Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 16:58:
Hi,
Probeer is een NTFS patitie ervan te maken in XP. Mischien lost dat het op? Post is wat specs dan kunnen we je beter helpen ivm HDD's. Vindt het raar probleem maar laat het even weten. Mischien ook in dos booten en ff met fdisk kijken op partities wel klopen en alles. Suc6
2x60GB IBM 7200, werken verder echt als een trein.
Dim schreef op 01 mei 2004 @ 16:59:
Probeer het eens onder DOS of Linux, wat krijg je dan? Misschien zijn je partities en/of filesystems wel corrupt, en moet je ze eerst even repareren.
Dan zou scandisk het toch op zijn minst op moeten pikken lijkt me?
*edit* Het wordt dus nu nóg vreemder, ik kan zelfs niet schrijven op mijn C: maar windows kan dat wel? Ik kan programma's installeren, dingen downloaden enz maar dingen van het netwerk af plakken of verslepen tussen verschillende mappen / schijven gaat niet?
Windows slaat bestands- en mapkenmerken op in het bestandssysteem met de bestands- en mapnaam, extensie, datum en tijdstempels en andere informatie. Het selectievakje Alleen-lezen voor mappen is niet beschikbaar, omdat het niet van toepassing is voor de map. U kunt dit selectievakje gebruiken om het kenmerk Alleen-lezen in te stellen voor bestanden in de map. U kunt Windows Verkenner echter niet gebruiken om na te gaan of voor een map de kenmerken Alleen-lezen en Systeem zijn ingesteld. Als u wilt nagaan welke kenmerken zijn ingesteld voor een map, of als u deze wilt wijzigen, gebruikt u de opdracht Attrib bij een opdrachtprompt
Maar het enige probleem is dat ik geen bestanden kan wegschrijven in de windows verkenner
edit2: Nóg weirder: met lokale bestanden kan ik wel lekker slepen maar als ik via het netwerk wat probeer: no go
[
Voor 48% gewijzigd door
Verwijderd op 01-05-2004 17:32
]