Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
lijkt mij dat het water (na het binnenkomen, rechts de hoek om) een beetje "stil"gaat staan...
misschien effectiever om het inderdaad helemaal aan het einde van het kanaal binnen te laten komen...
OF (misschien zelfs beter) ingang direct op de core (in het midden).
succes
misschien effectiever om het inderdaad helemaal aan het einde van het kanaal binnen te laten komen...
OF (misschien zelfs beter) ingang direct op de core (in het midden).
succes
opzich zou dit (goed) moeten werken is een beproefd ontwerp .
en ik denk dat die hoekjes ook wel een goed idee zijn aangezien je dan een groter oppervlakte krijgt om warmte over te dragen
maar is het niet een idee om de water intake boven de core te maken zodat het koudste water rechtstreeks "op de core" terecht komt
en ik denk dat die hoekjes ook wel een goed idee zijn aangezien je dan een groter oppervlakte krijgt om warmte over te dragen
maar is het niet een idee om de water intake boven de core te maken zodat het koudste water rechtstreeks "op de core" terecht komt
natuurlijk
nooit aan gedacht lol.... dan zal ik dus een spiraalvormig ontwerp moeten maken met een uitgang in een willekeurige hoek, right?
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
ja , een beetje als dangerdensp_strikwerda schreef op 01 mei 2004 @ 16:26:
natuurlijknooit aan gedacht lol.... dan zal ik dus een spiraalvormig ontwerp moeten maken met een uitgang in een willekeurige hoek, right?
Ik ben momenteel ook bezig met een waterblok te maken, ben het ondertussen al aan het uittekenen in robodraw.

De bedoeling is dat het water rechtstreeks op de core komt, en langs beide kanten er terug uit gaat.
Het koper dat ik heb is 2 cm dik, de kanaaltjes gaan 1.5mm breed worden, en het koper tussen de kanaaltjes 2mm...
De bedoeling is dat het water rechtstreeks op de core komt, en langs beide kanten er terug uit gaat.
Het koper dat ik heb is 2 cm dik, de kanaaltjes gaan 1.5mm breed worden, en het koper tussen de kanaaltjes 2mm...
De Nederbelg !
volgens mij is het beste ontwerp er 1 waarbij het water direct op de core komt, en niet eerst via een omweg bij de core moet komen
mijn Swiftech MCW 462-B heeft dit bijvoorbeeld, het water word bij dit blok direct op de core gespoten, niet dat dit blok heel erg goede prestaties heeft, maar het koelt toch redelijk
kijk maar eens naar blokken zoals maze ook daarbij komt het water direct op de core, ik denk dat het ontwerp van jou best wel aardig zou koelen, denk alleen wel dat het beter zou kunnen
btw, correct me if i'm wrong
mijn Swiftech MCW 462-B heeft dit bijvoorbeeld, het water word bij dit blok direct op de core gespoten, niet dat dit blok heel erg goede prestaties heeft, maar het koelt toch redelijk
kijk maar eens naar blokken zoals maze ook daarbij komt het water direct op de core, ik denk dat het ontwerp van jou best wel aardig zou koelen, denk alleen wel dat het beter zou kunnen
btw, correct me if i'm wrong
als je ook hier kijkt Overclockers.com Waterblock Test Results dan zie je dat van de geteste waterblokken de RBX als beste performt...
Die RBX heeft net zo'n design als wat Jellabie aan het ontwerpen is
Een bekend nadeel van dit design is dat je een vrij krachtige pomp nodig hebt,
maar dan heb je wel een goed presteren blokje
Als ik jou design zo bekijk, dan heeft het water nog al wat flow-weerstand; veel bochten... bovendien zal het water in de doodlopende stukken waarschijnlijk vrijwel stil gaan staan, wat dus niet nuttig is.
Een soortgelijk design als jou blokje bestaat al wel, bijv. een DangerDan Maze 2...
Dus daarmee zal je je prestaties wel mee kunnen vergelijken.
Maar het ontwerp is inmiddels al achterhaald
Om tot de beste prestaties te komen zou ik voor een soortgelijk design als de RBX gaan ipv jouw design
Die RBX heeft net zo'n design als wat Jellabie aan het ontwerpen is
Een bekend nadeel van dit design is dat je een vrij krachtige pomp nodig hebt,
maar dan heb je wel een goed presteren blokje
Als ik jou design zo bekijk, dan heeft het water nog al wat flow-weerstand; veel bochten... bovendien zal het water in de doodlopende stukken waarschijnlijk vrijwel stil gaan staan, wat dus niet nuttig is.
Een soortgelijk design als jou blokje bestaat al wel, bijv. een DangerDan Maze 2...
Dus daarmee zal je je prestaties wel mee kunnen vergelijken.
Maar het ontwerp is inmiddels al achterhaald
Om tot de beste prestaties te komen zou ik voor een soortgelijk design als de RBX gaan ipv jouw design
Verwijderd
ik geloof er niet zo in dat het uitmaakt of het water nou wel of niet boven de core binnen komt, ten eerste heeft water zo'n grote warmte cappaciteit dat als je een aardige flow hebt je water nauwelijks in temperatuur toeneemt als je daar ook nog is bij denkt dat koper een goede warmtegeleider(dus ook verspreider) is zal het niet zoveel uitmaken.
Ja, ik wil ook een nieuwe waterblock gaan maken voor mn cpu maar weet niet wat ik zal doen?
Of het wordt zelfbouw(thuis) dit:

Of ik laat gewoon een dtek WW achtig model freezen bij pa werk.
Wat zal ik doen, thuis zelfbouw zonder freeskosten of gewoon een mooi en zeer goed presterend maar iets duurder gefreesd model?

Wat zal ik doen, thuis zelfbouw zonder freeskosten of gewoon een mooi en zeer goed presterend maar iets duurder gefreesd model?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
hmmz.... die RBX doet het inderdaad erg goed! maar waar vind ik een technische tekening van dat ding? op de site van dangerden vind ik alleen shots met het plastic deksel erop. en waarom zitten er eigenlijk 3 slangaansluitingen op?
ik denk niet dat je zo daar een tekening van kan vinden, zouden ze niet zo leuk vinden denk iksp_strikwerda schreef op 01 mei 2004 @ 19:51:
hmmz.... die RBX doet het inderdaad erg goed! maar waar vind ik een technische tekening van dat ding? op de site van dangerden vind ik alleen shots met het plastic deksel erop. en waarom zitten er eigenlijk 3 slangaansluitingen op?
er zitten 3 aansluitingen op omdat er 1 voor water in is, en de andere 2 zijn voor water uit (schijnt op de een of andere manier beter te werken)
- het binnenkomende water wordt direct op de core gespoten
- het water moet zo snel mogelijk stromen (dit koelt beter, toch
- contact oppervlak met het koper zo groot mogelijk (zig zag kanaaltjes)
zodra het ontwerp af is, post ik het hier
Verwijderd
Zou toch gaan voor een iets duurder gefreesd blok. Als dat met een CNC gefreesd gaat worden is bijna alles mogelijk.El Snorro schreef op 01 mei 2004 @ 19:50:
Ja, ik wil ook een nieuwe waterblock gaan maken voor mn cpu maar weet niet wat ik zal doen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ja maar het feit is wel dat veel zelfgemaakte blokken vaak qua prestaties erg dicht in de buurt komen van gefreesde blokken. Als het frezen erg duur is kun je het beter gewoon zelf doen. Als het goedkoop kan mag je mijn blok ook doen
ben inmiddels wat verder. op ninjalane.com zag ik een flink aantal foto's van de binnenkant van de DangerDen RBX. Dit ding schopt kont. Eigenlijk wil ik dus een soort imitatie van het blok gaan maken maar dan eenvoudiger:
het wordt een blok met 1 inlet en 2 outlets om de druk op het water te beperken. het water komt recht boven de core het blok binnen en wordt dan via rechte gleuven naar links en rechts geleid.
o ja, en voordat het water in contact komt met de baseplate van het blok wordt het eerst versneld door een soort "afknijper"
ik zal morgen es een ontwerpje in mekaar knoeien en dan zien jullie het hier wel langs wandelen. en over het bouwen van het ding zit ik niet over in. een goede vriend van mij werkt namelijk in een draaierij en daar staat een supervette laserfrees / CNC bak. hij wil het vast wel doen voor een schappelijk prijsje
het wordt een blok met 1 inlet en 2 outlets om de druk op het water te beperken. het water komt recht boven de core het blok binnen en wordt dan via rechte gleuven naar links en rechts geleid.
o ja, en voordat het water in contact komt met de baseplate van het blok wordt het eerst versneld door een soort "afknijper"
ik zal morgen es een ontwerpje in mekaar knoeien en dan zien jullie het hier wel langs wandelen. en over het bouwen van het ding zit ik niet over in. een goede vriend van mij werkt namelijk in een draaierij en daar staat een supervette laserfrees / CNC bak. hij wil het vast wel doen voor een schappelijk prijsje
Pagina: 1