Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een stekker met usb oplader.
dus ene kant een gewone stekker dat je in stopcontact steekt en andere kant een USB poort.
want als ik op vakantie ga en neem men mp3 (creative rhomba) mee die opgeladen wordt via de usb poort van je pc.
ik ga geen pc meepakke om gewoon mijn mp3 op te laden.

dus ik ben op zoek naar zo'n adaptor

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
USB hub met voeding is ook een idee natuurlijk! Maar zoek is even bij je lokale
computer shop die kunnen je sneller helpen denk ik.

link

[ Voor 96% gewijzigd door avon op 01-05-2004 10:55 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Naar mijn weten bestaat zo een oplader niet, ik heb er tenminste nog nooit van gehoord of gezien.

Een externe USB hub is inderdaad een idee.

Of misschien een interne USB hub, ik dacht dat die op 12v werken... voor in de auto (ik heb geen idee of dat werkt, dus misschien eerst ff checken, ik ben nergens aansprakelijk voor).

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:10
Ze zijn er zeker, ik heb een USB lamp die je ook via een adapter (Met USB uitgang dus) aan kan doen! Helaas kan ik je niet vertellen waar je ze kan kopen, mijn broer had deze uit Hong Kong meegenomen. Maar weet je iig dat ze wel bestaan!

Verwijderd

veel mp3spelers bijvoorbeeld laten zich niet laden middels de usb poort.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 15:00 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 14:59:
Om maar is een tweede voorbeeld te noemen die zich wel laat laden via USB,
de philips keyring!

[ Voor 7% gewijzigd door avon op 02-05-2004 16:31 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 15:45
Voor mijn i-bead heb ik zo'n adapter meteen bijbesteld via www.mp3spelers.nl. Ze bestaan dus zeker en misschien dat je daar ff kunt informeren of deze bewuste lader ook geschikt is voor jouw speler...

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
En wat dacht je van de alom bekende I-bead?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Wat is dit nou toch voor nietszeggende opmerking? :|

De topicstarter vraagt naar een oplossing om z'n apparaat dat normaal via USB laadt onderweg te kunnen laden; hij zal dat niet zeggen als 'ie dat niet zou kunnen... :X

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:22

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb een zelfde soort probleem, omdat een nieuw topic een beetje overdreven is probeer ik het eerst maar hier.

Ik heb dus een Afbeeldingslocatie: http://www.gppowerbank.nl/USB-CHARGER_los.jpg aangeschaft, tis een GP Powerbank welke alleen oplaadbaar is via USB. Ik laat Edit: laad het ding via mijn server die toch 24/7 aanstaat.

Nu het probleem dat ik bij mijn ouders of ergens anders op moet laden. Had ik een mooie Philips USB1.1 HUB met een externe adapter (5V).

Als ik het ding in de 220 stop en mijn lader eraan hangt, komt er geen stroom op te staan (nagemeten met een Multimeter op de 2 buitenste binnen van het USB vrouwtje aansluitng.)

Als ik heel even door middel van een USB kabel de HUB met een computer verbind, hoor ik een klein klikje (Relais :? ) en dan geeft de HUB wel stroom op de poorten. Ontkoppelen van de PC kan dan gewoon, en de HUB blijft spanning geven op de poorten.

Echt fijn werken is dit dus niet om de HUB een "kickstart" te moeten geven. Heb gelukkig een laptop, voor een kickstartje geen probleem. Wil laptop sowieso niet 7 uur aan laten staan om batterijen te laden ;)

Hoe zou dit komen dat deze HUB zo werkt?

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verkeerde Edit knop :(

[ Voor 98% gewijzigd door Richard op 03-05-2004 10:32 ]

20*350ZO45°

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Richard schreef op 03 mei 2004 @ 10:31:
*KNIP!*
Hoe zou dit komen dat deze HUB zo werkt?
Je hebt waarschijnlijk een te dure USB hub :P. Deze schakelt zichzelf dus kennelijk uit als er niets is wat nog stroom nodig heeft. Een soort van energie besparingsstand in een USB hub dus.
Koop je een merkloos ding, dan heb je er waarschijnlijk geen last van.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

E-Vix schreef op 03 mei 2004 @ 10:38:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een te dure USB hub :P. Deze schakelt zichzelf dus kennelijk uit als er niets is wat nog stroom nodig heeft. Een soort van energie besparingsstand in een USB hub dus.
Koop je een merkloos ding, dan heb je er waarschijnlijk geen last van.
Tjongejonge, dat heb ik weer. Ik heb de HUB gekocht voor Fl 25,- toen HUBS gemiddeld nog rond de Fl.80,- lagen. Deze HUB was clickable aan Philips monitor, en kon als optie bij het scherm gekocht worden. Wegens het bijna niet verkopen van deze extra optie werden deze gedumpt bij de Mediamarkt.

20*350ZO45°

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kijk eens op http::/www.javoedge.com

220V Versie -> http://www.javoedge.com/s...1112-01E&category=CHARGER
12V Versie -> http://www.javoedge.com/s...1111-01A&category=CHARGER
Denk dat dit zo'n ding is dat je bedoelt...

(is te vinden op vele pda-accessories-pages, maar 'k geef deze shop, omdat ik daar vrij goeie ervaringen mee heb gehad in het verleden)

[ Voor 39% gewijzigd door dodge_911 op 03-05-2004 15:55 . Reden: toevoegen info ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

je kan misschien ook zo'n ding zelf maken als je wat handig ben
en dan van een 9 volt baterij. dit ga ik ook maar eens maken binnekort
is makkelijk als onderweg mijn i-beat op is. kan ik gewoon in mijn schooltas stoppen :)

Verwijderd

Topicstarter
danku iedereen voor de info
Pagina: 1