Toon posts:

onder-volteren en koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Het volgende is het geval. Op dit moment werkt ik met een AMD Duron 600 op een KT7 moederbord van Abit. Deze loopt officieel op 1,5 volt. Omdat mijn processor inclusief dure koperen koeler (de beste volgens een test op een Canadese site dacht ik) bij Heavy duty rekenen al snel rond de 50 a 53 graden loopt, heb ik mijn voltage omlaag gegooid tot 1,37 volt... Loopt hardstikke stabiel en nu is hij bij heavy duty rekenen ongeveer 37/38 graden. Nu kijk ik af en toe op deze site en dan zie ik dat overklote Durons veel sneller en ook veel koeler lopen dan mijn normale 600 Mhz. Duron..

Ik kan twee dingen bedenken:

- Zij hebben een veel vettere koeler dan ik en zijn dus blijkbaar niet genept (ik heb een ATTECH CM25)
- Zij hebben onderin hun voeding van de kast een grote ventilator zitten (die heb ik dus niet, het is een ATX voeding 250 Watt, maar ziet eruit als een AT voeding).

Mijn vraag: Heeft het voor mij zin om :
1. de koeler te vervangen ...(welke dan?)
2. de voeding te vervangen door een met WEL een ventilator erin ? ... (welke dan?)

Ik heb een miditower met een harde schijfkoeler, kastkoeler (12x12 mm) en dus die processor koeler.

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Roeland Stoter