Toon posts:

Pc Herstart Vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem. ik heb als ik in windows kom..en klik aantal dingen aan..ene keer duurt het langer dan de andere keer, dan word de pc automatisch gereset. dus ik dacht, ff formateren maar dat hielp ook niet. hardeschijven zijn getest die werke goed. (maxtor test)
geheugen is getest die werkt ook goed. (memtest)
video kaart vervangen....en het probleem blijft zich voordoen
het rare is dat als je in *Veilige Modus* zit, dat je de pc dan gewoon kan gebruiken.
Voor mij blijft alleen nog over dat de moederboard of de voeding kapot is... wat denken jullie? :?
ff paar specs:
Windows XP - Pro
Pentium 3 - 1000 MHZ
Geheugen - 512 MB
Hardeschijf - Maxtor 40 Gig + Maxtor 120 Gig.
MSI moederboard

alvast bedankt /-\o

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet bij opstart en herstel instellingen (systeemeigenschappen > geavanceerd) 'automatisch opnieuw opstarten' uit, dan krijg je als het goed is een BSOD met informatie over de crash.

Als je nog geen BSOD krijgt is waarschijnlijk de voeding wat te licht voor de PC. Watvoor voeding heb je? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 01-05-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat ene bij instellinge...van opstarte bij een fout staat al uit..maar het rare is dat ik een jaar lang zonder probleme heb gewerkt met de pc..en nu opeens gaat hij steeds uit. en hoe kan ik zien hoe sterk me voeding is..want ik weet er niet veel vanaf..staat alleen op de voeding: Pentium 4 reccomanded B)

• Pollewob
  • Niet online
Download anders een motherboard monitor (meuktracker: Motherboard Monitor 5.3.6) en kijk hoe de 3.3v 5v en 12v lijnen zijn als de pc stressed is. Als deze meer dan 5% afwijken is dat teveel.

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 01-05-2004 16:05 ]

Verwijderd

warmte?

vooral die verschillen in tijd zouden ook op warmte kunnen duiden. Maar mobo monitor lijkt me ook de beste oplossing jah, hierin zie je EN je voltages EN je temps.

Voel eens aan de heatsinks en dergelijke, en draai eens met de kast open en kijk of hij dan nog reboot. Anders misschien ff uitblazen met een compressor ofzow, stof kan namelijk ook ZEER veel warmte vasthouden!

edit:
Welkom op GoT :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 16:15 ]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:41
ik heb exact hetzelfde probleem sinds kort pas maxtor schijven ook en een pentium 4 spontaan boom pc uit en herstart ie

hieronder mijns stats van MBM
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/theviper/mbmscreenie.JPG

Specs:
Pentium 4 2.4Ghz
Asus P4b533
DDR pc2100 1 gig 2*512
gf4 ti4200 128mb
Maxtor D740x 80gig

[ Voor 49% gewijzigd door Vipertje op 01-05-2004 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb dat progamma geinstaleerd...maar het vervelende is..het werkt alleen in normaal windows, niet in veilige modus..gelukkig heb ik een aantal dingen aan kunnen klikke..en kreeg meteen een foutmelding...
Hij zegt dat de temperatuur 127 grade is... is dat normaal?
http://members.lycos.nl/streetcrew/fout%201.JPG
en hier nog een screenshotje...kweet niet of jullie hier iets aan hebbe..moet ik er nog 1 make..laat het dan even horen.
http://members.lycos.nl/streetcrew/info.JPG

wel bedankt voor de reacties..maar wat ik dus niet snap is dat de pc in veilige modus netjes draait..en normaal NIET... ( geen software probleem dat weet ik zeker)

• Pollewob
  • Niet online
Zijn dat de waardes als de pc stressed is of als je hem alleen gewoon aan hebt staan?

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:41
127 graden ? doet je fantilator het nog wel draai da ding eens open want ik denk dat jouw probleem is dat hij niet meer koelt dus en dan word ie snel warm met een p4 duurt het wat langer dus daarom doet hij het heel de tijd maar effe

fan 1 staat 166 rpm das bijna niks dus fantilator is dood

[ Voor 12% gewijzigd door Vipertje op 01-05-2004 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmzz Fan 1 .. waar ziet die precies (ja sorry ben niet eg super handig met de hardware)...het propellertje bove de processor die draait...en ik heb er ook 1 op me video kaart..die draait ook... dus welke zou het zijn?
alvast bedankt

• Pollewob
  • Niet online
Die temperatuurwaardes kloppen niet, de sensoren zijn nog niet (goed) ingesteld (net zoals de fans) :)

Loop de instellingen van het progje even door :)

[ Voor 31% gewijzigd door Pollewob op 01-05-2004 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 01 mei 2004 @ 16:47:
Zijn dat de waardes als de pc stressed is of als je hem alleen gewoon aan hebt staan?
als ik de pc opstart..laat ik dat progamma ook meteen opstarte..en toen maakte ik de screenshot.dus had verder niks aanstaan. want ik kan niet veel aanklikke want dan gaat hij weer uit..(ik zit nu in veilige modus).

Verwijderd

martijnf schreef op 01 mei 2004 @ 16:48:
127 graden ? doet je fantilator het nog wel draai da ding eens open want ik denk dat jouw probleem is dat hij niet meer koelt dus en dan word ie snel warm met een p4 duurt het wat langer dus daarom doet hij het heel de tijd maar effe

fan 1 staat 166 rpm das bijna niks dus fantilator is dood
Jij denkt dat zijn kast serieus 127 graden is? Als hij zijn kast nog kan aanraken dan is dat het niet in elk geval, hij kan beter even in het bios naar die temps kijken. Maar gezien zijn klachten hou ik het op voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 01 mei 2004 @ 16:54:
Die temperatuurwaardes kloppen niet, de sensoren zijn nog niet (goed) ingesteld (net zoals de fans) :)

Loop de instellingen van het progje even door :)
wat moet ik dan precies instellen O+ kweet niet so goed wat ik waar moet invullen

Verwijderd

Topicstarter
stel dat het aan de voeding licht, hoe kan het dan..dat de pc wel werkt in veilige modus en niet normaal... als ik mijn andere hardeschijf erin stop..dan krijg ik het zelfde probleem..dus het is zeker de hardware :*)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 08:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor mij klinkt dit toch echt als oververhitting.

Wat voor mobo heb je? Toevallig één van Asrock met U-COP :?
* Freee!! moet beter leren lezen :(

[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 01-05-2004 17:40 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
beste iedereen :P ik heb ff me voeding uit de pc gehaald..en het was een *400 ATX P4* oftewel 400 Watt.....dat lijkt me genoeg:P
verder heb ik *het* progamma opniuew ingesteld...
dus hier nieuwe screenshot:
http://members.lycos.nl/streetcrew/infotje.JPG
:X 8)7 |:( O-) :z :Z _/-\o_ :*) :r

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
MBM reset je computer omdat een meetwaarde ver buiten het geldige gebied ligt?
Dus MBM deïnstalleren en dan kijken of het wél goed gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door WEBsel op 02-05-2004 02:58 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

WEBsel schreef op 02 mei 2004 @ 02:58:
MBM reset je computer omdat een meetwaarde ver buiten het geldige gebied ligt?
Dus MBM deïnstalleren en dan kijken of het wél goed gaat.
Dat probleem was er al voordat ie MBM installeerde, heeft dus geen reet met MBM te maken ;)

Verwijderd

Als het iets is van de laatste tijd, dan kan het ook dit zijn:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp

Typical symptoms may include systems rebooting every few minutes without user input.

Verwijderd

Ik heb hier ook last van gehad met een P4 systeem,

uiteindelijk bleek het echt gewoon de voeding te zijn, net als bij jou MBM alles werkte gewoon volgens de metertjes maar hopa ineens zakt ff de spanning in omdat de pc een bewerking verricht en thada daar was de bios weer :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 04:32:
Als het iets is van de laatste tijd, dan kan het ook dit zijn:
http://www.microsoft.com/security/incident/sasser.asp

Typical symptoms may include systems rebooting every few minutes without user input.
Zat ik ook al aan te denken.

Heb je processen actief die AVSERVE heten, of processen die [nr]_UP heten?

Verwijderd

Topicstarter
zal daluk ff checke, we gaan eerst de bios updaten.... dat schijnt soms te helpen..en de voeding zal ik ook nog ff checke..daarvoor meot ik naar een winkel..wnat onze oude voeding past niet op de moederboard..maar waarom werkt het dan wel in veilige modus en niet in normaal win?

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er is toch net een nieuw virus ontdekt dat telkens je PC opnieuw opstart?
Afgelopen weekend zijn er al miljoenen computers mee geinfecteerd, dus zou niet eens zo vreemd zijn als jou dit was overkomen ;)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Sebastian schreef op 02 mei 2004 @ 15:18:
Er is toch net een nieuw virus ontdekt dat telkens je PC opnieuw opstart?
Afgelopen weekend zijn er al miljoenen computers mee geinfecteerd, dus zou niet eens zo vreemd zijn als jou dit was overkomen ;)
[rml][ XP/2K] LSASS.EXE foutmelding? Lees dit![/rml]
:)

An Explanation of l33t Speak

Pagina: 1