Processor defect ?

Pagina: 1
Acties:

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik heb het volgende probleem.
sinds een jaar heb ik een AMD Thoroughberd-B 1700+ op 13,5x166MHz lopen op lucht koeling, temp +/_ 45/50 graden
op een Asus A7V8X moederbord,dit draaide stabiel.
maar sinds kort raakt mijn systeem onstabiel bij deze bussnelheid.
zelfs 10x166 is onstabiel,krijg mem test86 errors bij oa test 7, nu draait ie op 16x133 =2130MHz geheugen op 333 en draait stabiel,
kan dit aan de processor liggen doordat hij zolang overgeklokt is ? of aan het moederbord.
aan het geheugen ligt het niet volgens mij, want dat draait nog steeds op 333Mhz
L1 en L2 cache uitzetten in het Bios maakt ook geen verschil.
overgens wordt het L1 en L2 cache nogwel getest in memtest ongeacht of het aan of uit staat in het Bios

[ Voor 8% gewijzigd door dirk38 op 01-05-2004 16:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Denk idd dat je cpu het aan het begeven is, of gewoon simpelweg te heet wordt op een gegeven moment. Hoewel de 50C die je aangeeft best netjes zijn..

Verwijderd

Heb je het geheugen op deze bussnelheid al getest op een andere PC, het lijkt er meer op dat het geheugen defect, zeker gezien het feit dat je de L1 en L2 cache al hebt uitgeschakeld

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Op zich lijkt het alsof je memory het aan het begeven is.. hoe warm wordt dit ??

Dit vermoeden wordt nog versterkt doordat hij fouten geeft bij memtest86....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Volgens mij is het je memory of iets anders maar niet je cpu . Die t-bred b's doen allemaal 2200mhz zonder moeite en problemene pas op 2400+ kunnen ze het begeven. Ik heb al 2 die 24/7 onder stress zitten . Eentje heb ik zelf gekilled omdat ik iets fout deed :s .

Probeer eve je vcore te uppen en zie of die er stabieler van word anders vdim om de memory te testen

• dirk38
maar ik heb het geheugen nogsteede op 333MHz staan en dat geeft geen fouten met memtest 86 alleen als ik de bus op 166 instel krijg ik memtest fouten
dus 166 333 geeft fouten ongeacht welke multyplier ik instel.
en 133 333 gaat wel goed. het geheugen voelt niet warm aan.
apen-nootjes schreef op 01 mei 2004 @ 15:43:
Op zich lijkt het alsof je memory het aan het begeven is.. hoe warm wordt dit ??

Dit vermoeden wordt nog versterkt doordat hij fouten geeft bij memtest86....

[ Voor 4% gewijzigd door dirk38 op 01-05-2004 16:24 ]

Verwijderd

dirk38 schreef op 01 mei 2004 @ 16:18:
maar ik heb het geheugen nogsteede op 333MHz staan en dat geeft geen fouten met memtest 86 alleen als ik de bus op 166 instel krijg ik memtest fouten
dus 166 333 geeft fouten ongeacht welke multyplier ik instel.
en 133 333 gaat wel goed.

[...]
Dat is vreemd...

Het eerste waar ik aan dacht toen ik deze post las: NB! Als het mem het wel trekt, maar de rest die fsb niet..? Dan is het de cpu of het mobo. De cpu zal niet zo snel de beperking zijn, dus zou het mobo moeite hebben met die fsb :?

Lijkt me zeer sterk, maar gooi je Vdd es wat omhoog.. :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb hetzelfde prob, bij mij was het mn mobo. Processor lijkt me sterk, die begeeft het volgens mij niet langzamerhand, ik verdenk mem of mobo.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• dirk38
Nou ik heb nog wat veder getest
het verhogen van de V core helpt niet staat nu op 1,6 v
bij 1,85 v schakelt het moederbord zich na zo,n 5 sec spontaan uit alleen de powerled blijft branden, ik moet de power knop dan een sec of 5 ingedrukt houden
om de comp opnieuw op te starten,
het boeltje draait nu op 133x16 en het geheugen op 333MHz.
en blijft tot nu toe stabiel.

edit
Dram voltage op 1,85 v gezet, hoger kan niet maar dit helpt ook niet.
ik neem aan dat dit met vdd voltage bedoeld wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door dirk38 op 01-05-2004 21:55 ]

Verwijderd

Verhoog je Vdd eens.. :)

• dirk38
Nou ik heb het gevonden hoor,
het ligt aan m,n Q-Tec 550w voeding deze trekt het niet meer.
zijn zeker toch niet zo goed als her en der beweerd wordt,
heb er nu tijdelijk een goedkope 300w voeding in zitten en alles draait probleemloos.
Pagina: 1