Toon posts:

Win2003, IO genereert hoge cpu usage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een verse installatie van Win2003 op een systeem met een onboard raid controller van Promise. Schijven hangen in striping, en voorheen draaide dit systeem op WinXP Pro zonder problemen.

Zodra in Win2003 bestanden worden gekopieerd, bestanden vanaf een CD naar de Harde schijf worden gekopieerd hangt zowat het hele systeem. Het systeem is al ingesteld op desktop usage, en aangezien het een raid controller betreft kan ik niets instellen qua DMA.

Bij viaarena heb ik al gekeken naar bijv. de raid performance patch, maar daar vermelden ze dat deze voor Win2003 niet nodig is.

Is dit een bekend euvel van Win2003, of mis ik ergens een vinkje in het systeem wellicht? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die cdrom hangt ook aan je raidkaart? of hangt die aan een losse ide controller (waar je wel dma kan instellen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De cdrom hangt aan een loss IDE controller, het probleem doet zich echter ook voor bij het verplaatsen van bestanden tussen partities op dezelfde schijf. En deze schijf hangt aan de raid controller. Elke schijf heeft zijn eigen primary channel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 20:52:
De cdrom hangt aan een loss IDE controller, het probleem doet zich echter ook voor bij het verplaatsen van bestanden tussen partities op dezelfde schijf. En deze schijf hangt aan de raid controller. Elke schijf heeft zijn eigen primary channel.
geinstalleerd als domain controller of als losse server :?

Domain Controllers hebben geen schijfcache aan op de disken waar het sysvol gedeelte op staat

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 01 mei 2004 @ 21:05:
[...]

geinstalleerd als domain controller of als losse server :?

Domain Controllers hebben geen schijfcache aan op de disken waar het sysvol gedeelte op staat
Hij is niet geinstalleerd als DC, maar echt als losse server.

Ik heb zojuist wel met IOmeter een test uitgevoerd, bedroevend slecht.

Total IO's per second: (0-1000) kom ik op 180.16
Total MB's per second: (0-10) kom ik op 0.35
Average I/O response time (ms): (0100) kom ik op 44.3881
% CPU Utilization: 0%-10%) kom ik op 5.5%

Ik kan in de device manager properties selecteren onder disk drives, van de stripe set, en daarin staan onder de tab policies de settings in een disabled kleur, maar wel met Optimize for Performance (met de melding dat dit write caching enabled) geselecteerd.

Ik heb dit getest met alle laatste drivers etc. de hele mikmak.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 23:08 ]