Toon posts:

SMC7004VBR router + Speedtouch home modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb bijna alles al geprobeerd. Search functie bij elk mogelijk adsl-forum en hier natuurlijk, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb sinds kort een SMC7004VBR router icm een oudere speedtouch home modem (mxstream adsl). In het begin werkte alles goed, maar na de snelheids verhoging van KPN naar 2048kbits valt mijn router om de x aantal minuten uit of gaat hij even zeer traag. En als ik mijn router loskopel en alleen via mijn modem ga surfen heb ik er geen last van. Ik heb tevens de laatste firmware geflashed op mijn router, maar ook dat helpt niet. Ik ga nu mijn firmware van mijn modem flashen in de hoop dat dat werkt, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem (en ja ik heb hem al teruggebracht naar de winkel, maar daar deed hij het).

Met vriendelijke groet
Laurens

Verwijderd

Topicstarter
okee het lag kenelijk aan mijn firmware van mijn speedtouch modem..nadat ik die gedowngrade had deed hij het weer. Alleen zit ik nu met het volgende vreemde probleem..mijn download snelheid is veel lager dan ik zonder router heb. Ik heb met en zonder router het zelfde bestandje gedownload en het gaat gewoon langzamer. Zou dit misschien te maken hebben met DHCP die aanstaat in mijn router, las ooit ergens dat je dat uit moest zetten..

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59
dat zal wel eens helpen idd, om dat uit te zetten, aangezien je modem ook ip adressen verspreid.

Als je ADSL_pptp.ini in je modem laad, geeft hij één ip adres af, en kun je je router er zonder problemen achter hangen.

correct me if i'm wrong

Verwijderd

Topicstarter
en waar haal ik adsl_pptp.ini vandaan?? alcatel site of niet?.:)