[Sapphire 9600xt] BIOS van ander merk flashen?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik (en een paar honder, zo niet duizend andere lui) heb / hebben een probleem.

Zoals je mischien wel gelezen hebt zijn er veel problemen met het spel Counter-Strike <--> Sapphire / Gigabyte / Sommige Hercules 9600 kaarten problemen, waaronder keiharde FPS drops.

Nou heb ik al zo ontigelijk veel dingen geprobeerd dat ik bijna door de opties heen ben. Nu kwam een maat met het idee om eens een andere BIOS in de kaart te flashen, en dan wel van een ander merk, om mischien zo de problemen op te kunnen lossen.

Het betrefd (in mijn geval) een Sapphire 9600xt 128 MB BGA. Nu zit hier overdrive en de hele mikmak op, maar wat mij betreft mag dat er wel af, want ik clock m´n kaart toch "handmatig" over.

Heeft iemand ervaring, of WEET iemand of het mogelijk is om een bios van een ander merk in deze kaart te flashen?!

• m33p
Niemand?! :( De post is mischien een tikje aan de vage kant, maar veel meer valt er niet over te zeggen.. heeft iemand uberhaupt wel eens geprobeerd een BIOS van een ander merk in ´zn kaart te flashen?

Verwijderd

Misschien kan je hier eens een kijkje nemen.

[rml][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/rml]

succes

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kun je proberen, maar controleer wel de specs van de kaarten (snelheid en merk van geheugen bijv.)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• m33p
Ik weet dat er Samsung 2.8ns geheugen opzit en de standaard snelheid 500 / 325 is.
Verder heb ik de volgende PCB (maar dan niet de ultimate version, maar zelf een HP-80c er op gezet).

http://www.sapphiretech.com/media/9600xt/9600XTU2.jpg

Het gaat mij meer om ervaringen, of mensen die zeker weten dat het kan, want met een kapotte kaart schiet ik niks op. Ik wil best een gokje wagen, maar niet als de kans groot is dat ik hem ermee naar de ****** help. Het probleem is alleen bij CS, maar er bijn bepaalde kaarten die er wel goed mee werken en ook veel die er niet mee werken, en aangezien ik zo´n beetje alle mogelijke tweaks, settings, opties, hardware, etc al geprobeerd heb met deze kaart, ben ik op dit punt gekomen. Eén van de weinige dingen die ik nu nog kan bedenken is dus de BIOS.

Verwijderd

En als je een bios zoekt kun je er hier zeker een vinden,

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php

de flash tools en hoe je het moet doen staan op de G.O.T site die ik net vermelde en vergeet niet je oude bios in een backup te bewaren, mij is het ook gelukt om mijn radeon 9700 te flashen naar een 9700 pro.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 20:44

mambo No5

Bad Apple?

m33p schreef op 02 mei 2004 @ 15:51:
Ik weet dat er Samsung 2.8ns geheugen opzit en de standaard snelheid 500 / 325 is.
Verder heb ik de volgende PCB (maar dan niet de ultimate version, maar zelf een HP-80c er op gezet).

http://www.sapphiretech.com/media/9600xt/9600XTU2.jpg

Het gaat mij meer om ervaringen, of mensen die zeker weten dat het kan, want met een kapotte kaart schiet ik niks op. Ik wil best een gokje wagen, maar niet als de kans groot is dat ik hem ermee naar de ****** help. Het probleem is alleen bij CS, maar er bijn bepaalde kaarten die er wel goed mee werken en ook veel die er niet mee werken, en aangezien ik zo´n beetje alle mogelijke tweaks, settings, opties, hardware, etc al geprobeerd heb met deze kaart, ben ik op dit punt gekomen. Eén van de weinige dingen die ik nu nog kan bedenken is dus de BIOS.
Als je er 2.8 NS samsung op hebt zitten zou je wel eens een bios van ASUS kunnen prberen, die gebruikt dat geheugen namelijk ook. :) (maar heeft verder ook een volledig andere layout volgens mij, maar dat weet ik verder niet zeker...)

Probeer anders eerst eens de ATI drivers van asus zelf, misschien dat dat soelaas bied.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• m33p
Hmz, ik heb net een aangepaste sapphire 9600xt bios er opgeflasht, in de hoop dat m´n bios gewoon verrot was, maar dit maakte verder niks uit. Eigenlijk ook heel logisch want er zijn honderden zoniet duizenden lui het met zelfde probleem.

@mambo No5:
Ik wil het proberen, maar acht de kans heel klein. Ik heb zo´n beetje alle denkbare drivers geprobeerd op mijn kaart, waaronder de sapphire, catalyst, omega, dna, black.. nog wat.. maar het maakt allemaal niks uit.

Ik wil niet zeuren maar weet dan niemand of er een ander 9600xt plankje met dezelfde layout en 2.8ns samsung geheugen bestaat?!

edit:
@lucieman
Ik weet hoe ik een bios moet flashen, en het gaat mij niet om het overclocken, maar meer om gewoon een andere BIOS in mijn kaart te krijgen, om zodoende de FPS drops bij CS op te lossen, maar toch bedankt :)

Edit2:
Ik heb 3 kaarten gevonden met hetzelfde type geheugen. Ben nu bezig PCB shots te zoeken zodat ik ze kan vergelijken. Hulp is welkom :)
Het zijn de volgende 9600xt kaarten welke allemaal samsung 2.8ns BGA geheugen gebruiken:
Madview 9600 XT 128 MB
Powercolor 9600 XT 128 MB
Triplex 9600 XT 128 MB

Nog een update ;):
De asus 9600xt lijkt behoorlijk overeen te komen, zie:
http://www.uac.co.jp/news/daily/031006_4/img/9600xt_s.jpg
en de link die ik eerder poste van mijn PCB.

Wat kan er eigenlijk gebeuren mocht de PCB niet goed overeen komen? Dat de kaart niet functioneerd snap ik, maar kan er bijv iets doorfikken of permanent beschadigd raken (afgezien van de clocksnelheden)?

Enne.. ja nog een edit:
Ik heb zojuist de ASUS bios gewoon geprobeerd, en die werkte dus niet ;) Ik heb zo´n beetje een uur lopen vloeken en tieren om de handel weer aan de gang te krijgen want me mobo had problemen met USB toetsenbord in DOS, en ´t onboard videokaartje wou weer niet lekker samen met een PCI kaartje EN een AGP kaart, naja na veel gepruts werkt me kaart weer, maar ben er nie op vooruit gegaan :(

[ Voor 63% gewijzigd door m33p op 02-05-2004 17:51 ]

• m33p
Schopje :(

Ik zoek nog steeds een overeenkomende PCB.. de ASUS werkte niet en van die anderen kan ik geen reference pics vinden. Ik ga het wel proberen maar moet eerst nieuwe floppydrive halen want deze heeft het op de één of andere manier begeven :(

Verwijderd

ik heb zelf dit probleem gehad met een PowerColor Mx400 GF2 64 MB. Niet het CS gedeelte maar deze kaart hing vast bij de installatie van windows xp. Tijdens normaal gebruik van windows xp (dus nadat het geinstalleerd was) functioneerde het plankje wel goed.
PowerColor heeft slechte ondersteuning qua BIOS-en en dergelijke, dus ben ik ook op zoek gegaan naar een andere bios. Heb vervolgens die van een ABIT Silurio MX400 GF2 erop geplaatst, helaas bleef de kaart hetzelfde functioneren.
Als je het mij vraagd, zou ik niet naar BIOS flashen opzoek gaan, maar zou ik als ik jou was even contact op nemen met Sapphire, of eventueel Ati (die betere mail ondersteuning geeft). Misschien dat hun die drop kunnen voorkomen.
Overclocken al geprobeert? Probeer underclocken eens! niet te veel maar gewoon om te kijken of daar het probleem ligt.

Succes

• m33p
Underclocken al geprobeerd, en viel niet echt een verschil te merken.

Verder heeft mailen weinig zin, op het sapphire support forum loopt al een thread. De admins zijn normaal wel aardig "actief" heb ik van horen en zeggen, maar in die thread dus niet, dus lijkt me dat hun ook geen oplossing hebben.

Ik zal sowieso proberen te mailen, maar nogmaals, ik denk niet dat het veel zal uitmaken naar Sapphire toe. Toch bedankt en jij ook succes met je kaart.
Pagina: 1