Vraagje over F.A.Q.

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 17:07
In de F.A.Q. staat dit:

'Voor Windows 2000 of Windows XP kan het zijn dat je de user "Guest" nog toe moet voegen aan het lijstje met users onder 'Permissions'. Dit heeft te maken met het feit dat "Guest" niet meer onder "Everybody" valt bij gebruik van NTFS.
Selecteer "Guest" apart door te klikken op 'Add' en vervolgens 'Guest' te selecteren en af te sluiten met 'OK'. Geef deze dan de gewenste rechten.'

Waar kan ik dit nou instellen? Configuratie scherm, en dan?

Ik gebruik Windows XP.

Edit: Waar enable ik NetBios? (Staat ook niet in de F.A.Q. waar je dit kan doen)

[ Voor 39% gewijzigd door Ad Hox op 01-05-2004 18:36 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gebruikersaccounts...

• Ad Hox
Kan dit ook met de Home-Edition? Ik zie t namelijk niet staan |:(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ad Hox schreef op 01 mei 2004 @ 18:36:
[...]

Kan dit ook met de Home-Edition? Ik zie t namelijk niet staan |:(
De MS site is traag als dikke stront hier, maar http://www.microsoft.com/...me/howtobuy/choosing2.asp kan je de verschillen vinden tussen Home en Professional. Er staat me namelijk wel wat bij dat uit de Home Edition wat netwerkmogelijkheden en gebruikersopties gestript zijn. Kan het niet bekijken doordat die site niet laadt :/

• Ad Hox
- Group Policy - simplifies the administration of groups of users or computers.

- Roaming User Profiles - access to all your documents and settings no matter where you log on.

Dit kan allebei niet in Home Edition.
Moet ik NetBios in de Bios inschakelen, of kan dit in Windows zelf?
Het lijkt me dus dat de bovenstaande truc (in de OP), niet werkt met Home...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ad Hox schreef op 01 mei 2004 @ 18:43:
- Group Policy - simplifies the administration of groups of users or computers.

- Roaming User Profiles - access to all your documents and settings no matter where you log on.

Dit kan allebei niet in Home Edition.
Moet ik NetBios in de Bios inschakelen, of kan dit in Windows zelf?
Het lijkt me dus dat de bovenstaande truc (in de OP), niet werkt met Home...
:? NetBIOS moet je bij de netwerkinstellingen inschakelen door de service IPX/SPX toe te voegen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PcDealer schreef op 01 mei 2004 @ 20:17:
:? NetBIOS moet je bij de netwerkinstellingen inschakelen door de service IPX/SPX toe te voegen.
Nee, ook niet.
NetBIOS (of liever, netBEUI) installeren is eigenlijk niet nodig aangezien dit over TCP 137-139 ook gebeurt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je hoeft NetBIOS niet te installeren, enable "Use NetBIOS over TCP/IP" gewoon (tabblad WINS onder de knop Advanced bij je TCP/IP-configuratie), zoals /32 zegt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ad Hox schreef op 01 mei 2004 @ 18:33:
In de F.A.Q. staat dit:

'Voor Windows 2000 of Windows XP kan het zijn dat je de user "Guest" nog toe moet voegen aan het lijstje met users onder 'Permissions'. Dit heeft te maken met het feit dat "Guest" niet meer onder "Everybody" valt bij gebruik van NTFS.
Selecteer "Guest" apart door te klikken op 'Add' en vervolgens 'Guest' te selecteren en af te sluiten met 'OK'. Geef deze dan de gewenste rechten.'

Waar kan ik dit nou instellen? Configuratie scherm, en dan?
Bij de properties van een share. en Group Policy heeft daar niets mee te maken. Alleen XP Home heeft standaard Simple File Sharing aanstaan, en kun je dit niet wijzigen.
Windows Operated Systems - FAQ
http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q307874
Misschien dat het onder safe mode lukt (ik werk niet graag met XP Home, dus ik weet niet of het werkt).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1