Toon posts:

vreemde kleuren als anderen mijn website bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eey mensen,

Ik zit met een groot probleem waar ik zelf niet meer uit kom, misschien dat u er raad mee weet.

Mijn probleem is als volgt:

Ik werk veel met websites en de kleuren die ik met photoshop maak (jpg bestanden), zien er bij mij perfect uit, maar zodra mijn site op andere pc's wordt bekeken is bijvoorbeeld mijn donkerblauw ineens heel lelijk blauw geworden.

En als ik een photoshop bestand van iemand anders ontvangt dan zien de kleuren er ook bagger uit, terwijl die op andere pc's gewoon normale kleuren laat zien.

Zelf denk ik dat het te maken heeft met de kleureninstellingen van mn beeldscherm ( zoals temp van mn beeldscherm en de green, red en blue waardes.), misschien dat ik de fabrieksinstellingen terug moet krijgen op mn beeldscherm, maar die weet ik niet. :'(

Zelf heb ik een flatron 795ft plus en draait op een resolutie van 1152 x 864 op 100 herz. (geforce 4 mx 440, 64mb).

Ik hoop dat u me kan helpen
Bij voorbaat dank.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je geeft aan dat je Photoshop hebt. Op de Photoshop CD staat ook Adobe Gamma Loader om je monitor te calibreren.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zo ie zo is jpg niet kleur echt!.. voor bepaalde dingen (zoals randen e.d.) kan je misschien
beter gif gaan gebruiken of png!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zit altijd nog een optie op je monitor om deze gewoon te resetten, probeer dat eerst eens.
anders kun je idd even de adobe gamma loader proberen zoals sdomburg zei

Verwijderd

Topicstarter
Eeey,

Heel erg bedankt voor de tip (adobe gamma loader) , het heeft geholpen, echt super bedankt allemaal :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 19:21 ]

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Adobe Gamma Loader staat standaard bij opstarten als het goed is, zoniet zet het er even bij :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Pagina: 1