Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone abo af laten lopen, 3mnd wachten?

Pagina: 1
Acties:

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 17:59
Ok ik had even ruzie met (@#$%) Vodafone.

Het gaat vooral om het principe maar die meneer van de klantenservice vond dat hij gelijk had:

Mijn vodafone abo dat ik 12 mnd geleden heb afgesloten loop tot 20 mei a.s.

Ik heb destijds dus een overeenkomst afgesloten voor 12 maanden. Nu is het zo dat als ze niks van mij horen het abo steeds weer met 1 maand wordt verlengd, ok prima tot dusver. Maar nu blijkt dus dat die verlenging met '1' maand er altijd minimaal 3 zijn ivm opzegtermijn! Maar DAT staat niet als zondanig in de voorwaarden... Dat hele verhaal over die maand verlenging slaat dus nergens op.

Mijn redenering: Stel dus dat ik hypotetisch gezien mijn abo niet wil verlengen en gewoon af laat lopen, dan zou mijn abo tot 20 mei lopen (plus max. 1 maand) - einde overeenkomst lijkt mij.

Maar op de vodafone redenering ben ik dus verplicht om vanaf de dag van opzeggen (per brief) ALTIJD 3 maanden nog abonnee te blijven, ongeacht de datum van einde overeenkomst (20 mei dus volgens mijn redenering).

Is dit eigenlijk niet heel krom? Op deze manier dwingt Vodafone mij en ben ik eerder geneigd om JUIST een andere provider te nemen hierdoor.
Ik vind dit behoorlijk misleidend en heb dus maar 2 keuzes: opzeggen en 3 maanden wachten tot mijn nummer vrijkomt OF verlengen bij vodafone (en DAN geldt de 3 maanden opeens niet meer????) lekker klantvriendelijk is dat.

Is dit bij iedere provider hetzelfde liedje? of hebben jullie andere ervaringen? Ik heb bij mijn vorige abo (02) dit niet gehad, kon na verlopen van overeenkomst binnen 1-2 week overstappen naar Vodafone, het kan dus wel?

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11
Ik kan je verhaal in ieder geval bevestigen. Ditzelfde liedje kon Belcompany mij ook vertellen bij het aanschaffen van een Orange abo met een nieuwe tel.

Mijn contract bij Vodafone loopt tot 27 november 2004 en de winkelier adviseerde mij uiterlijk 27 augustus nummerportering aan te vragen + vodafone op te zeggen zodat ik op 27 november van Vodafone af ben en het nummer terug kan nemen (niet dat ik die tegen die tijd weer nodig heb, maar goed).

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 01-05-2004 13:33 ]

Verwijderd

Heb je de algemene voorwaarden van Vodafone al eens doorgelezen. Daaruit blijkt dat de "meneer" van de klantenservice gelijk heeft.

"Artikel 5 Duur van de Overeenkomst en beëindiging"

"1 Elk Abonnement wordt door Contractant aangegaan voor tenminste twaalf
maanden vanaf de datum van ondertekening van het contract-/aanvraagformulier
of de datum van elektronische bestelling van de Aansluiting. Na twaalf
maanden wordt deze Overeenkomst voortgezet voor onbepaalde tijd, tenzij Contractant
op enig moment schriftelijk een nieuwe minimum termijn overeenkomt."

"3 Beëindiging van elke Overeenkomst kan alleen met inachtneming van
een wederzijdse opzegtermijn van tenminste drie maanden."

Je hebt dus, in jou geval helaas, een opzegtermijn van drie maanden.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
als je contract binnen nu en de opzegtermijn afloopt, kan je gewoon een nieuwe aanvraag doen bij een andere provider met nummerbehoud, dan wordt door de nieuwe provider een aanvraag gedaan met nummerbehoud en wordt je oude contract dus opgezegd door de nieuwe provider. Beter toch? ;)

P.S. als je bij KPN aanvraagt met nummerbehoud dan gaat je nieuwe abo pas in als je oude afloopt :o

[ Voor 16% gewijzigd door Le0032 op 01-05-2004 15:59 ]

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:50
Maar het is toch zo dat je als je bij 9 maanden contract zegt, ik wil stoppen, dan je dan 'netjes' na de 12e maand afgesloten wordt? Als dat zo is, en volgens mij is dat zo ;), dan is het een kwestie van jammer, maar had je er iets eerder bij moeten zijn :) (neemt overigs niet weg dat ik 3 maanden ook erg lang vind, maar goed)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

BuG2FiX schreef op 01 mei 2004 @ 12:56:
[...]
Ik vind dit behoorlijk misleidend en heb dus maar 2 keuzes: opzeggen en 3 maanden wachten tot mijn nummer vrijkomt ...
[...]
Overigens geldt alleen de betalingsverplichting dan nog, Vodafone is verplicht om je nummer binnen (als ik me niet vergis:) 10 dagen vrij te geven als je aangeeft dat je het nummer wilt porteren. Je hoeft dus niet per se te blijven bellen via Vodafone wanneer je al eerder zou willen overstappen.

[ Voor 10% gewijzigd door intoxicated op 01-05-2004 16:02 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
ik vind het schandalig! de opzegtermijn geldt voor ht 1ste jaar
Daarna geldt toch een opzegtermijn van 1 mnd!
this trouwens altijd een gedonder en gezeik met opzeggen en nummerbehoud, als je niet oplet betaal je zo 2mnd dubbel abbogeld!!
gelukkig heb ik bij orange ht kunnen laten omzetten naar een prepaid, zodat ik geen dubbele abbokosten moest betalen!! :)

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Als je gewoon 20 februari (3 maanden voor 20 mei) had opgezegd, dan was jouw abbo. gewoon op 20 mei verlopen.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Bij elk abonnement/contract dat je bij een provider neemt gelden de Algemene Voorwaarden. Je neemt een abo bij Vodafone en dus ga je akkoord met hun voorwaarden (het opzegtermijn van 3 mnd bestaat overigens al bijna 2 jaar).

Haal desnoods in een winkel, voordat je een abo neemt, de AV op en lees ze zorgvuldig door. Ben je niet eens met de voorwaarden, dan neem je ook geen abonnement.

Ik snap niet waarom een heleboel mensen steeds andere dingen menen te hebben gehoord bij de verkoper... :?

An Explanation of l33t Speak

Pagina: 1