zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
kast van zo dik mogelijk hout/mdf/spaanplaat.
aan de binnenkant isoleren met glaswol of noppenschuim
twee gaten erin, een boven, een onder
de ene open laten, aan de andere aan de binnenkant een ventilator.
als je aan de gaten aan de binnenkant buizen maakt (zoals bassreflexbuizen, maar dan langer) wordt het geluid van de fan en de computers nog meer gedempt.
aan de binnenkant isoleren met glaswol of noppenschuim
twee gaten erin, een boven, een onder
de ene open laten, aan de andere aan de binnenkant een ventilator.
als je aan de gaten aan de binnenkant buizen maakt (zoals bassreflexbuizen, maar dan langer) wordt het geluid van de fan en de computers nog meer gedempt.
hier spreekt een ervaren man in dit soort dingen..... heb je dit ook zelf gemaakt ??
PCs in andere kamer zetten 
Werkt bij mij uitstekend
Werkt bij mij uitstekend
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik heb als student zijnde niet het voorrecht om over meerdere kamers te beschikken
Goed 19"Rack kopen.... en 5 19" kasten.... alleen zal dat wel de dure oplossing zijn.....
Het is maar waar je je prioriteiten stelt...:)
Een goede 19" rack-kast, zoals wij die hier gebruiken op ons werk, zijn geluidsdicht en hebben een eigen ventilatie systeem. Je PC's hoef je niet in een 19" rackbehuizing te frommelen (erg duur), die zet je gewoon in die kast. Houten plank er in, monitor+keyboard+muis+switch op die plank en je PC's stapel je gewoon onderin.. stil en koel tegelijk.
Probleem is wel dat zo'n kast je dus letterijk duizenden pieken gaat kosten.
Probleem is wel dat zo'n kast je dus letterijk duizenden pieken gaat kosten.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Pagina: 1