Kabelmodem delen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil mijn kabelmodem gaan delen en dat door er een server aan te hangen en vanaf die server naar de verschillende pc's.

Nu wil ik graag weten wat de minimum pc-config is zodat de de kabelmodem de beperkende factor blijft qua snelheid.

PS. Ik weet dat dit al eerder gevraagd is, maar de search doet het niet.

Verwijderd

Ligt er aan, als je Windows gebruikt(wat niet verstandig is) kun je het best een krachtige bak gebruiken. Maar als je Linux gebruikt met Ipchains dan heb je genoeg aan een 486 DX-2. Je kunt het best zo'n 16 MB aan geheugen nemen, dat is voor Linux genoeg om lekker te draaien.

Ik gebruik het volgende als servertje:
Pentium 75
16 mb
2 gb hd
Linux

Succes,
Roeland

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je er win95 op zet, dan is 32 MB ram genoeg, 2 GB hd, p200 o.i.d.

'k Heb zelf een servertje met NT4 WS, 64 MB en 6 GB hd, maar daar draait dan ook nog een UT server op de achtergrond, en de snelhied is gewoon alsof het modem in je eigen pc zit.

Verwijderd

mocht je dat met een linux router disk willen doen,
zie
http://www.sepa.tudelft.nl/webstaf/hanss/lprwork.html

groet

hc

Verwijderd

gewoon linux nemen!! installeren is ff doorbijten.. maar dan heb je ook wat.

mijn server heeft dit erin hangen:

p200
96 meg ram
4 gig hd
4 mb vid-kaart

Voor linux is dit echt een overkill.. en alles draait dan ook werkelijk heerlijk! :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:14

McMiGHtY

- burp -

Mijn servertje is gewoon een 486 dx2/66 met 16meg intern en een hd van 203 mb en dat draait perfect onder Win95 osr2.5. Verder gewoon zorgen dat je goeie netwerkaarten neemt. Dan is er niks aan de hand en zo stabiel als de pest. Uptime's vanmeer dan 20 dagen zijn niks. Meestal moet ik um rebooten omdat me kabelboer weer eens andere instellingen heeft die doorgevoerd moet worden.

McMiGHtY

Verwijderd

Zeg Roeland wat is er mis met ICS op een windows machine doe ik zelf ook en heb helemaal geen probleemen. Ik draai wingate en dit kost me van mijn 450 Mhz 0,17% voor de engine en 0,05% voor de engine-monitor. Verder gebruikt wingate totaal net iets minder dan 1 Mb (inmem). Verder is mijn gemiddelde Uptime 4 dagen dus aardig stabiel :)

Ff antwoord op de vraag: Je kan 2 dingen doen:
1. Op 1 van de windows machines ICS proggie draaien zoals ik doe. met bv winroute/ sygate / wingate.
2. Je gebruikt een 486 ofzo (zonder monitor/ toetsten plak /muis) gooi linux erop (en een firewall) Zet die 486 in de meterkast windows kan ook natuurlijk zet dan ook ff PCanywhere er op dan kan je desnoods nog het een of ander veranderen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
euhm ik heb zelf nu gewoon op mijn hoofd pc windows sygate combinatie en op mijn 2e ( linux ) bak kan ik mee internetten
het is de bedoeling dat mijn 3e bak op linux gaat draaien puur als servertje
die betsaat uit een 428 mb hd amdk5 133 Mhz en 16 mb ram
is meer als genoeg

.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Ik heb momenteel een P100 met 64 MB RAM, 1 GB hd en twee netwerkkaarten, daarop staat W 98 SE met Wingate geinstalleerd. Simpeler kan bijna niet. ( een kind kan de was doen.) Qua performance meer dan genoeg voor de kabel. ( Met Linux was ie in ieder geval niet sneller ennuh dit is een stuk sneller te installeren.)

Verwijderd

Ik zie hier dat mensen het hebben over Uptimes enzo, is dit een geintje ofzo? Wie reboot er tegenwoordig nog, men heeft toch linux of niet? Ik heb mijn pc na het installeren van Linux niet meer ge-reboot (en dat is toch al een hele tijd geleden).

Overigens Linux is veel efficienter, wij hebben een kabelmodem met een (onder een goed geconfigureed Windows) een maximale upload snelheid van 16k en onder een standaard geconfigureerde linux is dit al 20k!!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je upload is toch gewoon gelocked door de modem?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb hier een AMD K6-2 350@380 met 96 MB als "internetserver" met win 2000 erop, hoef je ook niet te klooien met Sygate, Wingate enz.. Gewoon een vinkje voor Enable Internet Connection Sharing, de rest van de pc`s even TCP/IP aan de netwerkadapter binden en klaar is kees.

Ik heb aan de netwerk (naast de AMD) 2 compies zitten, eentje met win 2000 (PIII) en eentje met Win 95 (486) en ze werken allebei perfect.

The Wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb gewoon de eerste pc win98 met sygate.
Geen gezeur met proxy etc.. spelen en alles doet t op de users.
Maar ik wil binnenkort een linux bak neerzetten.
Welk progie onder linux doet ongeveer t zelfde werk als sygate ? Ik wil namelijk niet al dat proxy gezeur krijgen zoals bij wingate.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

Dag Evert!

gewoon een p150 a p200, 32 meg ram, en winnt met sygate, helemaal kaal instaleren, werkt perfect!

evt meer ram.

Laten we lekker link gaan doen...

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik heb mijn servertje op NT 4.0 draaien op een p166@233 met 32 mb en het draait perfect.
lekker altijd aan laten staan en laten grazen. En is tevens een Printserver. Ik wil wel overstappen op linux maar dan moet ik me eerst ff erin verdiepen hoe je internetdeling moet installeren.
Pagina: 1