd

http://www.performance-pc...3b57a784d5f759372cdc2b251

of een standaard 3pin molex connector lassen met de kabels van de fan.
aangezien de kleuren hetzelfde zijn moet dat helemaal geen probleem zijn.
voor dat verloopstukje moet je alleen een leverancier in jouw buurt zoeken,standaard 3pin female molex heeft iedere electronicaboer wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 01:31 ]

Verwijderd

ik heb zelf ook een jet 7, maar ik laat dus mooi die regelaar zo als ie is (nouja, ik ga hem wel anders inbouwen, maar ik hou het bij deze regelaar zelf zegmaar...)
ik denk dat het toch knipwerk wordt....