cpu voltage steeds hoger?

Pagina: 1
Acties:

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik heb een celly566 zie onder. nu draaide hij perfect stabiel op 1.75 volt. nooit vastlopers onder unreal tournament. nu maandje geleden. 3 maand nadat ik de cpu had gekocht begon hij steeds na 10-30 mins vast te lopen. toen ik em op 1.8 volt zette was er niks aan de hand en liep hij uren stabiel.

en nu weer een maand later begint tie weer vast te lopen nu heb ik em dus op 1.85 volt staan.

moet ik al de begrafenis stoet laten voorrijden voor men cpu?

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Wordt de temperatuur ook steeds hoger (vooral op full load)? Afgezien van dat je het voltage verhoogt natuurlijk.
Misschien is het zo dat er stof in je heatsink zich nestelt waardoor de airflow in de heatsink minder wordt ---> hogere temp.
Misschien een beetje vergezocht, maar je weet het nooit :)
Nooit meteen te moeilijk denken, eerst kijken of het simpel op te lossen is, scheelt een hoop geld *D
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Check je koeler eens en let op je cpu temperatuur.
Als je koeler niet goed zit dan krijg je dat soort duistere dingen.

Don't be afraid :o

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb hetzelfde probleem met m'n bijna 2,5 jaar oude Celeron 300@450. In het begin ging alles perfect op 2.2 volt, maar daarna werd ie na een half jaar wat gevoeliger voor warmte en moest ik beter gaan koelen. Sinds een half jaar geleden wordt ie instabieler en heb ik de spanning op 2.3 volt gezet. Toch blijft het volgens mij niet 100% stabiel zo, dus ik ben bang dat ie aan vervanging toe is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Kick that m***f**ker out the door!! en laat hem lekker inslapen :z

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 16:49 schreef Theguide het volgende:
Wordt de temperatuur ook steeds hoger (vooral op full load)? Afgezien van dat je het voltage verhoogt natuurlijk.
Misschien is het zo dat er stof in je heatsink zich nestelt waardoor de airflow in de heatsink minder wordt ---> hogere temp.
Misschien een beetje vergezocht, maar je weet het nooit :)
Nooit meteen te moeilijk denken, eerst kijken of het simpel op te lossen is, scheelt een hoop geld *D
Dus.
Nou, vergezocht... -> DIT HAD IK DUS! Koeler zat onder het stof, eerst liep hij alleen nog met Waterfall stabiel (CPU-koelprogramma) voordat ik er EINDELIJK achterkwam... Suc6 ;)

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op dinsdag 19 december 2000 15:47 schreef smokey het volgende:
ik heb een celly566 zie onder. nu draaide hij perfect stabiel op 1.75 volt. nooit vastlopers onder unreal tournament. nu maandje geleden. 3 maand nadat ik de cpu had gekocht begon hij steeds na 10-30 mins vast te lopen. toen ik em op 1.8 volt zette was er niks aan de hand en liep hij uren stabiel.

en nu weer een maand later begint tie weer vast te lopen nu heb ik em dus op 1.85 volt staan.

moet ik al de begrafenis stoet laten voorrijden voor men cpu?
Dat had ik ook met een 600E. Bij mij begon het al na 1,5 maand. Geen zorgen, het stabiliseert zich daarna... moest het ook doen met 2 voltage stapjes hoger dan voorheen.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Eh... maar bij mij was de oplossing dus gewwon de koeler schoonmaken. Wat voor koeler heb jij eigenlijk? Misschien een grotere nemen?
Pagina: 1