[2003] SID veranderen van reeds bestaande 2003 server?*

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:24
Snel even een test domeintje opzetten om te kijken hoe iets reageert! Dus met vmware snel een 2003 servertje ingericht, hiervan een kopietje gemaakt (van de vmware bestanden dus) en vervolgens een paar andere servertjes ingericht(met die kopie bestanden).

Ok, die draaien mooi en ik maak van de eerste een DC. Daarna join in de andere machines in het domain en ook dit gaat prima(natuurlijk eerst de machine naam veranderd!). Dacht ik..... Ik krijg een fantastische foutmelding als ik de user via active directory users and computers wil bekijken vanaf de DC op een andere server.

"the name or security ID of the domain specified is inconsistent with the trust information for that domain"

Tsja, ik ben dus even die leuke SID vergeten. Weet iemand een oplossing hoe ik de SID kan wijzigen van die bestaande machines?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op je windows 2003 cdrom staat een support.cab file daarin staat sidwalk.exe

try that :)

of

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 01-05-2004 20:03 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:24
zwelgje schreef op 01 mei 2004 @ 20:00:
op je windows 2003 cdrom staat een support.cab file daarin staat sidwalk.exe

try that :)

of

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml
Die onderste had ik ook net inderdaad gevonden en het werkt als een tierelier! Uren gezocht en niks kunnen vinden. Thanks!

Verwijderd

Ik zou nog een stap verder gaan. Als je toch met VMWare (of Virtual PC) aan de slag gaat dan kun je beter sysprep gebruiken:
- Installeer computer.
- Richt de VM naar wens in als referentie/basis VM.
- Voer sysprep uit.
- Maak een back-up van je referentie/basis VM.
- Als je een specifieke installatie nodig hebt, gebruik je een sysprep answerfile en heb je een unieke (want nieuw SID) computer.

Erg praktisch om snel oefenomgevingen op te zetten.