Printprobleem via router

Pagina: 1
Acties:

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb recentelijk een draadloze router gekocht (Tornado 242). Wil nu printen via de router. Dit lukt me maar niet. De situatie is als volgt.

Router:
- DHCP staat aan
- tijdelijk geen beveiliging ingesteld

PC :
Via draadloos netwerkkaartje verbonden met router.

Printer:
Betreft een HP Laserjet 4 plus. Is verbonden met router via utp naar jet direct kaartje van printer). Via de software van HP (HP jetAdmin) heb ik contact met de printer. Dus de printer kan ik wel benaderen via de router.

Wil via het configuratiescherm (XP) de printer toevoegen. Dit lukt niet. Het ipnr (192.168.1.15) wordt niet gezien. Hoe moet ik nu XP configureren om de printer te kunnen gebruiken?

:(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit heeft niets met de router te maken, maar puur en alleen de Printer en client. De router gedraagt zich hoogstends als switch; iets dat niet het printverkeer zal belemmeren.

Kun je de printer wel gewoon pingen? Weet je zeker dat hij het IP heeft dat je verwacht? Heeft je client een IP dat in hetzelfde subnet zit?

• HofmanJaap
  • Niet online
Kan de printer gewoon pingen.
Waarom ziet windows de printer niet?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Misconfiguratie in de Jetdirect ergens lijkt me dan...

(Printer toevoegen doe je zo neem ik aan?
Control panel > Printers > Add printer > Local Printer, NIET detecteren > Create new Port: TCP/IP > IP van printer invullen > Printer uit lijst kiezen > wizzard afmaken)

Want op die manier kan ik elke jetdirect printer zonder problemen toevoegen :)

• HofmanJaap
  • Niet online
GEWELDIG, ONZETTEND BEDANKT.

Was dus heel simpel. Maakte de fout door te kiezen voor netwerkprinter ipv local printer. Heerlijk, printer doet het eindelijk. Top, nogmaals bedankt voor je reactie Xandrios.

:)

• HofmanJaap
  • Niet online
Nu alleen on een probleem wanneer ik een web-key activeer.
Netwerk is beveiligd (128 bits) en plots geeft de dhcp server (router) geen ip-nummers uit. Printer is ook niet meer bereikbaar.
Wat moet ik doen om een beveiligd draadloos netwerk op te zetten en ook van de printer gebuik te maken. Kan bijv. in de beveiligde situatie aleen de router naderen via de pc die rechtstreeks via een utp kabel is verbonden met de router (gatewaty 192.168.1.1). Via de pc allen via het draadloos netwerk contact maakt met de router kan ik dit niet. Wel is er een draadloze verbinding!
Pagina: 1