Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gele ledjes aangestoken met Koninginedagvirus?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb net van world-led.com gele ledjes ontvangen voor in m'n gele casemod.

Ik heb verscheidene soorten, namelijk een paar 3mm en 5mm low-mcd dingen en ook 2 3000 en 9000 mcd'ers, allemaal geel.

Als de ledjes uit zijn zien de diffused ledjes er mooi geel uit, de clear ledjes zijn dan gewoon kleurloos.

Als ik ze echter aanzet met de juiste weerstand, worden ze niet geel, maar koninginedagoranje. Als ik de weerstand lager doe (minder dan zou mogen) worden ze alleen nog maar roder. Ik heb ook een 5mm low-mcd ledje gebruikt als powerled, gewoon de groene vervangen, en deze wordt ook oranje. Ook bij hogere weerstand helpt het niet.

Zijn er ook ergens ledjes te verkrijgen die wel gewoon overtuigend (kanarie)geel worden? Ik heb dan wel in Warffum gewoond en daar 10 jaar op school gezeten maar daar hoeven die ledjes zich toch niets van aan te trekken :)

www.nintendocasemods.com

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
Duh, lager weestandje. Je jaagt er gewoon te veel stroom doorheen. Daar gaan ze kappot van :)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
roedie schreef op 01 mei 2004 @ 14:57:
Duh, lager weestandje. Je jaagt er gewoon te veel stroom doorheen. Daar gaan ze kappot van :)
ik denk dat de TS dat ook wel weet hoor.. ;)
hij probeerde alleen de gele kleur tevoorschijn te toveren.

kheb zelf ook die 3000mcd gele leds van worldled.com gehad en die waren inderdaad niet geel, maar oranje helaas...
wellicht dat de lokale electronica boer ze heeft, maar houdt wel rekening met fikse prijzen.
4 euro voor een ledje die je bij world-led.com voor 50 cent haalt is eerder regel dan uitzondering.

in Den Haag heb je bijv. Stuut&Bruijn die zulke felle ledjes ook verkoopt.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 10:18

Kr3Kr

Melpomene

roedie schreef op 01 mei 2004 @ 14:57:
jup, en nu is het fosfor verneukt, en zijn ze oranje. Misschien bij de conrad?

Gregor van Egdom Krekr

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
welke voltage's/ weerstanden heb je gebruikt?

[ Voor 26% gewijzigd door Xevox op 01-05-2004 15:42 ]

BramBoterham

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:14
Hey,

Jullie hebben inderdaad gelijk. De gele led's van ons zijn Amber(licht oranje).
Het probleem is dat goede gele led's een mengkleur zijn...
En dan kan je overal wel gele led's vinden met fosfor laagje maar dan moet je nog goede kwaliteit hebben en die zijn erg prijzig!

Zover zijn ze in de techniek dus nog niet met mooie gele led's. De goedkopere versies daar heb ik er al veel van gezien en de fosfor laag die verdwijnt na verloop van tijd, netzoals goedkope roze en witte led's die blauw worden!

Over de geel diffused: Geef je helemaal gelijk. De reden is weer precies hetzelfde, namelijk ze kunnen geen goede gele led's maken. Daarom stoppen ze er oranje/rode chips in. Helaas zijn ze hier ook nog niet zover.

Maar we zijn op zoek naar goede gele led's alleen zal een tijd duren voordat die goedkoper worden...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Om ledjes te testen heb ik een voltage-verstelbare adapter op 6V gezet. Met een led-programma (Benadski) berekend hoeveel ohm ik moest hebben en vervolgens mbv een multimeter een 1k potmeter goed ingesteld en ertussen gehangen.

helaas zijn deze ledjes niet liev :'(

Maar ja het bewijst maar weer dat als je een beetje een originele casemod probeert te maken er altijd weer tegenslagen zijn.

Ik wilde graag een geel power/hd ledje en gele led-fans maken, wordt dan wel een duur grapje als ik dat zo hoor :|

Ik zal 's verder gaan zoeken bij conrad oid, hoe weet ik dat ze daar wel echt geel zullen zijn? Door naar de prijs te kijken? Zoals bv artikelnummer 187216 bij Conrad (dit nummer bij product zoeken invullen). Zou dit wat zijn? Ik heb net opgezocht welke kleur die 590nm is en dat is oranje volgens mij...

Trouwens voel ik me wel een beetje misleid door de LED-maniak van led-world. Bij de felle gele ledjes staat wel dat het geel/amber is maar bij de low mcd'tjes staat alleen geel terwijl ze toch net zo oranje worden. En verder helemaal geen foto's... Niet dat ik zo wakker lig van die 2 euro :)

[ Voor 17% gewijzigd door Digital-DNA op 01-05-2004 17:27 ]

www.nintendocasemods.com

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Nouja, oranje casemod is ook orgineel :P
Ik had een tijdje geleden wat leds (diffuus) gekregen en volgens mij waren die bij conrad gehaalt. Die waren heel mooi geel en volgens mij niet eens zo duur...

Nooooh! Stahp!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

BJD

Ike ga binnenkort ook een geleoranje CM doen :D
Ik heb me ledjes weg bij reichelt.de (moet je allen wel voor 150 euro minimaal bestellen)

[ Voor 8% gewijzigd door BJD op 01-05-2004 20:35 ]

Verwijderd

BJD schreef op 01 mei 2004 @ 20:33:
Ike ga binnenkort ook een gele CM doen :D
Ik heb me ledjes weg bij reichelt.de (moet je allen wel voor 150 euro minimaal bestellen)
daar heb je een hoop leds voor ... >:)

• BJD

BJD

kan je dat ff nader uitleggen s3m... 8)7 volgens mij heb ik een traag hummorreactievermogen :X

ledjes zijn b.t.w. maar 7ct :D

TS: miss kan je wel ECHT gele luxon-star`s krijgen.....

[ Voor 83% gewijzigd door BJD op 01-05-2004 20:39 ]

• LED-Maniak
Jullie hebben inderdaad gelijk.
Het woord geel is geen goede naam hoevoor.
Ik heb het meteen veranderd, sorry voor de onduidelijkheid!

Trouwens, als iemand Geel/Amber led's heeft besteld en die wil zijn geld terug, geen probleem, neem even contact met ons op en we regelen het voor je!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• LED-Maniak
BJD schreef op 01 mei 2004 @ 20:36:
kan je dat ff nader uitleggen s3m... 8)7 volgens mij heb ik een traag hummorreactievermogen :X

ledjes zijn b.t.w. maar 7ct :D

TS: miss kan je wel ECHT gele luxon-star`s krijgen.....
Als deze led's op www.lumileds.com staan dan kan ik ze krijgen.

• BJD

BJD

LED-Maniak: de 0.07ct ledjes van mij zijn van Kingbright ;)

EDIT:
ff voor de duidelijkheid: ik heb ze bij reichelt.de gekocht de fabrikant is kingbright.com

[ Voor 35% gewijzigd door BJD op 02-05-2004 00:25 ]

• LED-Maniak
BJD schreef op 01 mei 2004 @ 23:02:
Bedankt voor de tip!
Kijken of ze nog ergens te krijgen zijn voor een redelijke prijs.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gele leds zijn gewoon te koop, sterker nog, het is juist 1 van de 3 standaard kleuren, die meestal wel voor een 20 cent te koop zijn (naast rood en groen). En Ja, deze zijn echt geel.
In de winkel waar ik op zaterdag sta, liggen de standaard leds al jaren in het assortiment (soms aangevult met wat vage oranje leds...). High bright heb ik ze alleen nog niet gezien...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BJD

BJD

deepbass909 schreef op 01 mei 2004 @ 23:55:
Gele leds zijn gewoon te koop, sterker nog, het is juist 1 van de 3 standaard kleuren, die meestal wel voor een 20 cent te koop zijn (naast rood en groen). En Ja, deze zijn echt geel.
In de winkel waar ik op zaterdag sta, liggen de standaard leds al jaren in het assortiment (soms aangevult met wat vage oranje leds...). High bright heb ik ze alleen nog niet gezien...
Ik denk dat het een beetje een kwestie van: wat is geel en wat is oranje is.
Zodra je 1v door die dingn stuurt kan ik me voorstellen dat ze geel licht geven. Maar als je ze op het max aantal mogenlijke volt + mA zet dan worden ze al gouw oranje :)

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
BJD schreef op 01 mei 2004 @ 23:02:

EDIT:
ff voor de duidelijkheid: ik heb ze bij reichelt.de gekocht de fabrikant is kingbright.com
Reseller in nederland is dan dit: http://www.intronics.nl/ verkoopt per 1000 leds.

Trouwens heb ik (zoals ik al zei) de weerstand ook omhooggedaan (= minder stroom) en het werd er niet geler van.

Maar wat gebeurt er als je een rood/groen ledje of RGB-led rood en groen laat oplichten, dan zou je toch ook geel moeten krijgen? Of valt dat tegen?

Trouwens woon ik vlak bij Groningen en daar bij de Okaphone hebben ze helemaal geen gele of oranje leds. Dus moet ik weer ergens online bestellen denk ik.
Bij www.electronica-online.nl zie je bij sommige leds dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/10295.jpg

Hier kun je wel zien dat het eerder oranje is dan geel, ik denk dus ook niet dat het zoveel zin heeft om hier te bestellen.

Graag tipz en ik ben uwen allen ten zeersten dankbaar :)

www.nintendocasemods.com

• LED-Maniak
Ik denk echt dat het nog een kwestie van wachten is.

Ik kan wel écht geel laten maken op verzoek maar dan moet ik er 20.000 kopen. Denk niet dat we er zoveel zullen kwijtraken :)

20 cent vind ik eigenlijk nog wel duur. De Low mcd kosten bij ons 5 cent. Maar dan moet je afwegen of je amber of echt geel wil ;) . Hmm, misschien een groene led in een gele behuizing...

@Digital
Als jij met RGB met pmw de kleur goed kan regelen en exact kan afstemmen dan is dit mogelijk!

En die foto, dat is gewoon met fotosoep gemaakt...

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 02-05-2004 11:19 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
NewbieNeo schreef op 01 mei 2004 @ 15:02:
[...]
in Den Haag heb je bijv. Stuut&Bruijn die zulke felle ledjes ook verkoopt.
wat heeft s&b niet? :+

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
stevenP schreef op 02 mei 2004 @ 13:03:
[...]

een website :*)

doen ze daar aan verzenden, of zijn er aardige mensjes die dat willen doen?

www.nintendocasemods.com

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
http://www.stuutenbruin.com/index.shtml

Even google'en doet wonderen :Z

edit: en versturen kan ook

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.S op 02-05-2004 18:01 ]

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Oh ik keek bij goudengids.nl en daar stond geen website bij vermeld. Trouwens wel kale site zonder prijslijst of watook. Ik zal maar 's een mailtje sturen om te vragen wat ze allemaal te bieden hebben en voor hoeveel.

www.nintendocasemods.com

• NewbieNeo
stevenP schreef op 02 mei 2004 @ 13:03:
[...]

alles wat niet met electronica te maken heeft.
zoals mechanische push-push schakelaartjes bijvoorbeeld.. :)
naar aanleiding van dit topic wilde ik ook maar mijn FDD stealthen en uiteindelijk de schakelaars bij conrad besteld.

Verwijderd

Misschien (waarschijnlijk) een hele domme vraag maar ik heb het eigenlijk nog niet kunnen vinden --> Hebben 'gele' CCFL's ook last van het Koninginnedag virus ? ofwel; zijn gele ccfl's eigenlijk ook gewoon oranje ? of zijn die wel echt geel ?

PS ik weet dat het een andere techniek is maar ik wil het gewoon graag zeker weten voordat ik 20 euro uitgeef aan een dual ccfl.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ik heb twee gele Sunbeam ccfls (van die dikke buizen zijn dat) en die zijn lichtgeel, loopt een beetje tegen wit aan. Probeer anders een ander merk, misschien dat die geler zijn. Zeker geen koninginedagvirus, eerder een zonnesteek. :)

Trouwens heb ik vanmiddag het binnenste van m'n kast in de goudverf gezet (met labbril op en een theedoek om de neus, leek wel een bandiet :) ), ben benieuwd hoe dat gaat lijken met het licht van die ccfl's. 8)

www.nintendocasemods.com

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Wil je echt geel? Je kan altijd nog witte/gele CCFL's nemen of witte LEDs en daar een geel filtertje voor zetten! :)

Gele LEDs zie je trouwens niet omdat er weinig vraag naar is. Geel is een kleur die niet in het spectrum voorkomt namelijk, geel bestaat uit groen en amber. Om dit te krijgen moet er dus een fosforlaagje over een UV LED worden gemaakt die 100% geel uitstraalt, dit is trouwens erg moeilijk!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 23:32:
Misschien (waarschijnlijk) een hele domme vraag maar ik heb het eigenlijk nog niet kunnen vinden --> Hebben 'gele' CCFL's ook last van het Koninginnedag virus ? ofwel; zijn gele ccfl's eigenlijk ook gewoon oranje ? of zijn die wel echt geel ?

PS ik weet dat het een andere techniek is maar ik wil het gewoon graag zeker weten voordat ik 20 euro uitgeef aan een dual ccfl.
ja, dat zal gewoon geel zijn. tis idd heel andere techniek.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik zag net bij Okaphone in Groningen heldere felgele leds (branden)

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
mmhh... toch maar ff een keer checken dan, ik ben altijd te lui om er heen te fietsen terwijl m'n faculteit er toch echt maar 5 minuten vandaan ligt :)

Komende twee week zit ik toevallig in Haren naast de Hortus (biologisch centrum van de RuG), als ik met de fiets ga kom ik langs die straat van Okaphone, dus kan ik dan wel ff checken op de terugweg. Meteen ff wat resistoren scoren.

De leds wil ik gebruiken voor in led-fans en voor de power/hdd-led. Ccfl's heb ik al, heb ook zo'n gele strip en ik wil nog gele glowwires. Oh ja ook misschien geel plexiglas, moet ik nog even zien.

www.nintendocasemods.com

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Nou die led's bij de Okaphone zijn dus ook oranje, hij liet me felgeel zien en hij zij dat hij het donkergeel vond, anyway niet mooi. Toch maar 's stuut&bruijn vragen dan.

Ik vroeg me ook af of LED-Maniak misschien geprobeerd heeft een rood/groen-led geel te laten oplichten.

www.nintendocasemods.com

• LED-Maniak
Digital-DNA schreef op 04 mei 2004 @ 15:09:
Nou die led's bij de Okaphone zijn dus ook oranje, hij liet me felgeel zien en hij zij dat hij het donkergeel vond, anyway niet mooi. Toch maar 's stuut&bruijn vragen dan.

Ik vroeg me ook af of LED-Maniak misschien geprobeerd heeft een rood/groen-led geel te laten oplichten.
Tis gewoon moeilijk om te maken die lednes, helaas :(

Ik heb er even een duoled bij gepakt. Een diffused 5mm.
Als je de groene zo fel laat en je laat rood iets zwakker branden dan krijg je geel.
Het is lichtgeel dus niet dat hele sterke geel.

• LED-Maniak
We hebben een nieuwe leverancier gevonden voor de diffused gele led's.
De diffused led's zijn nu meer geel dan dat ze eerst waren!

• NewbieNeo
maar die diffused gele leds zijn van 't zwakkere type 300-500 mcd?
of toch wel de felle van 3000+ mcd?

• LED-Maniak
NewbieNeo schreef op 08 mei 2004 @ 13:23:
maar die diffused gele leds zijn van 't zwakkere type 300-500 mcd?
of toch wel de felle van 3000+ mcd?
Nee, het zijn de zwakke led's.
Gewoon de diffused. Ze zijn trouwens wel feller dan de voorgaande...

Nu nog de heldere wat voor zoeken...

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
ben benieuwd :)

Zou je anders kunnen proberen er een foto'tje van te schieten? (ik weet dat kleuren op een foto/beeldscherm niet precies hetzelfde zijn als in het echt, maar toch)

'k hoef ze ook niet turbogeel te hebben, zo'n mierenneuker ben ik ook weer niet, als het maar dichter bij geel zit dan oranje :)

www.nintendocasemods.com

• LED-Maniak
Digital-DNA schreef op 08 mei 2004 @ 13:45:
ben benieuwd :)

Zou je anders kunnen proberen er een foto'tje van te schieten? (ik weet dat kleuren op een foto/beeldscherm niet precies hetzelfde zijn als in het echt, maar toch)

'k hoef ze ook niet turbogeel te hebben, zo'n mierenneuker ben ik ook weer niet, als het maar dichter bij geel zit dan oranje :)
Fototje wordt niet mooi. Ziet er niet uit.

Ik denk dat ze een groene led in een gele behuizing hebben gedaan want ik zie geel/groen. Veel beter dan rood met geel. En als je er teveel mA doorheen stuurt dan wordt hij rood, netzoals een groene led dat doet.

Beste is om ook met de oude versie heel weinig stroom doorheen te gooien. Dan blijven ze het mooist.

Trouwens: als iemand de diffused besteld en hij vind ze niet mooi bij geel in de buurt komen kan die ze terug sturen voor refund...

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 08-05-2004 13:54 ]

Pagina: 1