[CPU] warmer als vroeger

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
ff beginnen met specs:

Athlon XP 2800+ (barton) @ 433*5 2.17GHz
Abit NF7-S 2.0
Thermalright SLK-800 met Arctic Silver 3
Thermaltake smartfan II 75CFM @ 4800rpm

ik heb dees systeempje sinds vorig jaar begin zomer, en toen liep ie altijd rond de 30-35°C wanneer ik nu idle draai kom ik aan 44-46°C ... beide met case open

dus de vraag is: wat is hier mis??? bestaat er iets als vervaldag voor koelprut en moet ik het hele boeltje eens demonteren en nieuwe koelprut tussenplakken? misschien stof?? ik zal strax es met zo'n spuitbus lucht tekeer gaan maar denk nie dat et daar aan ligt... ik weet ook dat Abit al heel veel in de Bios heeft zitten klooien om de temperatuur uitlezing bij te stellen, en sinds laatste BIOS update liggen temps wel iets hoger, maar dit is volgens mij iets anders...

iemand enig ID ??

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je geeft de antwoorden zelf al ;)
Breng es neiwue koelprut aan, zorg dat alle stof uit je kast is en je temp zakt als een baksteen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stof is een grote boosdoener, maar dat zal maar een paar graden schelen lijkt me
Ik denk eerder dat het gewoon ligt aan het feit dat je bios nu accurater met de uitlezing omspringt. Als je het niet gelooft kun je desnoods gewoon even een losse thermometer pakken waarvan je weet dat deze wel 100% betrouwbaar is.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
ik heb net m'n fan van m'n koelblok gehaald, en redelijk wat stof verwijderd vantussen de vinnen van mijn SLK'tje... na reboot heb'k nog 38-39°C idle... dus een goeie 7-8°C verschil :o

volgend weekend eens nieuwe AS3 onder smeren... ze ligt nu in m'n studentenkamer... alleszins thx voor reacties...

@mods : slotje mag :)

[ Voor 10% gewijzigd door H!GHGuY op 01-05-2004 12:02 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:52
De temperaturen die jij noemt zijn dat de temperaturen volgens de BIOS ?

En draai je nu met de laatste BIOS voor dit bord ?

Zo niet download en installeer even MBM 5 en kijk eens wat die aangeeft.

Vooral stof tussen de koelvinnen van je koellichaam kunnen de prestaties aardig naar beneden halen.....

Hoop dat je hier wat mee kan ;)

Verwijderd

Topic: [CPU] warmer als vroeger > wamer dan vroeger

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
En natuurlijk niet vergeten dat het weer nu misschien ook al weer een tikje warmer is dan vorig jaar, daar verkijk je je al snel op ;)

The devil is in the details.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ik heb ook zoiets, proc was altijd 35 graden idle, sinds ik weer zin had in een overclock bui, en daarna weer terug naar waar ie op draaide (2 ghz) 148 fsb en op zelfs lagere vcocer is ie nu 38 ipv 35 graden idle

snachts was ie nog koeler, als men raam openstond, zo rond de 30, en dan zit ie nu op 35 dus waar het aan ligt weet ik, maar lig er niet echt wakker van :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 12:16:
Topic: [CPU] warmer als vroeger > wamer dan vroeger
FYI, lees eens door en kom tot de conclusie dat je naast off-topic reageert ook moeilijk doet, zeker gezien de context :) (En ja, de ANS is de gezaghebbendste op dit gebied).

Hoe dan ook, de topicstarter had ons en hemzelf dit topic kunnen besparen door eerst enkele van zijn ingevingen in de praktijk te brengen (lees: stof verwijderen) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.