Configuratie: DFI p2xlx (nieuwste bios), c366 + slotconverter, 64 MB (2x32), S3 trio 64 2MB, Realtek 8029AS 10 Mb, 3Com 509B 10 Mb, Maxtor 6.8 GB 5400 rpm, Philips 40x.
Ik heb een vaag en irriterend probleem. Ik heb op de dumpdag voor een geeltje een DFI LX moederbordje gekocht. In eerste instantie leek alles goed te werken (af en toe een crash, maar dat kan gebeuren
). Alleen als ik nu mij kast dicht doe dan hangt de pc binnen 10 minuten, gewoon echt vast, alleen de stekkereruit halen werkt nog. Als ik hem dan weer aanzet dan komt er een enorm luidde piep uit de pc speaker. Goed, ik maak de kast open, frommel een beetje aan de cpu en opnieuw aanzetten, alles doet het weer. Totdat hij even later weer vastloopt.
Wat heb ik geprobeerd:
1) videokaart vervangen -> maakt geen verschil
2) geluidskaart vervangen -> maakt geen verschil
3) netwerk kaart vervangen -> maakt geen verschil
4) ram verplaatst -> maakt geen verschil
5) extra koeling -> maakt geen verschil(denk dat hij met kast dicht crashed door het stoten om de kast dicht te krijgen)
Zoals je ziet heb ik al veel geprobeerd. Er zit de nieuwste bios in, en verder zou 240W voeding ook genoeg moeten wezen. Er zit zo weinig in dat het haast ook geen warmte probleem kan zijn. (Heel af en toe hangt hij ook met kast open). Ik denk dat het aan 2 dingen kan liggen:
1) brakke slotconverter, zou verklaren waarom ik aan de cpu moet rommelen om de boel te laten werken
2) brak moederbord
Heeft iemand ooit iets vergelijkbaars gehad, of weet iemand een oplossing?
Ik heb een vaag en irriterend probleem. Ik heb op de dumpdag voor een geeltje een DFI LX moederbordje gekocht. In eerste instantie leek alles goed te werken (af en toe een crash, maar dat kan gebeuren
Wat heb ik geprobeerd:
1) videokaart vervangen -> maakt geen verschil
2) geluidskaart vervangen -> maakt geen verschil
3) netwerk kaart vervangen -> maakt geen verschil
4) ram verplaatst -> maakt geen verschil
5) extra koeling -> maakt geen verschil(denk dat hij met kast dicht crashed door het stoten om de kast dicht te krijgen)
Zoals je ziet heb ik al veel geprobeerd. Er zit de nieuwste bios in, en verder zou 240W voeding ook genoeg moeten wezen. Er zit zo weinig in dat het haast ook geen warmte probleem kan zijn. (Heel af en toe hangt hij ook met kast open). Ik denk dat het aan 2 dingen kan liggen:
1) brakke slotconverter, zou verklaren waarom ik aan de cpu moet rommelen om de boel te laten werken
2) brak moederbord
Heeft iemand ooit iets vergelijkbaars gehad, of weet iemand een oplossing?