Toon posts:

Windows98 traag naar internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aantal dagen geleden heb ik een vergelijkbare post in dit forum geplaatst, het was echter geen draadloos netwerk probleem maar puur Windows98 gerelateerd.

Welnu; Een Windows98 SE NL hangt direct aan mijn router (Linksys WRT54G) net als 3 andere PC's (alle XP PRO NL + SP1). Alle XP pc's halen vanaf het internet gemiddeld 800kB/s terwijl de Windows98 pc blijft steken op 450kB/s.

Booten van Knoppix levert wel de beoogde snelheid van 800kB/s op. Evenals intern (LAN) verkeer verloopt met ruim 7000kB/s. Er gaat dus blijkbaar iets mis als de Windows98 pc het internet wilt bereiken door de router heen. Pingen gaat overigens wel goed, (lage pingtijden) maar het downloaden halveert bijna tov de andere pc's

Gebruikte netwerkkaart Realtek 8139D met originele Realtek drivers van 02-04-04

Iemand ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
windows 98Se +sp1 kan ik niet plaatsen, er waren helemaal geen sp's voor windows 98

heb je al eens een reinstall van windows 98 gedaan op die machine :? het lijkt me een software probleem namelijk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het was Internet Explorer 6.0 met SP1, misverstand van mijn kant.

wat meer aanvullende informatie; het systeem is een aantal dagen geleden compleet opnieuw geinstalleerd. Daarnaast het ik dit probleem ook met een andere Windows98 en een WindowsXP machine.

Alle hebben een Edimax 10/100 (Realtek 8139D) netwerkkaart.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
full/half duplex mismatch mischien? mischien dat win98 dat ding op fullduplex zet en doet knoppix dit niet

zou dus verklaarbaar kunnen zijn

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik geprobeerd, zelfde resultaat met 10 half/full 100 half/full en auto detect. Knoppix zet hem standaard op 100 Full Duplex / MTU 1500

Maar het vreemde is dat die met Auto detect wel 7000kB/s intern (LAN) haalt. Dus de driver kan het blijkbaar ook niet zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de Realtek in een Windows XP Pro pc zitten en ook daar haalt hij de 800kB/s naar het internet. Het is dus vrijwel zeker een driver probleem onder Windows 98.

Verwijderd

Topicstarter
Begint er op te lijken dat ik in mezelf aan het praten ben, maar wil toch de oplossing met jullie delen.

MTU op 1500 en RWIN op 64240 zetten en wonderbaarlijk stijgt nu de snelheid wel door naar 800kB/s
Pagina: 1