[XP] Geen bureaubladpictogrammen weergeven = slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 06:46
Als ik "bureaubladpictogrammen weergeven" uitzet, waardoor de pictogrammen dus verdwijnen, wordt de kwaliteit van de achtergrond ook een stuk slechter (er komen gekartelde randjes etc.).
Is hier iets aan te doen?

P.S. op google zoeken had niet veel zin, want:
a. ik weet niet hoe deze optie in het Engels heet
b. de meeste resultaten over het gebruik van deze optie gaat, niet over de nadelen

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Check je beeldscherm instellingen (staat ie nog steeds op maximale resolutie/beste kleuren?)

desktop icons background display :)

[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 01-05-2004 17:12 ]

An Explanation of l33t Speak

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 06:46
ja, mijn instellingen blijven gewoon hetzelfde staan. als ik dus gewoon tussen de twee instellingen wissel, zie je dus gewoon het verschil.

Verwijderd

ik heb net hetzelfde probleem, me al rotgezocht op internet, niks te vinden

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ga es wat met Cleartype pielen .. onder beeldeigenschappen en dan effecten

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Nee, volgens mij ligt het aan de render engine die gebruikt wordt voor je wallpaper. Als je desktop items weergeeft gebruikt ie de HTML render engine (IE) en als je 't uitzet gebruikt ie de ouderwetse manier. Resizen is bij de laatste erg brak.

Probeer eens gewoon met photoshop oid je wallpaper te resizen zodat ie precies je resolutie is :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk hier eens: 'Control Panel > System > tabblad Advanced > knopje Performance'. Rommel daar ook eens wat met de instellingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

rb338 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:11:
Nee, volgens mij ligt het aan de render engine die gebruikt wordt voor je wallpaper. Als je desktop items weergeeft gebruikt ie de HTML render engine (IE) en als je 't uitzet gebruikt ie de ouderwetse manier. Resizen is bij de laatste erg brak.

Probeer eens gewoon met photoshop oid je wallpaper te resizen zodat ie precies je resolutie is :)
bedankt!! dit was de oplossing!!
Pagina: 1