Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik ben van plan een pda met bluetooth te gaan kopen, en heb zelf een telefoon met bluetooth. Bij het zoeken naar het antwoord op mijn vraag kwam ik wel tegen dat ik mijn telefoon kan gebruiken als modem voor het internetten met de pda, maar nu blijft er een vraag over: Kan ik met mijn pda bellen via mijn telefoon?
Want in principe wil ik dit:
Mijn superkleine mobieltje met BT ergens ver weg in een tas stoppen, met BT aan.
En met mijn pda in de hand kunnen bellen en internetten, zodat ik het idee heb maar 1 apparaat bij me te hebben.

Ik zou natuurlijk ook een smartphone kunnen nemen, maar die vind ik eigenlijk te klein om fatsoenlijk gegevens in te voeren, en ik heb een bijzonder database progje, wat ik wil blijven gebruiken... En dat kan volgensmij niet op de smartphones (m.u.v. de TREO)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Wat dacht je van een XDA2/MDA/Qtek 2020 ? Dat zijn PDA's met ingebouwde gsm functies. Ze hebben gewoon een 3.5" scherm met de resolutie die andere PPC's ook hebben.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:31

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

rjongen schreef op 01 mei 2004 @ 10:34:
"een pda met bluetooth "

"Mijn superkleine mobieltje met BT"
Hoe verwacht je dat iemand je kan helpen als je niet meldt over welk merk/type je 't hebt? :X

overigens werkt dat met de meeste BT PDA/GSM combo's prima

[ Voor 16% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 01-05-2004 10:39 ]

An Explanation of l33t Speak

• rjongen
Sick Nick schreef op 01 mei 2004 @ 10:35:
Wat dacht je van een XDA2/MDA/Qtek 2020 ? Dat zijn PDA's met ingebouwde gsm functies. Ze hebben gewoon een 3.5" scherm met de resolutie die andere PPC's ook hebben.
En kan je daar ook willekeurige programmas zoals mijn database programma in zetten en gebruiken?

[ Voor 59% gewijzigd door rjongen op 01-05-2004 10:38 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 12:41
Nope bellen kan niet (in ieder geval met de HP Ipaq 4150 niet).

Do as I say, don't do as I do.

• rjongen
Buzz_Lightyear schreef op 01 mei 2004 @ 10:37:
[...]
Hoe verwacht je dat iemand je kan helpen als je niet meldt over welk merk/type je 't hebt? :X

overigens werkt dat met de meeste BT PDA/GSM combo's prima
de mobiele telefoon lijkt me niet uitmaken en de PDA moet ik nog gaan kopen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als het programma op een PDA zou moeten werken dan werkt het op zo'n PDA met ingebouwde gsm natuurlijk ook. Je moet alleen even kijken waar het voor ontwikkeld is, voor Windows Mobile (Pocket PC's) of voor PalmOS. Je hebt ook vast wel een collega rond lopen met een Pocket PC, kan je het even testen voor de zekerheid.
Ik weet wel dat er genoeg programma's te krijgen zijn voor de Pocket PC om databases te bekijken, bewerken en op te slaan.

• rjongen
Sick Nick schreef op 01 mei 2004 @ 10:40:
Als het programma op een PDA zou moeten werken dan werkt het op zo'n PDA met ingebouwde gsm natuurlijk ook. Je moet alleen even kijken waar het voor ontwikkeld is, voor Windows Mobile (Pocket PC's) of voor PalmOS. Je hebt ook vast wel een collega rond lopen met een Pocket PC, kan je het even testen voor de zekerheid.
Ik weet wel dat er genoeg programma's te krijgen zijn voor de Pocket PC om databases te bekijken, bewerken en op te slaan.
ik weet dus niet of het programma op een pda kan draaien..
ik heb een dos en een windows versie, dus het lijkt met dat het op een windows pda/smartphone zou moeten kunnen draaien

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 09:16
ik heb een bijzonder database progje, wat ik wil blijven gebruiken...
Lekker vaag... wat voor programma is dat dan? Wat voor database gebruik je? Wat voor pda je ook neemt, je zal de database om moeten zetten naar 1tje die door de pda ondersteund wordt...
Verder is bellen met een pda niet mogelijk, tenzij je praat over de XDA/SPVm1000 oid. Maar het volgende is wel mogelijk:
telefoon in de tas houden
pda gebruiken om een nummer te selecteren
pda maakt connectie met telefoon
telefoon maakt connectie met BT headset
Op die manier kan je (via een omweg) wel bellen met de pda.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

een gewone dos of windows applicatie gaat niet werken, je zou de developerkit even kunnen downloaden bij microsoft. Daar zit een emulatieprogrammatje bij, kan je kijken of je de software kan aanpassen om goed te werken op een pocketpc.
Als dit allemaal niet lukt zou je het altijd nog op een remote pc kunnen laten draaien en dan met terminal services via het internet (door in te bellen) de pc kunnen bedienen. Dan kan je virtueel je programma gebruiken.

• rjongen
het programma (Info Select) is ooit voor ons bedrijf gemaakt.

//Edit: waar kan ik die developerkit vinden?

[ Voor 29% gewijzigd door rjongen op 01-05-2004 10:50 ]

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 23:21
Verder is bellen met een pda niet mogelijk, tenzij je praat over de XDA/SPVm1000 oid. Maar het volgende is wel mogelijk:
telefoon in de tas houden
pda gebruiken om een nummer te selecteren
pda maakt connectie met telefoon
telefoon maakt connectie met BT headset
Op die manier kan je (via een omweg) wel bellen met de pda.
Volgens mij kun je met je telefoon maar 1 BT connectie maken, dat wordt dan pda of headset.

• rjongen
Michel_at_NL schreef op 01 mei 2004 @ 23:28:
[...]

Volgens mij kun je met je telefoon maar 1 BT connectie maken, dat wordt dan pda of headset.
maar als je je pda headset maakt, kan je dan niet gewoon (via voicedial) bellen?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

rjongen schreef op 02 mei 2004 @ 13:28:
[...]

maar als je je pda headset maakt, kan je dan niet gewoon (via voicedial) bellen?
sorry voor het omhoog kicken, maar hoe laat je je pda als een bt headswet werken?
lijk me wel handig namelijk :)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:22
met bt kan je meerdere connecties maken dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Het is zelfs mogelijk om een connectie via een connectie te maken (dus dat je bijvoorbeeld via je pocketpc een connectie met je bt headset maakt op je telefoon dus)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

(ik vond het niet nodig hier een nieuw topic voor aan te maken, dus vandaar de schop)

Ik heb een Ipaq 4150 en een Nokia 6230.
ik wil mijn Ipaq als headset gebruiken. Ik kan al nummers bellen via mijn PDA, maar hem niet gebruiken als headset 9handig voor in de auto).

Heeft iemand hier een programma voor? of tips?

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 09:16
Ik denk dat je tegen problemen aanloopt met het BT profiel van je Ipaq. Deze ondersteund denk ik geen "headset-profiel".
Je kan het zelf snel bekijken op je PC: als je daar via het BT-icoon naar je telefoon navigeert, kan je kiezen voor "explore available services" oid. Daar zie je vanzelf wél of niet het headset-profiel tussen staan.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

thnx, dat is inderdaad op laptop WEl het geval en op Ipaq NIET.
Ik ga even opzoek of dit aan te passen is (heb ergens iets opgevangen van een registry hack).

Verwijderd

sorry voor de kick, maar weet iemand of er nu nog wat geëvolueerd is rond deze vraag? Mijn vader is hier nu al een paar weken over bezig of dit mogelijk zou zijn, maar tot nog toe niet veel info gevonden... Dus ja, kan je tegenwoordig je PDA (in zijn geval Ipaq 1940) gebruiken als headset met je gsm ( respectievelijk een 6310i) ?
Pagina: 1