Toon posts:

Tikkende laptop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Acer Aspire 2000. Hij heeft een beetje een raar probleem:
Als hij uit staat en op de voedings adapter is aan gesloten komt er een tikkend geluid uit de speakers. Dit houdt op als je hem opstart of de stekker eruit trekt. Het maakt niet uit of de accu vol of leeg is.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Contacten van de voedingskabel schoongemaakt.
- Ander stopcontact.
- Andere apparaten in het huis uitgezet.
- Speakers uitgeschakeld in het configuratiescherm.
- BIOS upgrade.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

UTM

Mischien zou het het plastic kunnen zijn dat uitzet door de warmte die weer wordt veroorzaak door de stroom. Als je het niet vertouwt zou ik gewoon even bellen met de leverancier :)

[ Voor 93% gewijzigd door UTM op 01-05-2004 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het is echt een electrisch signaal dat naar de speakers gaat. Een beetje alsof je de stekker uit je stereo trekt terwijl hij aanstaat... Het komt ongeveer eens in de 30 sec. en het houdt niet op tenzij je de steker eruit trekt. Het lijkt me daarom met de voeding te maken te hebben. Het vreemde is denk ik dat het ook ophoudt als ik computer gebruik.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

heeft het niet te maken met pieken in je gewone elektriciteitsnet?
hier in huis tikken de boxen ook welles als er ergens anders op dezelfde groep iets aan of uit wordt gezet :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:51

UTM

Dan zou het idd gewoon te maken moeten hebben met bepaalde pieken van je elektriciteit waardoor er soms hoge tonen ontstaan

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel dat soort geluid. Maar alles wat ik uit kan zetten in huis is uit en het maakt niets uit. Het gaat ook continu door (zo eens per 30 sec). Ook als ik hem in een hotel gebruik doet hij hetzelfde. Bovendien is de laptop uit als het gebeurt. Je zou dus helemaal niet verwachten dat hij een geluid produceerd. Het lijkt alsof iets in de laptop steeds activeert en daarbij op de speaker stoort. Ik heb geen idee wat dat zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Met dat soort geluid bedoel ik die "krak" die je wel eens in een speaker van je stereo kunt horen. Dus geen hoge toon of die 50 Hz net zoem.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:55
Als je alles nu eens dempt bij de eigenschappen van je geluid, behalve de MAIN & WAVE?

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25
Denk toch dat het je voeding is, word hij ook erg warm?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de voeding van mijn oude laptop aangesloten. Het blijft hetzelfde. Ook wordt de voeding niet abnomaal heet, gewoon handwarm. Ik denk dat als het inderdaad de voeding is dat er dan wat in de computer zelf aan de hand is, iets los ofzo. Ook het dempen van alle geluiden heb ik geprobeerd en dit helpt ook niet helaas.
De reden waarom ik denk dat het niet per se een hardware probleem hoeft te zijn, is dat hij niet meer tikt zodra hij opgestart is. Dat is toch wel een beetje vreemd??

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25
Of het ligt aan de accu, zit er een lithum ion accu in?

Ik hoor bij mijn laptop ook altijd iets zachtjes tikken als de batterij bijna vol is.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Topicstarter
Lithium batterij inderdaad. Maar het tikken is wel wat te hard om normaal te zijn.
Pagina: 1