Hardware voor Muziekcomputer

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Wij willen voor onze gemeenschappelijke ruimte (studentenhuis) een muziekcomputer neerzetten. We willen zo goedkoop mogelijk uit zijn (max. 50 euro exc. monitor), maar daarvoor wil ik eerst even weten wat voor compu je minimaal nodig hebt. Hij moet wel alle gangbare muziekformaten moeiteloos af kunnen spelen, dus ook MP3 high bitrate, MP3 VBR, WMA, etc. Zou een Pentium I nog voldoende zijn of moet ik al eerder richting PII gaan denken?

Alvast bedankt voor de info!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
P2 233 a 450 mhz :)

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:14
P1 120Mhz + 48MB Ram+ Win98 + Winamp werkt ook perfect.
Heb tot 3 jaar geleden altijd met dat systeem moeten werken, mp3's gingen perfect zelfs tijdens een spelletje starcraft :D

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met een P1 133 mhz moet het ook makkelijk kunnen hoor. Als je gewoon lichte software gebruikt (Winamp 2.9 zonder allerlei visualizing enzo) moet o.a. mp3 moeiteloos afspelen :)

Je kan er ook DOS op gooien en MPXplay erop zetten, das nog lichter en heeft ook een hoop opties (alleen heb je dan waarschijnlijk geen netwerkmogelijkheden).

Verwijderd

mmm winamp gebruikt maar super weinig..... beetje 266mhz of zo zal wel zat zijn
alleen n 40 tot 80gb hd lijkt me wel handig... als jullie allemaal masaal mp3s bij mekaa rgaan gooien word dat best wat :p

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Mits je een slanke player installeert, is de snelheid van een P200MMX voldoende om mp3 af te spelen, ook vbr tot 320 kbps. Met WMA heb ik geen ervaring, ik probeer closed specs codecs zoveel mogelijk te mijden ;)

Voorbeelden van niet erg veeleisende players zijn bijvoorbeeld een oudere Winamp, kijk op OldVersion.com ( iets in de buurt van 2.666 >:) is ok), of anders Coolplayer. Helemaal zuinig is een player onder DOS, bijvoorbeeld MPXplay

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:04

mr_petit

opperprutser

zelf zou ik gaan voor iets van een PII400.
Niet dat winamp zoveel gebruikt, maar als je bijv VNC gebruikt neemt dat best wel veel CPU kracht bij een PI 133.
Met een PII400 + 128mb ram kan je ook nog een lekker W2k draaien.
Het is natuurlijk wel duurder, maar werkt fijner.
(op m'n werk had ik eerst een PI 200 + 64mb +w98 als muziekcomputer draaien, maar die is nu vervangen door een laptop (kapotte tft) met een PIII500 + 128MB +W2K.
Draait een stuk stabieler.

"man is not truly one, but truly two,"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Anders ga je eerst ff de search gebruiken:

Welke CPU minimaal voor mp3
mp3 speler van oude computer
Minimaal systeem voor mp3

En zo zijn er nog wel een paar te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.