[REVIEW] Review van stressutilities

Pagina: 1
Acties:

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:50
Ik heb met suf gegoogled en ook op GoT kan ik het niet vinden. Ik ben ergens een review tegengekomen van stresstest utilities. Hierbij zaten in ieder geval prime95 en 3DMark, maar ik geloof ook Toaster en CPU Burn-in. Weet iemand nog waar die review te vinden is. Ik weet overigens niet of het online of in een computerblad was, maar ik heb hem wel nodig.

Wil een P4 2.8 Prescott gaan testen en normaal gebruik ik daarvoor prime95, maar aangezien die met HT maar voor 50% belast heb ik een 2e nodig en wil ik even kijken welke de meest geschikte is.
Ik ben overigens absoluut geen leek, maar vind het wel raar dat de Prescott geen Vcore mogelijkheid heeft (optie komt niet voor in het BIOS of CoreCenter van de MSI 865 Platinum Edition).

Jeronim0

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 23:33

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je kan ook gewoon 2x prime95 opstarten? :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Idd twee keer hetzelfde progje starten (als dat ondersteund wordt)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jeronim0
Ja, dat is het probleem: ik kan het maar 1x starten (kopiëren onder een ander naam help ook niet).

[ Voor 43% gewijzigd door Jeronim0 op 01-05-2004 10:25 ]

Jeronim0

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Als prime95 maar op 50% draait op HT processor, dan is dat al meer dan genoeg. Als ik er bijvoorbeeld SiSoft Sandra Burn-in erbij doe, dan daalt de temperatuur alleen maar... Prime95 alleen krijgt mijn processor op 64graden (3.0GHz + HT + Boxed cooler 8)7 ), doe ik er dan een ander programma bij, dan zakt hij meestal naar de 62 a 63 graden. Klinkt wel apart, maar is wel zo bij mij. Hoop dat je hier wat aan hebt :Y)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

BurnK7 iets ?? Ik weet niet of het ook voor jouw proc werkt maar volgensmij zou het moeten werken :)

is hier te vinden: Burnk7

[ Voor 4% gewijzigd door Apen-nootjes op 01-05-2004 11:17 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 01 mei 2004 @ 11:16:
BurnK7 iets ?? Ik weet niet of het ook voor jouw proc werkt maar volgensmij zou het moeten werken :)

is hier te vinden: Burnk7
CPU Burn homepage

Er staat niet dat ie specifiek voor de P4 geoptimaliseerd is dus het zal niet de maximum tempratuur geven.

Goede stresstesten zijn:
Distributed computing clients (liefste 24 uur oid)
Prime95 (meerdere uren achter elkaar)

Slechte stresstesten zijn:
Sandra stresstest (stopt na iedere run ongeveer .5 sec waardoor de cpu snel afkoelt)
3DMark (geeft nooit 100% cpu behalve als je echt traag bent)
PiFast (veel te korte runs)

CPU burn is puur gemaakt zodat je de maximale tempratuur kan bekijken, het is geen echte test omdat de berekeningen niet gecontroleerd worden. Testen zoals Prime95 melden het gelijk als de boel onstabiel is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 12:49 ]

• Jeronim0
Ja ik ben wel fan van Prime95, omdat ik liever heb dat hij stopt bij de eerste de beste fout die hij vind, dan dat hij dorgaat tot hij crasht.

Review heb ik nog steeds niet gevonden overigens. Ik zit me suf te peinzen of ik het online gelezen heb of in een blaadje.

Jeronim0

Pagina: 1