Toon posts:

[xp] kan niets meer openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: Athlon 2500, 512 ram, adsl demon internet, IE en Mozilla, Eudora en Outlook Express

Sinds vandaag doet mijn computer raar een aantal minuten na het opstarten werken beide browsers en mailprogramma's niet meer (lege pagina's, alleen de melding "done" en geen e-mail verkeer) Er is dan nog wel dataverkeer, het modem werkt naar behoren.

Daarna werkt ook de rest niet meer, geen programma's meer kunnen openen, my computer niet meer kunnen openen ook niet meer kunnen herstarten (alleen optie log of ipv restart ed)

Na een harde restart werkt alles weer even. Windows update en nieuwe install van XP halen niets uit. Norton, Fixwelch en Fixblast (kunnen niets vinden) ook niet.

Waar moet ik het nu zoeken?
Alvast bedankt

Eline

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
• Alles uitzetten bij msconfig
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] (voornamelijk het HijackThis deel)
• Kijken bij eventvwr.msc of je gekke dingen ziet

edit: ook last van in de veilige modus?

[ Voor 10% gewijzigd door Mike Jarod op 01-05-2004 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Mike. Ik geloof dat dat me aardig op weg kan helpen.
Alleen ben ik geloof ik wel echt teveel niet-nerd om precies te begrijpen wat ik moet doen.
Hijack programma is inmiddels geinstalleerd en gerund. Heeft veel gevonden maar het probleem blijft.
Er draaien inderdaad (veel) teveel programma's op de achtergrond verwijderen lukt me alleen niet in msconfig dan gaat ie zeuren over de selective mode.

Het ding geeft nu ook RPC shutdown's , de vorige keer wees dat op een blaster worm maar die lijkt hij nu maar niet te vinden.

Ga nog even verder proberen.

Erg bedankt. (in ieder geval leerzaam dit)

Verwijderd

Heb je wel eens de windows update site bezocht ? probeer dat eens en zet de firewall van windows aan dan heb je ook geen last meer van die worm.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dimmelim - omdat je dit aangeeft:

[quote]Het ding geeft nu ook RPC shutdown's , de vorige keer wees dat op een blaster worm maar die lijkt hij nu maar niet te vinden[/quote]

Vermoed ik hee lsterk dat je last hebt van de een programma wat gebruik maakt van een Windows component genaamd LSASS (zie ook wat Schouw postte) - ik ga dit topic dan ook sluiten, en je vragen door te gaan in het topic wat Schouw postte :)

Topic terug open na overleg :)

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 01-05-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt elevator voor het weer open zetten.

Windows patch tegen LSASS heeft helaas niet geholpen. Alle windows updates geinstalleerd. Ook stinger en fixblast. Zelfs een hele nieuwe XP install gedaan, maar geeft nu opnieuw RPG shutdown. Probeer alles nu maar nog een keer.

Hij loopt trouwens ook vast in safemode.

Een of andere worm is wel waarschijnlijk denk ik nu. De typische LSASS meldingen geeft hij niet.

(Verplaatsen naar de Wormen afdeling is misschien een optie?)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 11:22 ]

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:05
als het niet veel uitmaakt voor je...
alles opnieuw formatteren en installeren.
dan geen internet erop aansluiten en kijken
of hij dan nog zo raar doet.
doet ie nog raar dan sluit je daarmee uit dat het een
software probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw installeren en formateren hebben we net gedaan. Zonder internet doet hij niet raar.

Korte update Fixblast heeft nu (na nieuwe installatie) wel iets gevonden. Weer alle windows patches en updates eroverheen gegooid. Toen toch nog een shutdown. Fixsasser (symantec) vond niets.

Ben benieuwd of het nu toch blijft werken.
De eerdere problemen (lege pagina's en ook vast lopen in andere programma's )vertoont hij tot nu toe niet.

<edit> Probleem lijkt opgelost (denk dat het toch blaster worm was). Bedankt allemaal. Topic mag wat mij betreft weer gesloten worden.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 14:40 ]

Pagina: 1