Geluid laptop harder ?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hey, ik heb een vraagje.
heb net een laptop gekocht. en nou vindt ik dat het geluid nogal zacht is.
bij volume regeling staat zowel wave als hoofdvolume op het alle hardst en op de laptop zelf ook..

iemand enige idee of ik het geluid nog harde kan krijgen ?

  • roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wellicht als je zelf in het register gaat knoeien.

Welke drivers gebruik je btw voor de geluidskaart? De meegeleverde van Windows of die van de fabrikant zelf?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!


  • Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:23

Zerora

Ik Henk 'm!

speakersset bij je laptop misschien een idee?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."


  • mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
limoentje schreef op 01 mei 2004 @ 11:38:
Wellicht als je zelf in het register gaat knoeien.

Welke drivers gebruik je btw voor de geluidskaart? De meegeleverde van Windows of die van de fabrikant zelf?
Van de website van de fabrikant (acer)


Speakersetje is niet echt handig om steeds mee te sjouwen

  • Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
Wat je ook kan doen is in winamp het linker schuifje in de equalizer omhoog zetten dan krijg je het geluid ook nog 25-50% harder

  • roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dapie007 schreef op 01 mei 2004 @ 11:48:
Wat je ook kan doen is in winamp het linker schuifje in de equalizer omhoog zetten dan krijg je het geluid ook nog 25-50% harder
PreAmp als ik me niet vergis? Niet te hoog zetten, klinkt op nixx

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!


Verwijderd

Je kan in je configuratie scherm > ac97 geluid > equalizer aangooien, is super.

  • mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in config heb ik geen ac97, en ik gebruik ook geen win of pre amp.

  • TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De speakertjes in je notebook zijn niet echt van een dermate kwaliteit dat ze flink geluid kunnen geven, maar dat is bij vrijwel iedere notebook zo.
Je kunt wel met software oplossingen gaan klooien waardoor het geluid misschien wat harder klinkt maar de kwaliteit blijft dan wel flink achter natuurlijk.

  • Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45

Skef

Ik scheer.me

Een hele ranzige manier is om gewoon de software-equalizer aan te zetten, en daar gewoon alle schuifjes bovenaan te zetten...

Alleen de clipping die je dan af en toe hebt moet je voor lief nemen... ;)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."


  • Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
iI er geen volume regelaar op de laptop.
Een draai wieltje aan de zijkant of een toest combinatie?

  • Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 19:20
De speakertje van een laptop zijn ook niet bedoeld om hard te gaan, het moet ongeveer het volume kunnen geven van een telefoon op handsfree, en als je toch goed geluid wilt onderweg zul je oordopjes moeten kopen.

En voor thuis kan je een leuk speakersetje kopen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1