Toon posts:

Hoge ping Chello classic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wij over zijn naar het Eurodocsis en dus de nieuwe up & downloadsnelheden.
Is onze ping ingestort van +-20-30 naar 80 a 100 :r op de speedtest.nl server.

Het rare is een vriend van mij die een straat achter mij woont hetzelfde probleem heeft maar andere mensen die ik hier ken hebben nergens last van.

Als wij op dezelfde server aan het gamen zijn was onze ping rond de 50,
nu fluctueerd onze ping heel erg tussen de 80 en 150 terwijl andere mensen hier met hetzelfde abonnement nog rond de 50 zitten.
Ik ken iemand met een chello light verbinding die nog een betere ping heeft.

Bellen met UPC krijg je de melding dat de waardes nog binnen de marges zitten.
Maar niet mijn marges. Ik als fanatieke gamer ben erg gebaat bij een lage ping.

Ook de upload fluctueerd op speedtest tussen de 10 en soms zelf 45.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik en mijn vriend wel een hogere ping hebben maar een paar straten verderop er niks aan de hand is?

En wat kan ik hier aan doen!
Kan ik hier iets aan doen?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 08:33
De maximale downloadsnelheid zegt in principe niks over de ping. Je zou wel eens kunnen kijken of je veel package loss hebt, door een heel stel pingen af te vuren.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
www.chelloo.com

Met netlimiter je up en down stream limiteren. Het nieuwe netwerk heeft wat kinderziektes, de eerste secondes krijg je volle bandbreedte wanneer die weer afzwakt en weer stijgt. Tis een flucterend grafiekje als je het uittekend. Kijk op bovenstaande site voor meer uitleg.
Had liever bij Lancity modems gehouden. :(

dikzak

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Straks gaan de mensen nog actievoeren: "Red de Lancity!" ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Chello200 schreef op 01 mei 2004 @ 23:30:
www.chelloo.com

Met netlimiter je up en down stream limiteren. Het nieuwe netwerk heeft wat kinderziektes, de eerste secondes krijg je volle bandbreedte wanneer die weer afzwakt en weer stijgt. Tis een flucterend grafiekje als je het uittekend. Kijk op bovenstaande site voor meer uitleg.
Had liever bij Lancity modems gehouden. :(
Dat zorgt enkel voor stabielere/snellere download snelheden. Dit heeft geen invloed op de ping afaik.

Ga maar sparen voor een ADSL account. :| Je hebt hier als klant toch geen invloed op. Wachten totdat ooit een keer je ping weer in orde is, lijkt mij ook niet echt geschikt.

🌞🍃

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb al ruim een jaar last van klote pings bij chello, en daarvoor was het om de zoveel maanden afwisselend goed en slecht.
Komt gewoon door dat baggere netwerk van chello/upc. :r

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Als ik dit zo hoor blijf ik maar op het Lancity platform zitten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Lewis schreef op 02 mei 2004 @ 00:54:
Als ik dit zo hoor blijf ik maar op het Lancity platform zitten.
Likt me handig ;) Nieuwe modem niet accepteren en wachten tot ze de stekker uit het platvorm trekken. Dan heb je helemaal geen latency meer ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
waarom zit je uberhaubt bij chello als je lage pings wil? Toen ik chello had zat ik op ping 50 minimaal, nu met adsl zit ik op 10-15.. _/-\o_

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

plakbandrol schreef op 02 mei 2004 @ 01:01:
waarom zit je uberhaubt bij chello als je lage pings wil? Toen ik chello had zat ik op ping 50 minimaal, nu met adsl zit ik op 10-15.. _/-\o_
in mijn geval:
omdat ik weet dat t wel sneller kan, omdat t ooit zo was :D
maar nu opeens is er bij mij ook beetje een up/down geval ontstaan :(

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Pagina: 1