[XP] Harde schijf formatteren met Upgrade CD *

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoe kan ik mijn PC formatteren met Windows XP? Ik weet niet of ik de PC op kan starten met MSdos maar volgens mij niet of wel?

Ik wil namelijk alles opnieuw installeren. Ik heb de FAQ doorgelezen maar kon hierover niks vinden, las er ook in de handleiding van windows XP niks over terug. Het lijkt me niet nodig om eerst te downgraden naar Windows 98 om dan via dos de C schijf de formatteren?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan opstarten vanaf de CD van Windows XP, als je tenminste een goede CD (lees origineel of goed gekopieerd) hebt.
Tijdens de Setup kun je partitioneren, formatteren enzovoorts...

• LaZZ
IK heb een upgrade CD van Windows XP, die is voldoende? (windows XP staat er nu ook op)

CD is overigens origineel

[ Voor 15% gewijzigd door LaZZ op 01-05-2004 19:06 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Brede P
Waarschijnlijk zul je een CD van Windows 98 / ME of 2000 bij de hand moeten hebben, om tijdens de setup van XP aan te geven dat je inderdaad een voorganger van XP in je bezit hebt.[/ME] Hij leest daar vaak 1 of 2 bestanden ofzo vanaf ter controle. Gewoon proberen op te starten, en als hij vanaf de XP CD kan booten, kun je er ook vanaf installeren waarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Brede P op 01-05-2004 19:08 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een upgrade zul je volgens mij alleen bovenop een ander OS neer kunnen zetten. Binnen de installatie kun je dan aangeven dat je wilt formatteren.

Wat had je overigens zelf al geprobeerd?

PC formatteren met Windows XP > [XP] Harde schijf formatteren met Upgrade CD *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) Stop de upgrade CD in de CD-ROM speler
2) Start op van de XP CD (zorg ervoor dat je kunt booten van je CD-ROM -> BIOS !)
3) Tijdens de installatie kun je even een Win95/98/ME/NT/2K CD erinstoppen zodat je een upgrade mag uitvoeren, en tijdens de installatie kun je ook een schijf formatteren.

Klaar :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LaZZ
Ik heb hier ook windows 98 liggen dut dat is verder geen probleem. Moet ik dan gewoon de partities verwijderen (C voor de ene schijf en D voor de andere schijf) en dan zijn beide schijven geformateerd of verwijder ik dan weer teveel?

• Brede P
In principe kun je tijdens de installatie gewoon aangeven dat je wilt installeren op de C-schijf, XP zal dan als het goed is zelf al de mogelijkheid geven om te formatteren.
Voor stabiliteit wordt overigens wel aangeraden om NTFS te gebruiken als filesystem.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

LaZZ schreef op 01 mei 2004 @ 19:14:
Ik heb hier ook windows 98 liggen dut dat is verder geen probleem. Moet ik dan gewoon de partities verwijderen (C voor de ene schijf en D voor de andere schijf) en dan zijn beide schijven geformateerd of verwijder ik dan weer teveel?
Dit beginnen wel een beetje simpele vragen te worden. Als jij je C schijf leeg wilt hebben kun je de partities daarvan formatteren; hetzelfde geld voor je D schijf. Als jij geen informatie wilt behouden kun je nooit teveel weggooien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En daarmee gaat deze op slot. Met de tips in dit topic moet je er wel uitkomen; anders zouden Google en de GoT search je een heel eind op weg moeten helpen :) Succes ermee.

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.