Toon posts:

[XP] Fat32 (geen rechten dus) maar kan niet schrijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n pc geformatteerd, maar ik zit nu met een probleem waar ik niets mee kan. Ik kan op geen enkele partitie schrijven behalve op mijn C: Alles is FAT32 dus het is geen rechten kwestie. Het vinkje bij alleen-lezen blijft gewoon glashard aanstaan, wat ik ook doe. Ik heb al een guide take ownership under windows XP van de KB gehaald maar ik gebruik fat32.....

Ik vat het in ieder geval niet, scandisk levert niets op en partition magic ook al niet. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 16:57 ]

Verwijderd

Hi,

Probeer is een NTFS patitie ervan te maken in XP. Mischien lost dat het op? Post is wat specs dan kunnen we je beter helpen ivm HDD's. Vindt het raar probleem maar laat het even weten. Mischien ook in dos booten en ff met fdisk kijken op partities wel klopen en alles. Suc6

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Probeer het eens onder DOS of Linux, wat krijg je dan? Misschien zijn je partities en/of filesystems wel corrupt, en moet je ze eerst even repareren.

My other computer is your windows box.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 16:58:
Hi,

Probeer is een NTFS patitie ervan te maken in XP. Mischien lost dat het op? Post is wat specs dan kunnen we je beter helpen ivm HDD's. Vindt het raar probleem maar laat het even weten. Mischien ook in dos booten en ff met fdisk kijken op partities wel klopen en alles. Suc6
2x60GB IBM 7200, werken verder echt als een trein.
Dim schreef op 01 mei 2004 @ 16:59:
Probeer het eens onder DOS of Linux, wat krijg je dan? Misschien zijn je partities en/of filesystems wel corrupt, en moet je ze eerst even repareren.
Dan zou scandisk het toch op zijn minst op moeten pikken lijkt me?

*edit* Het wordt dus nu nóg vreemder, ik kan zelfs niet schrijven op mijn C: maar windows kan dat wel? Ik kan programma's installeren, dingen downloaden enz maar dingen van het netwerk af plakken of verslepen tussen verschillende mappen / schijven gaat niet?
Windows slaat bestands- en mapkenmerken op in het bestandssysteem met de bestands- en mapnaam, extensie, datum en tijdstempels en andere informatie. Het selectievakje Alleen-lezen voor mappen is niet beschikbaar, omdat het niet van toepassing is voor de map. U kunt dit selectievakje gebruiken om het kenmerk Alleen-lezen in te stellen voor bestanden in de map. U kunt Windows Verkenner echter niet gebruiken om na te gaan of voor een map de kenmerken Alleen-lezen en Systeem zijn ingesteld. Als u wilt nagaan welke kenmerken zijn ingesteld voor een map, of als u deze wilt wijzigen, gebruikt u de opdracht Attrib bij een opdrachtprompt
Maar het enige probleem is dat ik geen bestanden kan wegschrijven in de windows verkenner :/

edit2: Nóg weirder: met lokale bestanden kan ik wel lekker slepen maar als ik via het netwerk wat probeer: no go :? :? :?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 17:32 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft.com/?id=326549

This behavior is by design. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Zwelgje op 01-05-2004 17:54 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor het vinkje - zie de Windows Operating Systems FAQ:

Al mijn folders zijn read-only en blijven dat :)

Voor het probleem met copieeren over het netwerk - je default shares zijn vermoedelijk 'read-only' en dit zal je dus moeten aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 mei 2004 @ 19:44:
Voor het vinkje - zie de Windows Operating Systems FAQ:

Al mijn folders zijn read-only en blijven dat :)

Voor het probleem met copieeren over het netwerk - je default shares zijn vermoedelijk 'read-only' en dit zal je dus moeten aanpassen :)
Ik kopieer van een ander náár mij, terwijl ik achter me eigen computer zit :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn de files die je probeert te copieeren dan toevallig groter dan 2 GB ? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 mei 2004 @ 22:28:
Zijn de files die je probeert te copieeren dan toevallig groter dan 2 GB ? :)
Ook al niet, eerder 2MB :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je je files eens niet via de explorer kopieerd maar via een cmd shell :?

of via een windows commander, werkt het dan wel?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 01 mei 2004 @ 22:43:
en als je je files eens niet via de explorer kopieerd maar via een cmd shell :?

of via een windows commander, werkt het dan wel?
Da's een goede, ik ga wincmd eens even downen :)
Pagina: 1