Asus Geforce 4 TI, nv4_disp.dll fout

Pagina: 1
Acties:

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Ik heb hier een pc staan van een vriend van me, en die heeft een problem, steeds als die gaat gamen valt de pc uit. Maar niet bij alle spellen, bijvoorbeeld bij civilization 3 is het niet, maar bij UnrealTournament 2004 weer wel. Steeds reboot de pc, ik heb herstarten al uitgezet en toen kwam de foutmelding met nv4_disp.dll bestand.

Ik heb de pc al getest met Prime95 1 uur aan laten staan maar geen reboot. (max 60Graden AMD 2000+ met een nforce2 moederboard zal moeten opzoeken welke)
Heb ook nog 3D Mark 2004 laten draaien 45min lang en alleen de video kaart testen laten uitvoeren, geen fout.
Speedfan vielt me iets heel erg op, ik vind het raar dat bij UT04 wel reboot na30min maar bij 3D Mark niet, daarom vraag ik het me af of het wel de voeding is.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/gf1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/gf2.JPG

Ik heb al gezocht op het forum/google alleen ik kreeg te veel vragen en antwoorden waardoor ik er eigenlijk niks uit kon halen waar ik wat aan had.
Drivers heb ik al getest, al zal ik ook nog 1 format doen om te kijken of het probleem dan nog is. De 3.3~is nogal laag

[ Voor 4% gewijzigd door NightForce op 01-05-2004 18:17 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nv4_disp geeft toch duidelijk aan dat het probleem bij de driver van de videokaart. Uninstelleer de huidige drivers eens goed en zet dan pas nieuwe drivers erop :)

• NightForce
Deze kennis heeft zen pc al eens laten maken bij Alternate, maar die vonden niks.
Als het goed is staan de nieuwste drivers er al op.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar zijn de oude drivers dan ook goed verwijderd?

• NightForce
Pollewob schreef op 01 mei 2004 @ 18:34:
Maar zijn de oude drivers dan ook goed verwijderd?
bij Alternate hebben ze format gedaan, dus zullen wel vrij nieuwe drivers zijn. Heb je een linkje voor uninstallen van de drivers?

3.3v van de voeding is wel extreem laag kan dat geen probleem zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door NightForce op 01-05-2004 18:41 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
NightForce schreef op 01 mei 2004 @ 18:40:
[...]

bij Alternate hebben ze format gedaan, dus zullen wel vrij nieuwe drivers zijn. Heb je een linkje voor uninstallen van de drivers?

Even googlen op "detonator destroyer".. :)

En die 3.3v snap ik ook niet, is bij mij met verschillende voedingen 2.66v, ik heb ook geen idee wat die doet eigenlijk :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

NightForce schreef op 01 mei 2004 @ 18:40:
[...]

dat is een bekend probleem bij de nforce mobo's speedfan leest de geheugen voltages uit als de 3.3 voltages ;)

mare ik zou eens even wat oudere drivers er op gooien.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1