[XP] Verschillende processen gebruiken veel CPU *

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 15:48
ik heb wixp home en als de computer idle draait dan gebruikt hij nog 30-50% cpu.
terwijl dit eerst niet was:
en als ik kijk welke dat zijn dan zijn dat

svchost local service
srss.exe
winlogon ( :? hij draait dan al een uur)

wat is het dat deze programma`s zoveel gebruikenik dacht aan spyware maar ik heb mijn systeem ad aware, norton antivirus, en een register cleanup gebruikt.
verder heb ik in msconfig gekeken en hij start niets gek op.
specs p4 1,8 ghz
ati 9500
768mb ram

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het niet csrss.exe? Zie ook hier. Google snapt niet echt veel van die file, lijkt me niet helemaal in orde.

Ook al met HijackThis gekeken wat er zoal gestart wordt?

[ Voor 16% gewijzigd door Mike Jarod op 01-05-2004 17:56 . Reden: grrr 1 letter wijzigen meteen een paar procent ge-edit :( ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 20:19

MBV

winlogon hoort te blijven draaien, zorgt ervoor dat je kunt wisselen tussen gebruikers terwijl je pc draait. maar dat hoort terug te zakken naar 0%

svchost is volgens mij een 'helper' applicatie, waar anderen gebruik van maken, net als srss.

Misschien kan je wat meer info geven? Zoals je hele proceslijst, je processorsnelheid enz. Ook zou je eens in de FAQ kunnen kijken, zal vast iets instaan :)

• icecreamfarmer
Mike Jarod schreef op 01 mei 2004 @ 17:55:
Is het niet crsrss.exe? Zie ook hier. Google snapt niet echt veel van die file, lijkt me niet helemaal in orde.

Ook al met HijackThis gekeken wat er zoal gestart wordt?
ja die is het en nee heb ik niet met hijack this gekeken maar gewoon met msconfig

• Mike Jarod
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op 01 mei 2004 @ 17:57:
ja die is het en nee heb ik niet met hijack this gekeken maar gewoon met msconfig
hint O-)

• icecreamfarmer
MBV schreef op 01 mei 2004 @ 17:56:
winlogon hoort te blijven draaien, zorgt ervoor dat je kunt wisselen tussen gebruikers terwijl je pc draait. maar dat hoort terug te zakken naar 0%

svchost is volgens mij een 'helper' applicatie, waar anderen gebruik van maken, net als srss.

Misschien kan je wat meer info geven? Zoals je hele proceslijst, je processorsnelheid enz. Ook zou je eens in de FAQ kunnen kijken, zal vast iets instaan :)
zal een plaatje maken en poc snelheid zie startpost

• icecreamfarmer
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/maikel.lemmens/My%20Pictures/cpu.JPG

maar het flutueerd nogal welk programma veel gebruikt

[ Voor 29% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-05-2004 18:28 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op 01 mei 2004 @ 17:57:
Ik zie 'm anders niet staan in je screenshot :)

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Mike Jarod schreef op 01 mei 2004 @ 17:55:
Is het niet csrss.exe? Zie ook hier. Google snapt niet echt veel van die file, lijkt me niet helemaal in orde.
Dit is toch een standaard windows programma? Dit draait bij mij ook, net als smss.exe. Hoe kun je dan nagaan of dit het "echte" programma is?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

geberuikt te veel cpu kracht > [XP] Verschillende processen gebruiken veel CPU *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mike Jarod
  • Niet online
offtopic:
klopt, is een standaard programma. de TS had is zijn startpost srss.exe gezet (dus zonder de c aan het begin). op mijn vraag of dat wel correct / geen typo was reageerde ie dat het er goed stond, maar aan het screenie te zien dus niet. vandaar mijn opmerking :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga even naar de tab "Performance" en zet dan in het menu "View" -> Show Kernel Times aan - is een groote gedeelte 'rood' van je CPU tijd? :)

• icecreamfarmer
Mike Jarod schreef op 01 mei 2004 @ 18:43:
offtopic:
klopt, is een standaard programma. de TS had is zijn startpost srss.exe gezet (dus zonder de c aan het begin). op mijn vraag of dat wel correct / geen typo was reageerde ie dat het er goed stond, maar aan het screenie te zien dus niet. vandaar mijn opmerking :)
nee ik bedoelde dat jij gelijk had.

en ja een groot gedeelte is rood. Maar dat zou toch niet mogen die processen zouden toch gewoon richting de 0 moeten zitten.

verder heb ik ook een absurt hoog geheugen gebruik

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-05-2004 14:22 ]

• icecreamfarmer
elevator schreef op 01 mei 2004 @ 19:41:
Ga even naar de tab "Performance" en zet dan in het menu "View" -> Show Kernel Times aan - is een groote gedeelte 'rood' van je CPU tijd? :)
maar wat betekent dat dan als er veel rood is

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

icecreamfarmer schreef op 02 mei 2004 @ 16:16:
[...]

maar wat betekent dat dan als er veel rood is
De rode grafiek illustreert je Windows kernel CPU gebruik. Oftewel, je hebt grote kans dat dit probleem door een foute driver oid wordt veroorzaakt; en dus niet door een extern programma :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• icecreamfarmer
Spider.007 schreef op 02 mei 2004 @ 17:25:
[...]

De rode grafiek illustreert je Windows kernel CPU gebruik. Oftewel, je hebt grote kans dat dit probleem door een foute driver oid wordt veroorzaakt; en dus niet door een extern programma :)
en hoe kom ik er achter waar de fout zit

Pagina: 1