Virtualdub & TV Tuner

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 13:31
He allemaal, ik heb een probleempje met mijn tv-kaart en virtualdub.

De tv-kaart die ik heb is de pinnacle pctv pro, ik heb deze gekocht om videobanden over te zetten op svcd/dvd. Met de bijgeleverde software, PC Vision, is dit mogelijk. Deze software laat je echter bar weinig zelf instellen en is gemaakt voor de huis tuin en keuken gebruiker. Vandaar dat ik graag virtualdub wil gebruiken.

Ik heb jammer genoeg een probleem met virtualdub. Ik kan de tv-kaart niet goed afstemmen op de frequentie van mijn videorecorder. (588,751 Mhz)

*Mijn probleem kort*
Wanneer ik virtualdub opstart onthoudt het programma/driver de frequentie van PC Vision niet. In PC Vision kan krijg ik een goede beeldkwaliteit. Ik kan de frequentie van 588,751 Mhz (de frequentie waarop de beeldkwaliteit goed is in PC Vision) niet handmatig instellen en moet de tv-tuner op kanaal 222 gebruike welke hier in de buurt ligt; slechte beeldkwaliteit dus.

*Mijn probleem uitgebreid*
Wanneer ik virtualdub opstart onthoudt het programma/driver de frequentie van PC Vision niet. Met windows movie maker lukt dit wel terwijl deze voor zover als ik weet dezelfde (WDM) driver gebruikt. Als ik mijn tv kaart op mijn videorecorder kanaal afstem in PC Vision, en vervolgens PC Vision aflsuit en windows movie maker open, dan kan ik mijn video recorder opnemen met movie maker. Het kanaal is nog juist afgestemd van de PC Vision sessie.
Zodra ik in movie maker echter de TV Tuner open, wordt de tvkaart van zijn vorige kanaal afgehaald en krijg ik het videokanaal niet meer exact ingesteld met de TV Tuner.

Wanneer ik virtualdub open na het kanaal juist afgesteld te hebben met PC Vision lijkt virtualdub het kanaal zelf te wijzigen. Virtualdub lijkt dus als het ware de tv tuner zelf te initialiseren, net als wanneer ik in movie maker op de tv tuner knop druk.

---------------------
Heeft iemand een oplossing voor dir probleem?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:22

Acheron

updatepack.nl

Kan je niet een scartkabel gebruiken in combinatie met composiet of svcd-ingang?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• JasperE
hp38guser schreef op 01 mei 2004 @ 13:17:
Kan je niet een scartkabel gebruiken in combinatie met composiet of svcd-ingang?
Geen idee, mijn tv-kaart ondersteunt wel composiet en s-video maar ik zou niet precies weten hoe ik de scart uitgang omzet naar zo'n composiet/s-video signaal.

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Met zo'n convertorblokje en een composiet kabel. Kan je bij de locale electroboer vast wel vinden. De kwaliteit is ook hoger dan via de kabel

Verwijderd

OD-Frozen schreef op 01 mei 2004 @ 13:28:
[...]

Geen idee, mijn tv-kaart ondersteunt wel composiet en s-video maar ik zou niet precies weten hoe ik de scart uitgang omzet naar zo'n composiet/s-video signaal.
Ja dit werkt, ik heb ook de pinnacle pctv pro, en doe dit op deze manier. Je kunt idd gewoon een blokje bij electronicazaak kopen en dat werkt allemaal. Ik zou je wel willen aanraden om s-video te gebruiken, kwaliteit is merkbaar beter dan composiet. Het is me echter nog niet gelukt daarna met virtualdub te capturen

• JasperE
idg ga ik vandaag nog zo'n blokje organiseren :)

• JasperE
Dacht ik zo'n blokje gehaald voor scart->composite, werkt het niet. Vlgns mij is mijn blokje alleen geschikt voor composite->scart

Morgen weer naar de electrowinkel dus :(

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Je videorecorder moet wel een Scart-uitgang hebben

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:20

Anand

Thank you, come again!

Mijn scartblokje heeft een schakelaar voor twee standen, namelijk "in" en "out". Ik ben maar aan het meedenken, wellicht kan jouw blokje slechts in 1 richting signaal overbrengen?

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet je btwincap driver gebruiken!!!!

http://btwincap.sourceforge.net
WDM Video Capture Driver

The current driver is a Video Capture driver for Bt848, Bt849, Bt878 and Bt879 based video capture boards. It tries to take the most of the hardware, using all the features the chipset has to offer. It is also implemented as a WDM driver, so the same driver works under Win2000, Win98SE, WinXP and WinMe without modifications.

This is a total rewrite of the reference drivers so I was able to solve some of the main problems it had, such as to support quite a bit more capture cards, make NetMeeting work with it, add lots of analog video standards, make it more stable, improve ACPI support, hibernate, AVI capture, frame size, FM and AM radio for those cards that have it, lower the CPU usage, support hardware overlay flipping, etc... Take a look at the source code to see if you can recognize it as the reference driver it was!

[ Voor 86% gewijzigd door haggard op 03-05-2004 10:50 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Anand schreef op 02 mei 2004 @ 16:54:
Mijn scartblokje heeft een schakelaar voor twee standen, namelijk "in" en "out". Ik ben maar aan het meedenken, wellicht kan jouw blokje slechts in 1 richting signaal overbrengen?
Idd, mijn scart blokje heeft ook een schakelaartje met input-output, en als hij verkeerd om staat werkt het ding niet. Ik gebruik dit blokje voor beide richtingen. Als ik jou was zou ik gewoon ff gaan navragen.

• JasperE
Anand schreef op 02 mei 2004 @ 16:54:
Zo'n blokje heb ik nu dus ook gekocht en het werkt allemaal prima. Verder heb ik ook de btwincap drivers erop gezet.

Ik heb nu al 3 dvd's van 3 uur video gemaakt met VirtualDub, en de mpeg encoder + dvd author van TMPGEnc.
Pagina: 1